witte tanden!

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

    HabibiAna Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    tips om die te krijgen, zonder te bleken:D
    Wie o wie? Poetsen die ik ook al hehe.
     
  2. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Shit, dat wil ik ook wel weten :D, van de week zijn mijn tanden gepolijst bij de tandarts en dat gaf een prachtig resultaat!
     
  3. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja misschien een tandpasta speciaal voor witte tanden te krijgen? heb geen flauw idee... :p bleken lijkt me ook wel wat eigenlijk maar het komt er nooit van haha...
     
  4. HabibiAna

    HabibiAna Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    hahaha ik heb ze weleens gebleekt, maar heb 2 of 3 tanden die weer gelig worden. Zo irrirant!

    Ik zag by de kruidvat een soort gloss die je op je tanden aan kan brengen, waardoor er een wit laagje op komt maar ja als je dat eraf haalt zyn ze weer geel.
     
  5. Baby09

    Baby09 Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Die gloss is dikke onzin! Heb t geprobeerd maar bij mij geen verschil..
    Ik heb van datzelfde merk wel een tnadpasta gehad, die was wel erg goed! En na een tijdje zie je wel verschil.. Alleen het gevaar met die tandpasta en andere rommel is dat je je glazuur aantast. Ik heb groefjes in mijn tanden en daar bleef bruin achtig aanslag op achter, met die tandpasta kreeg ik dat weg (en bij de TA ook) maar zij waarschuwde me dus dat ik het met dat soort tandpasta erger kan maken. Ik heb deze tip toen gehad, eigenlijk nooit meer iets mee gedaan, maar misschien kan jij er iets mee..

    elmex® Intensive Cleaning
    U wilt toch ook een mooi en schoon gebit? Koffie, thee, rode wijn en nicotine kunnen zorgen voor verkleuringen op de tanden. Deze verkleuringen zijn lastig te verwijderen met een normale tandpasta. Maar wat kunt u doen? elmex® Research heeft een speciale tandpasta ontwikkeld, namelijk elmex® Intensive Cleaning.
    Deze tandpasta kan één tot twee keer per week gebruikt worden en verwijdert oppervlakkige verkleuringen en tandplaque grondig.
    Hierdoor zien de tanden er schoner uit en wordt de natuurlijke kleur van de tanden behouden.
    Bovendien maakt elmex® Intensive Cleaning het tandoppervlak glad waardoor tandplaque zich minder goed kan hechten.
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vooral doen ja, al die whitening shit. Je schuurt steeds ene laagje glazuur weg waardoor je tanden kwetsbaar worden je je gebit steeds slechter wordt.

    Witte tanden krijg je alleen door te bleken, maar ook dit is slecht voor je tanden.

    Het beste is gewoon elke 3 maanden naar een mondhygienist te gaan welke de aanslag van koffie, thee, nicotine, wijn etc verwijderd, zonder je glazuur te beschadigen,
     
  7. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Hahaha, hier dan weer net andersom. Ik heb zulke witte tanden dat ik heel vaak de vraag krijg of/waar ik mijn tanden heb laten bleken... Maar dit is pas sinds ong 2 jaar. Ik weet niet waar het door komt, ik gebruik telkens andere tandpasta (maar net welke verpakking ik leuk vind ofzo, heb geen merk die ik altijd heb), en poets 2x per dag met een normale tandenborstel.
    Maargoed, dat is geen tip voor je.

    Ot, ik heb gehoort dat je bij de tandarts een bitje kan laten maken (vrij prijzig, ik dacht rond de 300e) en dat je dan eens in de zoveel tijd gel moet kopen, bij de tandarts, die je dan een paar na hten met dat bitje moet gebruiken. Die gel blijkt dan wel erg goedkoop te zijn. Dit moet je eens int jaar doen en daar schijn je hele witte tanden van te krijgen... Zelf geen ervaring mee, wel gezien en gehoort van andere. Misschien dat hier iemand iets meer over weet??
     
  8. Anice

    Anice Niet meer actief

    Ik heb dat jaren geleden een keer laten doen zo'n bitje met bleekgel. Moest je een paar nachten in doen. Na 2 nachten ben ik ermee gestopt omdat de gel toch op mijn tandvlees kwam en dit deed erg pijn. Verder gingen mijn tanden er heel erg pijn van doen. Overdag echt van die steken. Bleek dus achteraf dat je dit helemaal niet kan doen als je vullingen hebt want dat veroorzaakte die pijn. Dus veel geld voor niets toendertijd.
     
  9. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Dat wist ik dus niet!!
    Een paar vriendinnen van me doen n al een hele tijd (eens per jaar) en hoor hun helemaal niet over pijn. Maar goed, misschien hebben zij geen vullingen.
     
  10. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow joh echt!
    Ik heb dus een zwak gebit en gebruik altijd whitening tandpasta..
    maar dat veregert dus alleen mijn zwakke gebit?
     
  11. Jesse32

    Jesse32 Bekend lid

    30 jan 2011
    628
    0
    0
    Devilschase: je hebt helemaal gelijk geen whitning tandpasta gebruiken is helemaal niet goed. Idd gewoon laten polijsten door de TA.
    Ben jij mondhygieniste?? ik ben Ta assistente.
     
  12. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    http://www.dewittetandenwinkel.nl/contents/nl/d8.html

    ik heb hier toendertijd een bitje en gel gekocht,en dat moest je dus ook s'nachts indoen. ik had geen last van mijn tanden of tandvlees en ik moet zeggen je zag toch wel een verschil hoor;) en een stuk goedkoper dan bij de tandarts!
     
  13. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb het ook nog ff aan mn zus gevraagd (werkt ook bij ta als preventie assistente) en die zei tegen me; stoppen met roken, koffie, wijn etc en laten schoonmaken bij de tandarts of mondhygieniste, dat is het beste wat je kunt doen....

    *Fem gaat er vanmiddag tipex opdoen, zijn ze toch wit ;)*
     
  14. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja, in whitening tandpasta zitten hele fijne korreltjes en dat tast je glazuur aan.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben ook tandartsassistente;) werk alleen nu voor een endodontoloog, bluh
     
  16. Loe

    Loe Niet meer actief

    Ik hoorde laatste die twee kletsdames, je weet wel, die twee ouderen, die poetsen en koken ed. Ene heet marja geloof ik. Zij hadden het over aardbeien doorsnijden en met de binnenkant ervan over je tanden gaan. Baat het niet, dan schaadt dit in elk geval niet!
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.872
    7.637
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat schaadt wel aangezien aardbeien vreselijk zuur zijn voor je tandglazuur en je daarom lekker de erosie veroorzaakt.;)
     
  18. Jesse32

    Jesse32 Bekend lid

    30 jan 2011
    628
    0
    0
    Devilschase, Ik welk bij een algemene TA erg leuk maar kan me voorstellen dat alleen endo's niet leuk is. Ik vind dat ook een saaie behandeling moet alleen maar wachten totdat je weer wat kan doen.
     
  19. Loe

    Loe Niet meer actief

    aha, nou aardbeiden ook maar niet doen dan. toch dezelfde ouderwetse tip: ga naar de mondhyg. en laatste de aanslag / tandsteen verwijderen en polijsten. You're as good as new!
     
  20. HabibiAna

    HabibiAna Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hmm nou helaas dan..
     

Deel Deze Pagina