Witte keuken of zwarte

Discussie in 'De lounge' gestart door tumtummetje, 26 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.393
    1.778
    113
    Ik zou voor wit gaan.
    Wij hebben een witte keuken met een zwart stenen blad.
     
  2. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Kennelijk hebben wij een afgezaagde keuken, namelijk zwart :roflmao: Maar ik ben er nog suuuper blij mee, ik vind zwart met houtkleur blad tijdloos. Wij hebben overigens wel een super licht huis, veel grote ramen ook een groot raam in de keuken.

    Let niet op de troepjes, zijn boven aan t klussen dus nog geen tijd gehad om de keuken op te ruimen & schoon te maken :oops:

    Edit: soms kan je stalen van de kleur kastjes mee krijgen uit de winkel. Misschien die eens meenemen naar het nieuwe huis & kijken wat je mooi vind daar met de lichtinval?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    bluedrake, MMW, Zara75 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.582
    10.477
    113
    #23 Dubbelgeluk, 26 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2023
    Ik vond het ook een heel lastige keuze. Uiteindelijk voor (Carbon) donker grijs gegaan en geen spijt. We hadden al 13 jaar een witte keuken, dus iets anders vinden we ook erg leuk.
    Overigens vind ik het ook mooi om de hoge kasten in (eiken) houtlook doen. Dat zou ik nu denk ik kiezen. En laag dan de huidige kleur.
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wit. Wij hebben wit en gaan donderdag een nieuwe uitkiezen en die wordt weer wit. Of met een wit blad of met een marmerkleur blad.
     
  6. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    837
    519
    93
    Hier zijn wij voor gegaan. Apparaten zwart, knopjes zwart.
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ligt heel erg aan het huis, hoe groot is de ruimte en hoe is de lichtval.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik zowel zwart als wit niet mooi vindt.

    Wij krijgen een keuken in beton look en het lage gedeelte wordt koraal blauw met daarop een zwart gespikkeld blad
     
    Butchke en Joyciejj vinden dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.410
    4.838
    113
    Vrouw
    Wij hebben zwart met houtnerf en met een beton kleurig aanrechtblad. Zou niet meer anders willen. Hiervoor hadden we wit, word daar zoooo onrustig van :o:.
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Zwart, maar ik hou enorm van donkere kleuren. Behalve op mijn slaapkamer, daar is alles op de eiken balken na wit, ook de houten vloer.
    Wij hebben de combi deels zwart, deels eiken fronten. En beton blad. Zelf zou ik bij een zwarte keuken geen wit aanrecht doen of andersom, maar dan zwarte keuken met zwart blad of witte keuken met wit blad.
     
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Als je voor een donkere keuken wil gaan zou ik eerder antraciet dan zwart kiezen. Maakt het minder hard en heeft toch de sfeer van een donkere keuken.
     
  11. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.639
    592
    113
    Dit was precies ons dilemma vorig jaar. Wit of donker antraciet. Uiteindelijk voor antraciet gekozen, mede in combi met de vloer (eiken visgraat ipv onze eerdere grijze tegelvloer waarop ik voor een witte keuken was gegaan). Je ziet er alles op, maar we zijn er echt heel blij mee.

    Wij hebben wel een erg licht huis, keuken ligt aan de achterkant van de woning, op het zuiden, en hebben over de hele achterkant lichtinval van onze harmonica deur (ook in donkergrijs overigens). Dus er is op deze manier ook eenheid, en het is zeker geen donker hol. Heb je een kleine ruimte en niet erg licht, zou ik voor wit gaan. Heb je veel licht en een grote ruimte, dan is antraciet echt mooi (vind ik ☺️). Zwart zwart zou ik minder snel doen overigens, dat komt wat harder over nog denk ik.
     
  12. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Net niét zwart, vind ik wat vriendelijker dan dat echte donkere.
    20220109_153740.jpg
     
    Spectre, bluedrake, Somita en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.431
    784
    113
    Geen van beide, Ik zou voor Taupe gaan of oud groen. Beetje klassiek is weer helemaal in.

    Schermafbeelding 2023-03-26 om 22.02.26.png
     
    Somita en Syane vinden dit leuk.
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Waar zou je nou echt blij van worden? Wij hoeven niet te koken in jouw keuken, wij komen er hoogstens ooit op visite. Als je nou alle ideeën van anderen zou loslaten, wat zou je dan kiezen?
    Wij hebben een jaar geleden een keuken uitgezocht. Wel 20 staaltjes in huis gehad, iedereen laten meedenken en nergens werd ik echt blij van. En nu hebben we een matte keuken met een beetje rood/roze/bruine kleur en ik ben er zielsgelukkig mee.
    En ik ben de laatste die zal zeggen dat je opeens een blauwe keuken moet kopen, maar ik vind wel dat het een keuze moet zijn waar je blij van wordt. En die vind je niet door naar onze mening te luisteren
     
    Sado, Felice, Somita en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik ken iemand met een zwarte keuken. 2 kleine ramen erin. Die ramen zijn op het zuiden.
    De keuken is een hele donkere toestand!
    Je ziet vanaf de bank niet eens waar het ene kastje ophoud, en de ander begint.
    Nou klinkt dat niet erg. Maar is maar even om de beleving weer te geven
    De lampen moeten echt aan
     
  16. Believer123

    29 mei 2018
    90
    44
    18
    Vrouw
    Hier een witte keuken, met een licht grijze stenen blad.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Jo79, Somita, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.378
    774
    113
    Hier dat dillema ook gehad lichte keuken of zwarte keuken.
    Ik vind wit mooi bij een ander, ik zag hem niet in mijn huis staan.
    Daar in tegen zwart wel, maar daar zie je alles op.
    Ruimte is bij ons niet heel groot, maat door de tuindeuren wel wat lichter.

    Wij zijn voor een keuken gegaan met het lage gedeelte een eikenkleur met zwart blad en de grote kasten is zwart met houtnerf volgens de staal, maar neigt meer naar antraciet.

    Zo hebben we niet alles donker, maar heb iktoch mijn "zwarte" keuken.

    Het is zo lastig om te zeggen wat in de ruimte bij jullie het verstandigst is, maar kijk waar jij je het liefst iedere dag ziet staan koken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Believer123 vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zat afgelopen herfst met hetzelfde dilemma. Uiteindelijk voor wit gegaan aangezien dat voor mijn gevoel wat tijdlozer is. Vind zwart echt mooier maar was bang dat ik over 5 jaar spijt zou hebben en dan nog jaren tegen een zwarte keuken aan moest kijken.
     
    Syane vindt dit leuk.
  19. MamavanDaan

    MamavanDaan Bekend lid

    27 sep 2009
    800
    118
    43
    Achterhoek
    Als je twijfelt dan zou ik beide kleuren uitzoeken in een winkel. Van beide kleuren een offerte met tekeningen maken, dan kun je alvast een beetje zien hoe het eruit gaat zien. En inderdaad stalen meenemen en thuis bekijken in het licht. Thuis ziet de kleur er nog weer anders uit dan in de winkel met al die lampen. Mijn collega’s tekenen regelmatig keukens in meerdere kleuren zodat de klanten goed kunnen vergelijken.
     
  20. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    spruitjes, Butchke en Luna86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina