Wipstoel wel of niet aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Spectre, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Hebben jullie een wipstoel en maken jullie hier veel gebruik van?
    We hebben destijds bij ons zoontje de wipstoel van onze vrienden gekregen, heel basic ding van de Prenatal en ook niet echt eentje waar je de baby lekker in kan leggen vind ik.

    Ik twijfel heel erg om een andere (tweedehands) wipstoel aan te schaffen. Bij mijn 1e niet heel veel gebruik van gemaakt, maar misschien was dat omdat ik hem niet fijn vond haha.

    De Nuna leaf lijkt mij wel een fijne stoel, maar tweedehands al snel ergens tussen de €40 en €70..
    Nu de vraag wat raden jullie aan? Nee zonde van het geld een wipstoel? Of juist wel fijn en handig?
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Hier enorm vaak gebruikt!
    Wij hadden de babybjorn en die was elke cent dubbel en dwars waard! :D
     
    Lomo, Roanna en Spectre vinden dit leuk.
  3. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.119
    113
    De oudste heeft er uren in gezeten, de jongste nooit..:rolleyes:
     
    Spectre vindt dit leuk.
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wij hebben bij onze dochter nooit een wipstoel gehad. Nu ook niet van plan deze aan te schaffen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bij de tweeling veel gebruikt voor de fles maar met een kindje eigenlijk weinig gebruikt.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Hahah daarom twijfel ik ook zo. Als de oudste al zo weinig erin heeft gezeten.. ik ga er nog eens goed over nadenken :p
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.119
    113
    Ik denk dat het heel kind- en situatie afhankelijk is. De oudste heeft hier juist weinig tijd in de box doorgebracht, de jongste heeft er meer dan een jaar in gezeten..
     
    Spectre vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wipstoel bij de oudste nooit gebruikt. Basic geval. Bij de tweeling de newborn set op de Tripp Trapp super veel gebruikt en die komt nu zeker weer in huis.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Wij hebben de Babybjorn overgenomen van kennissen dus dat scheelde maar als ik had geweten hoeveel we eraan zouden hebben (nu nog) dan had ik er het dubbele voor betaald, haha. Onze zoon zit/ligt nooit stil en hij kan zichzelf er suuuuper lang in vermaken. Zelfs in de eerste weken was ie bij ons op de arm soms onrustig en in de stoel werd ie relaxed.

    Maar ik denk inderdaad dat het heel kind afhankelijk is.. misschien kun je straks de stoel van vrienden proberen oid en dan evt beslissen?
     
    Spectre vindt dit leuk.
  10. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    wij hebben de babybjorn. Echt een fantastisch ding! onze baby zit er elke dag wel in, want ze houdt van rechtop zitten. Dus na een tijdje in de box en op schoot wil ze graag nog even in de wipstoel spelen.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  11. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Hier hebben we wel een wipstoeltje aangeschaft en ze vind het geweldig. Speelt er lekker in met de gym of kijkt lekker rond. 2dehands zijn ze een 10tje dus op zich valt het nog te proberen
     
    Spectre vindt dit leuk.
  12. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik heb hem vaak gebruikt bij mijn zoon. Ik had de babygym ervoor. Zo had ik even mijn handen vrij als ik wilde koken. De rest van de dag hing hij in de draagzak. Hij had veel last van reflex, dus plat liggen was geen succes
     
    Spectre vindt dit leuk.
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Niet gehad en niet gemist.
    Dit kwam mede door de stokke newborn set. Was een mooie vervanger.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  14. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Wij hadden (En hebben voor de tweeling) simpele wipstoeltjes. Die zo plat mogelijk kunnen (Heb ik het liefste voor de kleintjes). Bij kleuter gebruikten we het tijdens eten bijv, stond hij erbij op tafel. Ook bijv. na het douchen/badderen om even na te drogen/bij te komen. Zijn we nu ook van plan.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden een hele simpele. Hij kom trouwens wel echt helemaal plat, dan is voor een jonge baby wel belangrijk. Ik heb hem bij beide kinderen wel veel gebruikt hoor. Zowel boven als beneden. Ik vond het ideaal. Baby in de wipstoel voor de douchecabine terwijl ik aan het douchen was. Of in de wipstoel in de box (hoge stand) en dan de box naast de tafel, terwijl we zaten te eten. Dat lag de baby met iets hoger dan gewoon los in de box, waardoor hij ons nog kon zien. Dat scheelde huilen terwijl we zaten te eten!
    En boven gebruikte ik de wipstoel ook vaak zoals ik beneden de box gebruikte: even een veilige plek voor de baby als je zelf je handen vrij moet hebben. Met name onze oudste sliep overdag nauwelijks. Dus ik moest veel dingen gewoon doen terwijl hij wakker was. Stofzuigen lukt wel met baby in de draagdoek. Maar als je bijvoorbeeld het bed wilt verschonen, is dat niet handig.

    Ik zou je denk ik aanraden om hem nu (nog) niet aan te schaffen. Als je merkt dat je erom verlegen zit, heb je er zo één gehaald.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Lijkt me ook een fijn set! maar hebben al een andere meegroeistoel en nu de stokke aanschaffen vind ik dan onnodig. Wel fijn dat ze zo ook aan tafel kunnen zitten:p
     
  17. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik heb ‘m bij de 2e veel vaker gebruikt. Ik gebruikte ‘m als ik mijn oudste moest douchen als mijn man niet thuis was, dan zat mijn zoontje erbij in de badkamer in de wipstoel of als ik de oudste naar bed bracht en hij was nog wakker. Of tijdens het ophangen van de was op zolder. Hij zat er dan gezellig bij. Tijdens het avondeten zette we hem vaak op de tafel. Kon hij meekijken. Je kan er misschien 1 vragen op een fb pagina bij jouw in de buurt. De mijne (koelstra) was nog hartstikke goed, maar ik heb ‘m maar voor €10 verkocht omdat ik er vanaf wilde.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.200
    113
    3x niet gehad en niet gemist. Bij de 4e geleend en wel veel gebruikt als we op het schip waren maar had daar geen box.
    Nu ga ik het eerst zonder proberen (stoeltje is weer in gebruik bij de eigenaar)
     
    Spectre vindt dit leuk.
  19. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Bij de oudste voornamelijk gebruikt na de flesvoeding. Hij moest 20 minuten rechtop blijven ivm zijn reflux na de fles, en doordat ik hem dan in de wipstoel zette had ik mijn handen vrij om even de stofzuiger of iets dergelijks er overheen te halen. En hij vermaakte zich dan met de baby gym of muziek mobiel.

    We hebben nu één wipstoeltje in huis, wellicht dat we het bij de tweeling gebruiken voor als beiden getroost moeten worden en je zo even snel met je voet de ander kunt wiegen als je er een al vast hebt.
    Voor de voedingen hebben we nu een tweeling kussen waar ik dan gebruik van wil maken.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik het eerst maar met de wipstoel ga proberen die we nu hebben staan. Voor sommige momenten zal het indd wel handig zijn. En kan dan altijd nog een andere aanschaffen als ik wil.
     

Deel Deze Pagina