Witte ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ligero, 13 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn zoontje had gisterenmiddag witte ontlasting. Ik heb toen de dokter gebeld en die zei nog 1 dag aankijken. Vandaag heeft hij geen ontlasting gehad (normaal dagelijks 1 a 2 keer) dus ik weet niet hoe het nu eruit ziet. Heb voor morgen een afspraak met de ha gemaakt omdat het me niet lekker zit maar hoop hier op positieve ervaringsverhalen :)
    Hij is verder niet ziek, hangerig, geen koorts, ziet niet geel. Hij is vrolijk, energiek en eet en drinkt goed zoals altijd. Hij geeft geen buikpijn aan oid.
    Ik maak me toch wel erg zorgen :(
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Zeker naar de dokter gaan idd en aansturen op onderzoek. Verder geen ervaring mee. Succes!
     
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    O nou hij ging net poepen en dat was gewoon bruin gelukkig
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn zoon heeft regelmatige witte ontlasting. Dit betekend niets.

    Ontlasting is niet van zichzelf bruin, de darmen zorgen voor deze kleur. Soms word die fase overgeslagen en is het dus wittig.
    Trekt vanzelf weer bij,
     
  5. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hmm nou ik had gegoogeld (moet je natuurlijk ook eigenlijk niet doen) en lees vooral dat elke kleur oke is behalve wit omdat dit betekent dat de gal en/of lever niet naar behoren werkt...
    Maar iig goed om ook andere verhalen te lezen!
     
  6. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Hier wil ik toch even op reageren. Af en toe stopverfontlasting hoeft niets te betekenen maar kan zeker wel duiden op problemen met de lever / galwegen, die geeft immers de bruine kleur aan je ontlasting (niet je darmen).

    @ts goed dat je contact hebt opgenomen met de huisarts. Mocht het vaker voorkomen dan zou ik het inderdaad laten onderzoeken.
     
    PBV vindt dit leuk.
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier ook weleens gehad. Ook redelijk in paniek maar de dag daarna weer gewoon bruin gelukkig en nooit meer gebeurd.
     
  8. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Fijn om te lezen. Hier ziet het er nu ook weer normaal uit. Nog even telefonisch contact gehad met de ha en de volgende keer als het voorkomt wel gelijk weer bellen.
     
  9. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Als het blijft wel ja. Maar dit was de eerste keer en daarna was het over.

    Mijn zoon heeft overigens regelmatig stopverf kleurige ontlasting. En dat dan een paar dagen achter elkaar. Daarna is het weer over.
     
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik daar wel mee naar de huisarts gaan.
     
  11. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Hij gaat al naar de kinderarts voor klachten van de ontlasting.
    Die heeft aangegeven dat dit niks zegt.

    Maar als het bij zoon van TS vaker voor gaat komen is een bezoekje aan de huisarts wel raadzaam.
     

Deel Deze Pagina