Wipstoeltje: elektrisch of niet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Daantjeee, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wipstoeltje: elektrisch of niet

  1. Wel elektrisch

    7 stem(men)
    15,9%
  2. Niet elektrisch

    37 stem(men)
    84,1%
  1. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Ik ben mij aan het oriënteren op een wipstoeltje. Zijn jullie fan van de elektrische variant (met motortje met een wiegstand) of juist fan van de niet-elektrische variant? En ik hoor ook graag wel model je hebt en of je tevreden bent!

    Dankjewel!

    Edit: ik denk nu elektrische, want automatisch in slaap wiegen lijkt me wel wat ;). Voor nu staat de Bo Jungle B-Portable Swing - Grey op het lijstje
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Hier überhaupt nooit een wipstoel gehad :p.
     
    Helicryse en Daantjeee vinden dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb hier beide. En de automatische vond onze dochter niks. Bleef maar huilen. De niet automatische bleef ze wel rustig in, maar daar schoof ze steeds uit, omdat ze te licht was (was geen lekkere kuipvorming zeg maar). Dus beide weinig gebruikt, haha.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hebben gewoon een simpele van de prenatal. Elektrisch vinden we zelf wat overdreven:roflmao: Het zal ongetwijfeld fijn zijn maar toch.
    Ook kan deze makkelijker overal mee naartoe genomen worden.
     
    Vero0504 en Daantjeee vinden dit leuk.
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    hier 2 babys die een wipstoel niks vonden. dus ik zou het zonde geld vinden. Zou even afwachten of je er echt eentje nodig gaat hebben voor je er eentje koopt. Wij hadden een geleende baby bjorn, die kan je makkelijk van boven naar beneden/ heen en weer verplaatsen. Het enige wanneer ze er in zaten was als ik wilde douchen. Dan waren ze een soort van rustig.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Zonde van het geld :p
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  7. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Heb ook een elektrische(4moms) geleend van mijn vriendin toen der tijd maar bij 4 maanden woog ie al 9 kg en kon ie er niet meer in volgens het apparaat. Omdat ik hem dagelijks gebruikte zelf een baby Björn aangeschaft. Dat was zonde van het geld want bij 8 maanden wilde ie er echt niet meer in. Zodra hij kon rollen kruipen en dergelijke is stil zitten in zo’n stoeltje niet meer leuk. Zou zelf sowieso nooit elektrische aanschaffen vanwege de belachelijke hoge prijs.
     
    Vero0504 en Daantjeee vinden dit leuk.
  8. Lenainlove

    Lenainlove Actief lid

    8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Plat liggen is beter voor de rug dan zitten in zo'n kuipje, dus ik gebruikte het niet voor slapen. Wel even in de badkamer gezet of voor de bank, zodat de kleine ons kon zien en dan tevreden bleef (bij plat liggen lukte dat niet en ging ie huilen).
    Voor die doelen heb je geen elektrische nodig :)
     
    Helicryse en Daantjeee vinden dit leuk.
  9. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    Absoluut een automatische, heeeel veel gebruikt hier. Gewone wipstoel gebruiken wij hier niet.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  10. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik ook alleen een gewone. Makkelijk overal mee heen te nemen in huis en vooral in het begin even handig met was ophangen, douchen enz.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  11. LSL

    LSL Bekend lid

    6 nov 2020
    511
    470
    63
    Vrouw
    Wij hebben een nuna leaf, vond ze heerlijk om af en toe in te chillen, en je kan er tot 60kg ofzo in dus nu ze 2,5 is chillt ze er nogsteeds in, en ik zelfs grote zus pikt hem af en toe in!

    Toen ze zo klein was ideaal, want het is een heen en weer swingend stoeltje, als je hem duwt blijft hij nog een tijdje doorgaan. heeel subtiel

    Vanaf maand 8 tot na een jaar kan hij niet gebruikt omdat ze dan gaan rollen en eruit kunnen vallen etc. Maar ze leerde er vrij snel goed uitkomen dus toen weer in gebruik genomen en is niet meer weg te denken

    Ze zijn wel schreeuwend duur, ik had geluk op marktplaats met de onze :)
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Daantjeee, Vero0504 en Lm2 vinden dit leuk.
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Beide! Qua elektrische hebben wij de 4Moms Mamaroo, hebben alle drie de kinderen véél plezier van gehad:thumup:

    De gewone vond ik makkelijk toen ze heel klein waren en ze bijv bij me in de badkamer wilde houden als ik ging douchen.
    Makkelijk om mee te nemen door het huis of bijv naar opa en oma toe.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Poeh, ik snap de waarschuwing hoor, maar de tekst (vooral het onderstaande stuk wat ik gekopieerd heb) gaat naar mijn mening wel heel ver…
    Herken er ook helemaal niets van, vanuit kraamzorg en consultatiebureau wordt “tummy-time”, spelen met je kindje, lekker laten oefenen, júist geadviseerd.
    Eventuele gevaren bjj gebruik van dingen als een Maxi-Cosi ontstaan bij onjuist en/of overmatig gebruik.
    Hoewel ik ook geen voorstander ben van andere dingen die omschreven worden als Bumbo seats en loopstoeltjes, maar dat is meer omdat er zaken mee geforceerd worden (zitten terwijl het kindje nog niet in staat is dat te doen) ;)
    Maar een wipstoeltje bij normaal gebruik? Niets mis mee…

    De rugslaap campagnes in het kader van de
    wiegendood preventie zijn zo agressief dat ouders het zelfs niet meer aandurven om hun kind maar een moment op de buik te leggen, ook niet wanneer ze wakker zijn; ze hebben het idee te worden gezien als een potentiële kindermoordenaar om het zelfs maar te overwegen hun kind wakker op de buik te leggen. Nu zou dat nog niet zo’n heel groot probleem zijn wanneer kinderen voornamelijk gedragen zouden worden, op de arm of in een draagdoek of ergonomische drager. Er is echter een trend om kinderen niet te dragen, maar in stoeltjes of allerlei andere constructies te leggen of zetten als ze niet in armen zijn om te eten of spelen in het dagelijkse kwartiertje quality-time, of als ze worden gebaad of verschoond. Dat is de tweede grote oorzaak.
     
    Daantjeee en LSL vinden dit leuk.
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Eh ik vind dit nogal een overdreven artikel. Overal wordt tummie time gestimuleerd waar je ook komt. Kinderarts, CB, fysio enz. Dus dat ouders hun kind niet op de buik durven leggen uit angst om een kindermoordenaar te zijn? Sorry dat gaat nogal ver.

    En ja ze moeten er niet de hele dag inzitten maar even een kwartiertje om je te douchen of was op te hangen zal vast geen schade aan richten
     
    Daantjeee en Sado vinden dit leuk.
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.327
    113
    Maar was is er mis met een bed of box of vloer als je de was op gaat hangen of gaat douchen?
     
    Helicryse en Daantjeee vinden dit leuk.
  17. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Heel veel want dan kan ik niet zien of ze stikken in hun spuug. Ik heb 2 reflux kindjes gehad. En als ze spugen als ze op hun rug liggen vind ik dat doodeng. Mijn was hangt op zolder dus dan hoor ik ze niet. En als ik onder de douche sta hoor ik ze de hele tijd huilen (terwijl ze niet eens huilen dus erg prettig douchen is dat niet. Met die wip stoel kan ik door het hele huis heen en heb ik overal zicht op mijn kindje. Bovendien heb ik er een die helemaal plat kan. Ik heb ook een ergonomische draagzak, maar dat doucht een beetje lastig en 100x keer bukken met een baby op je buik of rug vind mijn rug en bekken niet zo grappig. Dus voor die momenten dat ik even iets moet doen en de baby niet vast kan houden maar er wel zicht op wil hebben gebruik ik gewoon een wipstoeltje
     
    zonnetje2015, SAARC, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113

    Gmmmf hier een zijslaper ook als baby afwisselend. Kostte me nog een aantekening ook, mij best.

    Ik zou niet zo snel voor een automatische gaan en al HELEMAAL niet om in slaap te vallen...Dat vuurt geheid op je terug wanneer ze te groot zijn ervoor en ineens niet meer in slaap kunnen komen.

    Op de KDV hebben ze dan wel weer een hangwieg. Die zit daar met een veer in t plafond en het is feitelijk gewoon een grote wandelwagenbak dus ze liggen daar super relaxed in zonder rare houding. Als ze een beetje trappelen gaat die bak zachtjes deinen, zelfs de ukkies met veel krampjes etc zoals die van ons wat een tijd lang erna echt nog een bonkje spanning was lag daar helemaal in te chillen.

    Dus ik zou zelf gaan voor een simpel wipstoeltje, maar dan niet voor de wat langere duur zeg maar, dan leg ik ze liever in de box. En van t uitgespaarde geld toch die hangwieg (met een standaard dan wel, die zijn er ook gewoon).
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  19. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    hier een 4 moms elektrische
    een doomo zitzak met swing eronder
    en een chico hoopla later aangeschaft.

    De 4 moms werd pas met een maand of 2 interessant voor hem. de ene dag zat hij er een uurtje in in totaal de andere dag helemaal niet.

    de doomoo was groot favoriet ook omdat deze gewoon heerlijk ligt voor zo'n kleintje zonder dat ze in een houding geforceerd worden.

    en de hoopla heb ik later aangeschaft omdat hij het leuk vond zelf te wiegen en hij nog niet goed overeind kon zitten en de kinderstoel dus nog geen optie was voor de hapjes.

    Dat ik 3 verschillende "wipstoeltjes" heb staan betekent niet dat hij de hele dag vast gelegd word. Als hij een uur per dag bij elkaar opgeteld in de stoeltjes zat was t veel. Sterker nog ik ben gewoon giga marketing gevoelig en mijn huis lijkt daardoor gewoon op een kdv.
    Toevallig gisteren een giga speelmat binnen gekomen omdat ik dat zelf nog even hygiënischer vind dan dat hij met zn tong over de vloer gaat.

    Ik denk dat het voor elke baby en ouder verschilt wat fijn bevonden word.
    Maar laat je niet afschrikken. Net zo als een maxi cosi die toch echt nodig is om je baby van a naar b te brengen op een veilige manier. Is een wipstoeltje voor vele ook onmisbaar om even normaal te kunnen douchen of wat dan ook.
     
    Sado en Daantjeee vinden dit leuk.
  20. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Dank allemaal voor de reacties!

    En even voor de duidelijkheid: voornaamste doel hier is inderdaad tijdens douchen e.d. Ik snap dat een kindje in bed hoort te slapen :). Dat in slaap wiegen leek me meer handig in geval van krampjes oid.

    Ik denk dat wij voor een niet-elektrische gaan. Voornamelijk met als voordeel dat die lekker handzaam zijn, en dus makkelijk van boven naar beneden mee te nemen zijn. Dank voor het meedenken allemaal!
     
    mum2be2, Spectre, Stokstaartje86 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina