worden jouw (schoon)ouders voor het eerst opa en oma ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magdalena6, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    de vraag zegt al genoeg ..
    al heb ik nog niks gevonden over de aankomende opa's en oma's ! ;)

maar bij ons wordt mijn ouders voor het eerst opa en oma ! :D
    oma raakt er niet over uit gepraat , ze is apetrots , nu al.. ;)
    haalt van alles in huis, zelfs schilderijen aan het verven .. :rolleyes: :)
    de kleine komt straks in goede handen.. :D
    voor de schoonouders worden ze voor de 3 de keer opa en oma..
    ook trots natuurlijk.. paar keer kleertjes gekregen , opa maakt een schoolbord en een hobbelpaard.. :D
    maar toch blijf het voor je eigen ouders het mooist ! ;)
    zkers voor de 1 ste keer.. :D

2. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    bij ons wordt het aan beide kanten het 1e kleinkind. bij mn vriend aan beide kanten het 1e achterkleinkind. bij mij aan mn moeders knt het 1e achterkleinkind. en in de vriendengroep ook het 1e kleintje ;)

alleen hoop (duim) ik dat in de vriendengroep gauw nog meer babynieuws hoor!

maar aan alle kanten zijn ze super trots hier hoor! erg leuk en de opa en oma's zijn rond de 50, dus nog jong en das helemaal leuk!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja, bij ons allemaal is het voor de eerste keer! Mijn moeder is helemaal door het dolle heen en dat is super schattig. Ze kan over niets anders meer praten :) Ze is pas 44 maar ze vindt het echt super.
    Ik heb 3 vaders: een officiele vader, een biologische vader en een stiefvader. En het schattigste is dat mijn stiefvader nog het leukst er op reageert. Hij heeft al allerlei dingetjes gekocht voor de kleine, wil een klein zwembadje kopen voor op het balkon, etc etc. Het is een man die heel moeilijk zijn gevoelens uit en daarom vind ik het juist zo bijzonder hoe hij hierop reageert :)

Mijn schoonmoeder woont wat ver weg dus die zie ik het minste van alle ouders. Maar ik geloof dat ook zij niet kan wachten.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit keer niet, vorige keer aan beide kanten wel! ;)

5. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    mijn ma is al 3 x oma ( van mn stiefzussen dus niet echt bloed zeg maar ) dus dan is dit wel de 1ste echte :p
    mijn pa ook voor t eerst opa ... een super trotse haha
    dit word ook het 1ste 8terkleinkind van mijn oma

mijn schoonouders worden ook voor het eerst opa en oma ... en ook dit word het eerste 8ter kleinkind van mn man's opa:D

volgen jullie het nog hihih

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn ouders hebben al 4 kleinkinderen.... In de leeftijd van 1 jaar tot 8 jaar.

Wat ze wel bijzonder vinden is dat dit hun eerste donkere kleinkind wordt ;)
    Had ik niet verwacht, maar daar lopen ze een beetje over op te scheppen. Al vonden ze het in het begin maar niets dat ik met een donkere jongen ging haha.
    Nee ze zijn er toch wel erg blij mee, al kwam het zo onverwachts.

De adoptieouders van mijn vriend hebben al een 'adoptie'kleinkind van de zus van mijn vriend. Ingewikkeld verhaal, maar goed, die waren toch ook wel erg blij. Maar goed, zijn 'ouders' kennen mij nog niet enzo, dus dat zal allemaal nog een beetje abstract zijn voor ze.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.195
    34.382
    113
    Bij ons werden ze ook allebei voor het eerst opa en oma. Met schoonouders hebben we niet een heel goede band en vond ze ook best lauw reageren.

Mijn ouders daarentegen vinden het geweldig. Vooral van mijn vader had ik niet verwacht dat hij zo gek op ons jongetje zou worden. Hij zou het liefst elke dag even langs komen om naar hem te kijken. Vind het zo leuk dat ze zo enthousiast zijn.

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Helaas hebben we beide geen opa's of oma's meer.. Vooral mijn ene oma die ik wel nog heb gekend die had het geweldig gevonden. Die vond altijd alles leuk ;)
    Maar overgrootouders zit er voor onze kleine niet in.. ach ze hebben (waarschijnlijk) wel een biologische opa en oma ergens ver weg in Brazilië, dus hebben ze toch nog iets wat anderen juist weer niet hebben ;)

9. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    sorry maar heb je het over je eigen opa en oma's of over je ouders.. ? :oops:

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is voor mijn (stief)ouders en mijn schoonouders het eerste kleinkind, dus ja...iedereen is superblij :D

Dingen maken enzo, dat doen ze niet echt. Mijn vader is heel handig, maar hij is ziek waardoor hij erg slecht ter been is. Daardoor kan hij eigenlijk niet zoveel meer doen, al zou hij dat wel heel graag willen. En mijn schoonvader heeft twee linkerhanden :)

Maar mijn schoonmoeder belt mij bijvoorbeeld elke week om te vragen hoe het gaat, en mijn stiefmoeder koopt steeds cadeautjes voor me. En dat is ook heel lief. Mijn vader vertelde laatst dat ze van plan zijn om alvast een box en een bedje aan te schaffen, voor als het beebje komt logeren. Hij zei tegen me: "Ik zou maar opschieten met die babykamer, want anders hebben wij hem nog eerder af dan jullie" :)

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Hihi oops, ik dacht dat ik het toegevoegd aan mijn berichtje iets daarboven.. Dan was het wel duidelijker geweest ;)
    Sorryyy... tsja zwanger he :(

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Voor mijn ouders wordt dit het 3e kleinkind maar wel de 1e kleinzoon :D . Wat ze toch ook heel speciaal vinden.

Voor mijn schoonouders zou dit het 4e kleinkind geweest zijn alleen mogen ze dit helaas niet meemaken :cry:

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn ouders worden voor eerst opa en oma najah niet van mijn kleine maar van me broer die verwachten een 2ling uitgerekend voor 23 september.
    en daarna idd ik in december

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier aan allebij de kanten.maar dat is meer omdat het moet er word niets gevraagt hoe het gaat enz enz alle 2 de kanten stel ik ook niet meer op de hoogte van groei etc.ik vind het niet leuk maar ja life goes on

15. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Heb geen moeder meer die oma kan worden (helaas) maar wel een vader en stiefmoeder die voor de.....8ste! keer opa en stiefoma mogen worden, haha. (kom uit een heel groot gezin)

Heb tevens geen schoonvader die opa kan worden (ook jammer) maar wel een schoonmoeder die voor de 4de keer oma mag worden.

Als het voor iemand de eerste keer is dan is het voor mij...zo spannend allemaal!

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zijn ze twee weken geleden alle vier voor de eerste keer grootouders geworden. Mijn vriend is enigst kind, dus daarbij kan het sowieso niet anders. En ik ben bij ons thuis de oudste (van vijf) en zelf ook nog vrij jong, dus op zich ook logisch dat het hier voor het eerst is.

Mijn vriend heeft zelf ook al zijn grootouders nog en die zijn allemaal voor het eerst overgrootouders geworden, echt superleuk!

17. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Voor mijn moeder word het haar 7de kleinkind voor mijn vader zijn 5de!.. en voor mijn schoonmoeder haar 6de
    Voor mijn vriend is het zijn eerste eigen kindje dus dat is wel heel erg leuk natuurlijk :D

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja beiden kanten :D

19. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn ouders worden ook voor het eerst opa en oma en zijn daar volgens mij ook best wel een beetje trots op :) Mijn schoonmoeder en vader hebben al 1 kleinkind dus voor hun word het het tweede kleinkind :)

20. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    toen ik zwanger was van de eerste werden mijn ouders als schoonouders voor de eerste keer opa en oma maar nu worden ze voor de 3e keer opa en oma beide ouders

Deel Deze Pagina