Wish

Discussie in 'De lounge' gestart door Dettol, 7 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Hebben jullie wel eens make Up besteld bij wish
    En hoe bevalt dat?

    Ik heb net een dekkende foundation besteld
    Hoop dat ie ook echt dekt
     
  2. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.746
    6.558
    113
    Vrouw
    Ik heb het weleens gedaan maar viel mij erg tegen. Tis vaak kwalitatief niet zulk geweldig spul.
    Ik kijk vaak ff bij de reviews voor ik iets bestel
     
    Dettol vindt dit leuk.
  3. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Nooit besteld en zou dat ook nooit doen. Je weet niet wat voor ingredienten ze in makeup gebruiken ervoor...
     
    Vitamientjuh, momwithcamera, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Je huid is je grootste orgaan, een belangrijk orgaan waar je zuinig mee moet omgaan.
    Wish is een Chinese shop waar producten worden verkocht waarvan je geen idee hebt wie ze heeft geproduceerd, hoe ze worden geproduceerd, hoe eerlijk het product is of welke ingredienten worden gebruikt.
    De make up producten die in onze winkels worden verkocht voldoen aan strenge Europese eisen, eisen die door Wish of dergelijke shop worden overgeslagen. En zelfs hier in Nederland worden zo nu en dan producten teruggeroepen omdat er na controle toch iets niet goed bleek te zijn.

    Denk bv aan een teveel aan zware metalen, hormoonverstorende stoffen die in de producten kunnen zitten die dus ook door je huid worden opgenomen en in de bloedbaan terecht komen met alle gevolgen van dien. Maar denk ook aan allergieen of overgevoeligheid die je kan oplopen en niet kan verhalen of dierlijke producten waar een hoop leed achter schuilt.
    China heeft heel andere waarden en normen dan wij. Ik zou nooit een dergelijk product bij zo'n shop halen en op mijn huid durven smeren.
     
    Vitamientjuh, einad, Beausecret en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Haal de make up in Europa. Erg Ijn hier regelementen.

    Veel makeup heeft een talkpoeder ingrediënt. Zwker de matte make up.
    Laatst zag ik dat er testen zijn gedaan met verschillende make up. Er waren in sommige soorten delen van asbest gevonden.

    Wees voorzichtig met wat je koopt. Je huid is belangrijk zorg er goed voor.
     
  6. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Zal het niet een beetje mee vallen als je er een goeie dagcreme onder doet?
     
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Je huid is je grootste orgaan en
    Nee, lood of asbest kunnen niet in je dagcreme gaan zitten. Een dagcreme werkt niet als een schild.

    Wat is reden dat je een goed dekkende foundation zoekt?
     
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    86053246-4DCE-4E55-8BC1-DFF68F307220.jpeg

    Dit zegt genoeg..
     
  9. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik zou het gewoon niet doen!
    Je weet echt niet wat je koopt, kan van alles inzitten.
    Richtlijnen zijn zo anders dan bij ons.
    Kijk koop je nou slingers ofzo dan zeg ik ja maar deze troep gaat wel op je gezicht.
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou het niet doen.

    Als je goedkopere make-up wil kan je kijken bij Hema en Etos. Kwaliteit is prima en je weet dat er geen vreselijke rotzooi in zit. Hema is sowieso compleet dierproefvrij van etos weet ik het niet zeker maar denk het wel.
     
  11. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb wel eens een oogschaduw palette e.d. besteld via Aliexpress maar dat vind ik toch anders dan een foundation. Ik zou dat niet zo snel bestellen denk ik.
     
  12. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nee, zou ik niet doen. Maar ik gebruik dan ook geen make-up, wil niets extra's op m'n gezicht smeren.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.145
    113
    Via wish bestel ik nooit makeup, schade en schande wijs geworden aangezien mijn huid onvergeefelijk is (35 en nog steeds acne, wordt er gestoord van!). Ik gebruik doorgaans geen makeup maar voor een eventuele gelegenheid pak ik die van christian dior, dure hobby met mijn incidentele gebruik maar perfect dekkend en geen extra uitbraak oid
     
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Nee, nog nooit make up besteld en zou het ook nooit doen. Dan kan je beter goedkope bij kruidvat ofzo kopen of gewoon investeren in een wat duurder merk.

    Ik heb jaren lang wenkbrauwpotloodjes van de kruidvat gehad, gewoon de goedkoopste. Toevallig vorige maand man cadeaukaart van ici eens gebruikt en een duurdere gekocht van clinique, maar doe er ook 3x zo lang mee, dus onder aan de streep maakt het met de prijs nog geen mega verschil.
     
  15. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik vind h
    ik vind het heel erg mooi
    Make-up is mijn hobby
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Absoluut niet bestellen bij Chinese webshops.

    Goedkope rommel omdat jij niet weet wat erin zit. Ze aan geen enkele veiligheids- of milieueisen hoeven te voldoen. Daarnaast werk je mee aan uitbuiting en wellicht kinderarbeid en schade aan het milieu (in deze landen lozen ze rechtstreeks in de natuur en gebruiken ze ook stoffen die hier verboden zijn).

    Er zijn in Nederland tal van goedkope winkels waar je veilig kunt kopen. Of huismerken bij bekende winkels.
     
  17. Ik had mascara besteld van een duur merk bij Ali..
    Knipperde met mijn ogen en toen zaten ze dicht geplakt.
    Nooit meer dus!
     
  18. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Woow oeps hoe kreeg je ze weer los?
     
  19. Douchen en veel deppen met babyolie..
     

Deel Deze Pagina