Wintersport!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Feye, 6 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Nu ik de eerste sneeuwfoto's op Instagram voorbij zie komen, begint het alweer te kriebelen: wintersport! :cool:

    Wanneer gaan jullie? Waar ga je heen? Met welk gezelschap? Ben je een kilometervreter of meer van de après ski?
     
    Youtan vindt dit leuk.
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Wij gaan altijd naar Oostenrijk (wel altijd een andere plek) in de voorjaarsvakantie, met 15 tot 20 man. Onwijs gezellig en druk :D
    Sinds de kinderen er zijn, ski ik niet meer elke dag, maar 3 of 4 dagen. Gaan bijv. ook een dagje rodelen met ze. Ze vinden beide het skiën nog niet heel leuk, helaas. Wil wel kijken of de oudste dit jaar op de borstelbaan bij ons in de buurt kan oefenen, misschien krijgt hij dan de smaak te pakken. De jongste is daar nog te jong voor volgens mij.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  3. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Jaaaa de zomer achter de rug, op naar de winter!!!!!
    Wij gaan richting st oswald, bad kleinkirchen.
    Waarom dit gebied?? Omdat uiteindelijk prijstechnisch dit het goedkoopste was met onze eisen pakket. Skipas van de kinderen is 1 euro, en twee kamer appartement. Waarbij de kinderen een slaapkamer hebben en wij in de woonkamer zullen slapen.
    Kids 2012 en 2015, gaan net als vorig jaar op les. Jongste waarschijnlijk half dagje oudste hele dag.

    Nu alweer zin in!!!!
     
    Youtan vindt dit leuk.
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Yesss wij hebben ook geboekt!
    15 februari naar Aosta, skigebied Pila. Italiaanse Alpen dus. Ben echt zo benieuwd.
    We zitten niet aan de piste, 10 minuten rijden ofzo, maar dat vinden wij eigenlijk wel helemaal prima.
    We hebben echt een super de luxe appartement met sauna, jacuzzi etc. Voor een schijntje :eek:
    Nu al zin in!
     
    Youtan vindt dit leuk.
  5. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Een vraag voor diegene die in de voorjaarsvakantie gaan?
    Wat zijn jullie ongeveer kwijt voor de accommodatie en skipassen?

    Ik schrok enorm van de prijzen. Had gekeken. Meer dan 8000 euro voor 8 volwassene en 4 kinderen. inclusief 6 skipassen voor volw. en 2 voor de oudste kinderen. En dan is dit nog eens niet in Oostenrijk, maar in Val Cenis in een 3* chalet.. (Wel aan de piste) En dan heb je het nog niet over de skilessen.. Zijn er wel al achter dat als je in de kerstvakantie gaat een stuk goedkoper is.

    Voor de mensen die goedkoper gaan hoe doen jullie dat? Waar boeken jullie?
     
    Youtan vindt dit leuk.
  6. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Wij schrokken ook onwijs, en hebben het erover gehad om dus niet te gaan.
    Na heel lang zoeken uitpluizen kwam ik dit tegen wat we geboekt hebben.
    780 euro voor 2 kamer app. Niet ideaal, met twee kids.
    Maar dit complex biedt kinderen tot 11 een skipas voor 1 euro aan.
    Zijn dus rond de 1250 kwijt.
    Zonder eten...

    Misschien plaatselijke vvv kantoren bekijken?
    Bij extrq info kijken voor kortingen


     
    Youtan vindt dit leuk.
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik vond het wel duurder geworden dan voorgaande jaren. Daarom ben ik even naar Italië gaan kijken.
    Wij zitten regio noord en gaan de 15e al dus dat scheelt misschien ook.
    We zitten niet aan de piste, maar rijden even 15 minuten om er te komen. Vinden wij ook niet erg. We zitten lekker rustig op 1100 meter hoogte in een klein dorpje.
    De kids zijn niet klein meer. En dan gaan we uit eten in de stad ( Aosta, heel groot ).
    Anywho. De accommodatie kost ons 450 euro voor een week. 2 slaapkamers, behoorlijk luxe en nieuw. Oo k zit er een sauna en jacuzzi bij. Die moeten we delen met de andere 2 appartementen.
    Skipas voor 6 dagen is 599 euro voor ons alle 4.
    Jongens gaan elke ochtend op skiles van 10 tot 12:30 en s middags met ons skiën, dat kost 320 euro.
    Wij hebben 2 ochtenden 2 uur privé les ( met z’n tween ) voor in totaal 208 euro.
     
    Jo79 en Youtan vinden dit leuk.
  8. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn dochter van begin 2016 zat vorig jaar al in een skiklasje.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    @Aszz Italiaanse Alpen lijken me ook erg mooi. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Vind het alleen wat ver rijden voor een weekje...

    @Champetter mijn jongste heeft afgelopen skivakantie ook een les gevolgd, niet zo heel succesvol... maar op de borstelbaan die hier in de stad zit schijnen ze dus pas vanaf 5 jaar les te geven.

    Wij zijn voor een accommdatie rond de €3000 kwijt, maar dan hebben we dus een huis voor 15-20 personen. Vaak niet heel luxe, maar we verblijven er toch niet veel. En ook qua locatie vaak niet bij de piste. Wel zorgen we altijd dat we bij een skisbus halte zitten. Skipassen weet ik niet wat het dit jaar kost. Kinderen voor €1 klinkt wel heel goed. Dat heb ik nog niet eerder gezien. De skivakantie is iig net zo duur of misschien wel duurder dan 3 weken zomer...
     
    Youtan vindt dit leuk.
  10. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Leuk leuk leuk!!!

    Wij gaan naar Maria Alm. In een huis voor 12 personen met zijn 10en. 6 volwassenen en 4 kinderen. Het huis kost €3100. Dus net iets meer dan €1000 per stel, excl skipassen en lessen. skipassen gaan ons ook €650 kosten (heb ik net opgezocht). Lessen voor onze dochter 5 dagen €240.
    Spullen hebben we zelf, moet voor mijn dochter nog even marktplaats op.

    Dus zo’n €2000 met zijn 3en. Excl eten en apres ski. En ikben bang dat ik juist daarvoor een extra krantenwijk kan gaan nemen ;)

    We hebben gekozen voor Maria Alm, omdat daar lekker veel blauwe pistes zijn voor de kinderen, mijn dochter ‘doet’ al rood, maar de andere kinderen nog niet. Dan kunnen ze beter starten in een relaxt gebied.

    Welke maat skischoen kan ik het best nemen voor een meisje met maat 33/34? Ik denk aan 35.
     
  11. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Leuk gebied! En idd het eten en de après ski (of het nou buitenshuis of binnenhuis is, de drank vloeit rijkelijk :D) kost vaak ook nog een hele boel. De kinderen eten het liefst het hele jaar door kaiserschmarrn!
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Die hebben we twee weken geleden nog gegeten. Als ontbijt!!
     
    Aszz vindt dit leuk.
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    @Feye ja het is wel wat verder rijden, maar ook een stuk rustiger. We gaan via Zwitserland de tunnel. Die route moet goed te doen zijn.
    Voorgaande jaren hebben wij elke keer wel 1 a 2 uur file op de Fernpas gehad. Dus die 100 km meer gaan we qua tijd niet echt merken denk ik.

    Hier skieen de jongens al rood en soms zwart. Ik hou ze iig niet altijd bij :roflmao: moeke
    Hier kost het eten ook altijd heel erg veel. Even pizza tussen de middag, want dat kan met skivakantie :p, elke dag apfelstrudel, liters aperol. Heerlijk. Kunnen we al??
     
    Youtan vindt dit leuk.
  14. Amy32

    Amy32 Bekend lid

    28 jun 2010
    699
    75
    28
    Wij gaan dit jaar naar Morzine, zijn 1300€ kwijt voor het appartement, ca 1000€ skipassen. Kinderen kunnen al heel goed skiën, dus geen lessen meer. Alles bij elkaar ben ik bang dat je op 3000-3500€ uitkomt voor een week vakantie.

    Maar niet gaan is voor ons geen optie en vinden een groot gebied en direct aan de piste een must. Dus tja...
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.595
    3.483
    113
    @Youtan , wij halen voor de kinderen elk jaar ski’s en schoenen bij de lokale skiwinkel. Daar hebben ze een kidsoptie. Betaal je een tientje, maar dan krijg je het jaar daarna 70% van de aankoopwaarde als tegoedbon terug. Een jaar later 50%. Wij halen gewoon dus weer een maat groter.
    Mocht je niet meer op de wintersport gaan, dan hebben ze ook genoeg winterkleding enzo voor die tegoedbonnen. Je kunt kiezen tussen tweedehands of nieuw, ze hebben best veel.
     
  16. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Skies en schoenen gekocht op Marktplaats, van een sporthandelaartje, dat wel. Volks(?)skies, roze met rood. Ik denk volgende week vrijdag eens een uurtje proberen o0 de Uithof.
    5 en 6 oktober de winteropening van Snowworld in Zoetermeer. Echt een aanrader, leuk, gezellig. Enorme sale bij Duivesteijn en allemaal aktiviteiten voor €15 (inclu uurtje skiën incl materiaal).
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik huur altijd de ski’s en schoenen voor de jongens. Kost 60 euro in totaal dacht ik. Wij huren dat gewoon hier in NL.
    Zodra ze niet meer zo hard groeien, krijgen ze hun eigen set.
    Wij hebben onze eigen set. Heb van die thermo schoenen. Ben ik zó blij mee.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  18. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Dat deed ik ook altijd, maar we hebben elk jaar zo’n 8 vrijkaarten, dit jaar al meer, om te gaan skiën in de Uithof. Is maar voor een uur, maar materiaalhuur is €10 voor kinderen. Nu heb ik deze set (3 jaar oud) gekocht voor €90. Dus voor het vrijskien en de voorjaarsvakantie en de skies kunnen zeker 2 jaar mee.

    (En er is ook een behoorlijke kans dat we in d3 kerstvakantie een weekje naar Frankrijk gaan, Les Orres ofzo, met de bus incl skipassen kostte ons 2 jaar geleden maar €1400)
     
    Aszz vindt dit leuk.
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben net geboekt, Serfaus! Één van mijn lievelingsgebieden. We gaan met zn 6’en in een hotel, echt heerlijk want met 4 kleine kinderen is het ook wel eens lekker om niks te doen aan huishouding, boodschappen of koken.

    Voor de kindjes huur ik altijd alles, kost €50 per kind per set. Wel eigen helmen.

    Zelf ga ik dit jaar voor nieuwe ski’s.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  20. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Waar kopen jullie skikleding voor de kinderen? Ze heef5 al een Spyderjas (zachtgroen/petrol), maar nu willen we daar een broek bij. Ik had er een besteld van Protest, panterprint, maar die is veel te groot.
    Een printje zou leuk zijn, felle roze kleuren ook. Mag van de Lidl of van een merk zijn, als die maar goed zit en het liefst maat 146 heeft.
    Weet iemand hoe de kindercollectie bij Duivesteijn in Zoetermeer is? Daar gaan we 5 of 6 oktober heen.
     

Deel Deze Pagina