Witte was word grauw! *BAAL*

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

    Zoals de titel het al zegt: mijn witte was wordt grauw!
    iK baal hier best van! Ik ben altijd zeer zorgvuldig met het sorteren van de was (met name Vigo's kleertjes) maar de witte kleertjes of andere dingen waar wit in verwerkt zitten worden nu grauw.
    Wie heeft DE tip om het wit ook echt wit te houden, zonder al teveel gedoe (inweken, overdreven extra dure middeltjes aan de was toevoegen die toch niet werken etc.)

    Liefs Minya.
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Witte was echt bij alleen witgoed doen, op kookwas gooien, dan blijft t toch wit? Ik heb 3 soorten was. Een bonte was en een lichte was, zo eens in de zoveel tijd gooi ik Justin's spulletjes (denk aan lakentjes en washandjes/handdoekjes ed) in een kookwas, maar niet vaak. Meestal doe ik dit bij de lichte was. Ach ja.. dan maar wat grauw. Koop ik wel weer andere sokken voor n tientje.. ;)
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je de was in de kookwas doet, krimpt het dan niet? En doe je dit ook met de kleertjes van Justin? Ik was mijn was altijd standaard op 60 graden. Ben altijd veel te bang dat het krimpt :)
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hmm nee, hij heeft geen witte kleding dus.. die gaan nooit op kookwas hoor!
     
  5. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik was laatst op vakantie met vrienden en zij wassen met witte reus. Ik moet zeggen dat mijn kleding er echt veel witter uit komt als het met witte reus is gewassen.
    Anders eens Vanisch voor de witte was proberen.
     
  6. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    alles op 60? de helft van onze kleding moet op 30! Maar igg ik heb geen last van grauw worden de was, ik gebruik altijd dato. de witte sokken was ik als ze niet meer "schoon" willen op 60 met een schepje venis white. werkt goed!
     
  7. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik doe standaard een schep vanish white bij de witte was en hier geen grauwe was :)
    Ook gebruik ik een speciaal wasmiddel voor witte was.
     
  8. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik herken het probleem de oplossing heb ik ook niet heb ook vanish geprobeerd met sokken die niet schoon waren te krijgen en zag geen verschil ik vind het niet werken maar dat is ieder zijn mening. ben erg benieuwd of iemad de oplossing heeft. anders maar nieuwe kleertjes kopen als het te grauw is. ze groeien er toch snel uit dat scheelt nu nog.
     
  9. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    ik gebruik vloeibaar wittewasmiddel van Robijn, heeft vorig jaar de product van het jaar prijs gewonnen, dus zal wel goed zijn. Is wel prijzig
     
  10. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Vanish doet echt wonderen
     
  11. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik gebruik OMO antigrey waspoeder.
    Werkt ook erg goed.
    En ik heb nu ook van Domino (is belgisch) een middeltje wat erg goed werkt, doe je gewoon bij je normale wasmiddel.
    En vanish dat werkt bij mij dus echt niet, zonde van het geld
     
  12. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Toen ik altijd nog in witte uniformen werkte waste ik ze altijd op 60 graden en zo van tijd tot tijd gooide ik een steradenttablet in de trommel.
    Mijn uniformen bleven altijd mooi wit.

    Groetjes Taby.
     
  13. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Inderdaad, ik gebruik speciale waspoeder voor de witte was met een schep Vanish White en een tablet steradent bij de was.
     
  14. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    er is van hg ook een klein flesje met poeder er in dat kun je toevoegen aan je witte was zodat het mooi wit blijft !
     
  15. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik doe om de zoveel tijd een scheutje Ace (= bleekmiddel voor wasgoed) bij de witte was. Ik was mijn gordijnen er ook altijd mee, ze worden dan hagelwit..

    Ace is niet te koop in de Nederlandse winkels, ik koop het altijd bij de Turkse toko.
     
  16. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Was je witte kleding met een tablet steradent (voor kunstgebitten)
     
  17. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zat al te denken 'Steradent? Das toch voor kunstgebitten?' :)
    Doe je dit dan bij elke witte was, of om de zoveel tijd? Gewoon in de trommel gooien neem ik dan aan?
    Dat kan ik wel eens proberen ja! Vanish White doet hier niks voor de was en ik vind het ook nog eens belachelijk duur :confused:
     
  18. sim

    sim Niet meer actief

    ik was de witte was ook met witte reus, verder heb ik een lichte was, bonte en donkere.

    alleen heb ik ook truitjes voor elijah, bijvoorbeeld donkerblauw,met witte mouwen. toen ik die ging wassen, werden de mouwen helemaal grijs, weet tot op de dag van vandaag nog niet hoe ik dat weer goed krijg...
     
  19. sim

    sim Niet meer actief

    trouwens bij de geheel witte was doe ik af en toe wat agfa white..
     
  20. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Van teveel wasmiddel wordt de witte was ook grauw.

    Kwebbel
     

Deel Deze Pagina