Wintersport met kids (voor het eerst)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 24 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Mijn man gaat jaarlijks skiën en wil heel graag met ons gezin een keer gaan. Kids (nu 6 en 8, dan 7 en 9) hebben het nog nooit gedaan en ik ook niet. Ik denk dat ik het ook niet zo leuk zal vinden (vind het een beetje eng en ben meer het type van een strandvakantie). Ik heb toegezegd dat we vlg jaar carnavalsvakantie zullen gaan maar ik wil wel graag ergens heen gaan waar je ook wat andere dingen kan doen voor het geval de kids of ik er geen reet aan vinden. Dus het zou fijn zijn als er bijv een zwembad of speeltuin, welness ofzo in de buurt is. En ik wil graag dicht bij de piste zitten dus dat je zo lopend er heen kunt.

    Hebben jullie tips voor een hotel, appartement of park? Ik zat zelf nu naar Landal te kijken maar zocht nog wat andere tips. Wij willen het binnenkort boeken zodat het vastligt.
     
  2. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Hier iemand die op haar 7de voor het eerst op de ski's stond en het heerlijk vind (inmiddels door Corona al een paar jaar niet meer geweest en de laatste keer schoot mijn knieschijf uit zijn verband - zat helemaal links- door een hele suffe val wat zes maanden herstel kostte, dus nu ook wat meer schrik). Hebben jij of je man een voorkeur qua land? Ik ben met vrienden een keer naar Frankrijk geweest (Devoluy), maar van huis uit en met mijn man altijd naar Zwitserland of Oostenrijk. Van Arosa, Ischgl, Adelboden, Maria Alm, Kaprun, Gerlos, Fiesch tot Serfaus/Fiss/Ladis staat Serfaus voor mij op nummer 1. Wij zaten daar in een appartement. Succes met kiezen.

    Als ik jouw post lees krijg ik zin om te skiën :).
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Wij zijn al meerdere keren naar het aparthotel in Mittelberg in het Kleinwalsertal geweest.
    Je kunt hier appartementen van particulieren huren of kamers van het hotel zelf.
    Groot voordeel vind ik de prijs, de ruime speelzaal en de zwembad.
    Dus ook als de kids een keer geen zin hebben om te skiën of als het slecht weer is dan hebben ze ander vertier.
    De kinderen kunnen sochtends met een treintje voor de deur worden opgehaald voor de skiles.
    Genoeg leuke blauwe en rode pistes en tot slot, op circa 8 uur rijden en geen Vignet nodig.:thumup:
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Voor kinderen is serfaus best leuk. Maar ons zien ze er niet meer. Massa is kassa ten top :eek:. Nog nooit zo'n mierenhoop gezien bij de skischolen en liften.
    Het skigebied zelf vonden wij ook erg tegenvallen :oops:

    Maar we zijn dan ook Zwitserland en Italië gewend. Ik kan Alta Badia, seiseralm, arosa-lenzerheide en Laax en kneuterige portes du soleil (champousin) erg aanbevelen:thumup:
    Als het perse Oostenrijk moet zijn, dan kan ik Fieberbrunn, Obertauern en Lech zeker aanraden.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  5. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Ons maakt het niet uit in welk land we gaan skiën. Ik ga jullie tips eens bekijken, bedankt.
     
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij zijn nog niet zo ver (kind nog te jong en nu ivm zwangerschap), maar wat ik van familie heb geleerd is dat het wel een goede kan zijn als de kids al een beetje gevoel hebben voor het skiën. Dan pakken ze het daar makkelijker op en is het ook leuker voor ze.
    Op veel plaatsen heb je van die indoor borstel banen (soort lopende band) of misschien wel zo’n indoor hal in de buurt?
    Kan de moeite waard zijn om daar samen of iig de kids wat ervaring op laat doen.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  7. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.957
    1.313
    113
    Bij ons heb je idd een borstelba aan in de buurt. Daar willen we van te voren gaan oefenen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Wij nemen altijd een appartement. Uit eten is leuk, maar duur en ik heb ook geen behoefte om elke dag uit eten te gaan en 3 kilo zwaarder thuis te komen.

    Veel bieden broodjesservice, hangen dan een zak verse broodjes aan je deur. Daarna gaan we meestal skiën. Wat ik wel echt een must vond, na dat 1 x niet te hebben gehad, is een skibus die vlakbij stopt en dat je vanuit de plaats zelf zo de pistes op kan. Voor ons nooit meer zo'n ellelange cabinelift voor je op de berg zit. Heel de omgeving moet daar 's ochtends mee en eenmaal op de berg, ga je tussen de middag niet in je appartement een broodje eten of wat dan ook. Of als de één het zat is en de ander niet, konden we niet opslitsen, want ja, de auto stond nou eenmaal onder aan de berg en er ging geen skibus. Dus at je maar weer een bord kaiserschmarrn of hoe je het spelt leeg op de berg tussen de middag.

    Overigens zijn er vaak wel grote zwembaden in de omgeving in Oostenrijk. Of een rodelbaan enz.
    Wij doen meestal nog iets leuks als een tochtje met paard en wagen, zwemmen, winkelen in een grotere plaats enz.
    Vervelen doen we ons niet.
    Ik ben in Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk op de wintersport geweest. Oostenrijk blijft favoriet.
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  9. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    https://www.sunweb.nl/wintersport/frankrijk/les-sybelles/le-corbier/residence-club-mmv-letoile-des-sybelles?Participants%5B0%5D%5B0%5D=1991-03-20&Participants%5B0%5D%5B1%5D=1991-03-20&Participants%5B0%5D%5B2%5D=2012-05-31&Duration%5B0%5D=8%2C10&Mealplan=LG&Month=2022-03-01&TransportType=SelfDrive&Allocation=2&gclid=EAIaIQobChMI8fqQ3PXT9QIViOR3Ch1CIgh2EAAYAiAAEgIS5PD_BwE

    Ik kan je dit appartementen complex in Le Corbier echt aanraden. Hele mooie appartementen met genoeg ruimte om in te leven, met een echte keuken.
    Een binnen en een buiten zwembad, een sauna en een Turks stoombad. Een kidsclub, kinderopvang en elke dag een uurtje tussen 17-18 waar kinderen drinken en een snack krijgen (pain au chocolate, crepes, suikerspin oid). Aan de piste, de deur uit, en zo de deur in naar het winkelcentrum(pje). Leuke terrasjes en restaurantjes.
    Wij zijn de eerste kerstweek geweest, we hadden twee dagen regen en hebben ons prima vermaakt. Mijn dochter had allemaal vriendinnen in het complex die met elkaar gingen spelen en zwemmen.

    Voor kinderen (en jezelf) moet je wel in vakanties van tevoren ski lessen reserveren. Anders zit je er naast. Zonder ski lessen is het gevaarlijk om kinderen de piste op te sturen. Dus als ‘ik of mijn kinderen het niet leuk vinden’ gaat je veel geld kosten (€150 per kind voor ski les 6 x 2 uur).

    Wij vinden skiën echt top! Heerlijk buiten, leuk actief bezig zijn met elkaar, daarna een borrel op het terras en ik kook meestal zelf.
     
    Koraal82, Butchke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Hier juist een Serfaus fan. Voor de kids super goed geregeld. Ja, veel kinderen bij een verzamelpunt, maar als ze eenmaal op pad zijn merk je daar niets meer van en onze kids hebben altijd hele goede les gehad van enthousiaste leraren.
    Zelf vinden we het een leuk skigebied, vooral bij de Masner; overal lekker eten. Echt prima!
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  11. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Smaken verschillen. ;)
    Wij vinden het daar veel te massaal, mega druk (zelfs in het laag seizoen) en qua gebied/omgeving niet zo boeiend.
    Daarnaast houden wij niet zo van die mega zelfbedienings-vreetschuren op de piste en geven de voorkeur aan kneuterige hutjes:thumup:
     
    Koraal82 vindt dit leuk.
  12. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Mmv club is sowieso een hele fijne keten!! Geen bezemhokken zoals veel complexen in Frankrijk:thumup:;)
     
    Koraal82 en Youtan vinden dit leuk.
  13. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    wij eten daar zeker niet in zelfbedienings-vreetschuren…. Leuke plekjes opzoeken
     
  14. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Hier ook Serfaus fan! Zeker voor de kinderen leuk en als je niet gaat/wilt skiën is er genoeg te doen. Wij zijn helaas door corona al een paar jaartjes niet geweest maar we hopen volgend jaar weer te gaan! Eerst altijd in Fiss gezeten, ook super maar ivm opvang voor onze kleintjes is Serfaus net wat fijner.
     

Deel Deze Pagina