Worden jullie op de juiste leeftijd geschat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik ben 24 en ik word meestal 18/19 geschat, soms zelfs nog jonger.
    Als ik met de kindjes ergens ben, denken ze vaak dat ik de oppas ben. Of een tienermoeder. En als ik ergens met mn vriend ben, denken ze dat hij mn vader is. Hij is namelijk 35 en wordt juist meestal wat ouder geschat. Best vervelend soms, maarja, niks aan te doen, ik zie er nou eenmaal jong uit.
     
  2. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben 26, maar word altijd tussen de 16 en 18 geschat.
    leuk voorbeeld: ik stond op de rommelmarkt wat ouwe troep te verkopen, komt er een vrouw :wat heb jij een lief broertje zeg. ik: nou dit is mn zoon. zij: je bent zelf nog een kind! ik: nou mevrouw ik ben 26 en dit is de jongste van de 4 hahaha je had dr hoofd moeten zien :D

    verder heb ik er niet zoveel last van, en als ikme best doe kan ik er best wat ouder uitzien maar daar heb ik niet altijd zin in.
     
  3. sunny03

    sunny03 Actief lid

    16 feb 2009
    144
    0
    0
    ja hier ook ik ben 27 jaar, en heb een dochtertje van bijna twee en zwanger van nr 2, ik werk in de zorg en als ik zeg heb ook een dochtertje kijken ze me aan van uhhh hoe oud ben je eigenlijk? zeg altijd ben ouder dan ik eruit zie en dan zeggen ze oh dat had ik echt niet gedacht 20 of zo denken ze, ik vind het meestal wel vervelend hoor, soms denk ik moeten mijn haren soms anders waardoor ik ouder lijk maar zou niet weten hoe. of andere kleren aan.
    Aan mijn moeders zien de vrouwen allemaal jonger uit, ergens een compliment maar leuk is anders soms.
     
  4. Eefje28

    Eefje28 Fanatiek lid

    2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik wordt altijd jonger geschat. Meestal rond de 24/25
    Ik ben over 2 dagen 31..Laatst zei iemand dat ik nog net zo'n 'pubertje' ben... ;) Ben in doen en laten ook niet zo ouwelijk zeg maar.Niet dat ik nergens verstand van heb of onvolwassen ben hoor ;)
    Vind het soms wel lastig..heb nu 3 kids..de 1e toen ik 25 was.
    Maar zie vaak 'rare' blikken mn kant op gaan hoor als ik met ze ben , en ze mij mama noemen..

    Maar ja aan de andere kant..moet ik er blij mee zijn.
    Soms zie ik vrouwen van mijn leeftijd die wel 40 lijken.
     
  5. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik wordt altijd jonger geschat, mijn man zegt ook altijd da ik echt een babyface heb.
     
  6. Hellen1971

    Hellen1971 VIP lid

    16 dec 2008
    6.069
    1
    36
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik word dit jaar 40 en als mensen dat horen zijn ze vaak ook érg verbaasd. Ik heb nogal ahum..wat rondongen en dat is kennelijk wel heel voordelig als je ouder wordt. Je moet echt zoeken naar een piepklein rimpeltje en ach..ook je inslag helpt, denk ik maar zo. Ik ben er wle blij mee. Als ik straks mijn dochtertje van school moet gaan halen, ben ik niet direct bang dat ze gaan denken dat ik haar oma ben ;)
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    altijd jonger! irritanttttt..
    soms kijken van die oudjes me ehct zo aan, alsof ike en tienermoeder ben die achter de wagen loop haha..ben 25!

    gek genoeg tijdens zwangerschap schatte ze me wel 23/24

    hier ook oma, moeder extreem jonge uiterlijk, allemaal tengere bouw, gladde huid etc...indisch van afkomst..

    manlief is 35, nouu daar dneken ze altijd dat ie 26/27 is!!! vind ie wel leuk maar zeker ook genant!!
     
  8. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Pas geleden liep ik met mn zoontje in de maxicosi door de winkel, sprak een vrouw me aan 'moet je niet naar school toe? of heb je nu vakantie en ben je aan het oppassen' 'ehmm ik ben bijna 28 en dat is mijn zoontje maar bedankt voor het jeugdige compliment'
    ze wist niet hoe snel ze weg moest zijn.
     
  9. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zie er al vanaf m'n 17e hetzelfde uit geloof ik, toen schatten ze me 20 en dat doen ze nu nog! Ben nu 23.

    Mijn man is 24 en die ziet er ouder uit, zeker als hij een pak draagt (voor zijn werk). Net alsof ik dan die secretaresse ben waar hij zijn vrouw mee bedriegt :D
     
  10. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik ben nu 20 .. maar word altijd ronde 26 geschat.. !
    handig met stappen indd
     
  11. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben 29 maar ze schatten mij meestal rond de 24 haha. Heerlijk!!
     
  12. sloppyslayer

    sloppyslayer VIP lid

    10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik word ook nog steeds zo rond de 26 geschat en ik ben net 37 geworden.
    Mijn wens was om jong moeder te worden en dat denken de meeste mensen ook ;)
    Ik vind het niet erg hoor!
     
  13. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Vroeger werd ik altijd ouder geschat, tegenwoordig valt dat geloof ik wel weer mee...Maar ik heb wel vaak dat als mensen me eerst via internet/telefoon spreken en me daarna pas zien, dat ze dan verrast reageren omdat ze dachten dat ik ouder was. Tja, wijsneus :p
     
  14. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik wordt altijd ouder geschat.. meestal 33 of 34.. ik ben 30.. 1x ben ik 45 geschat.. DUSSSSSSS.. en bedankt he.. heb meteen de kapper gebeld..whahhaa.. kleuren en kort en strak en modern..whahha..

    Ook toen ik 28 was werd ik al vaak boven de 30 geschat, maar dat komt puur omdat ik toen zwanger was van de 4e.. kennelijk is het bijzonder als je voor je 30e 4 kinderen hebt.. nou ja.. is t ook wel natuurlijk.....

    Hoe dan ook.. ik heb er geen moeite mee.. maar 45 ging me echt tever..whaha
     
  15. Zomerbries

    Zomerbries Fanatiek lid

    20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    mij kijken ze raar aan als ik vertel dat ik al een kindje van bijna 1,5 heb, ben bijna 29 maar ze schatten me vaak tussen de 21 en 24. Ga daardoor weleens aan mezelf twijfelen haha
     
  16. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Jammer is wel dat mijn man 8 jaar ouder is.. hij wordt deze maand 39.. iedereen zegt altijd tegen mij: Lekker hoor zo'n jong broekie!!.. WHATTTT.. HALLOOOOOO IK ben het jonge broekie..whahha.. Hij ziet er echt uit of ie 25 is.. (zie foto avatar..al is t daar niet zo goed te zien)..
     
  17. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik werd altijd jonger geschat, maar nu hebben we het vaak niet meer over leeftijd, dus geen idee eigenlijk. Ben wel benieuwd naar jullie schatting..... :p

    Zie mijn avatar! Is carnavalsfoto, maar gezicht is heel duidelijk.
     
  18. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik word meestal een jaar of 27 geschat, wat wel aardig klopt. Mijn man een jaar of 30, wat niet klopt hahaha.
    Denk dat het bij ons niet zozeer met het uiterlijk te maken heeft, maar meer dat wij al 2 kinderen hebben, een groot nieuwbouwhuis en allebei een goede baan. En we komen ( meestal ) behoorlijk verantwoordelijk over. Daarom schatten mensen ons ouder.
     
  19. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Schandalig toch eigenlijk dat vreemde mensen zich zo vrij voelen om je soms aan te spreken op het feit dat je met je eigen kind loopt en "of je aan het oppassen bent", "of je niet naar school hoeft", of "of het je eerste is"!! Wat een lef eigenlijk....
    Het is me gelukkig zelf nog niet gebeurd, behalve nu dat ik erg verbaasde gezichten zie als ik vertel dat ik zwanger ben van de tweede...
     
  20. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ligt aan de situatie, als ik uit ben word ik jonger geschat. Als ik met mijn kinderen loop komt de schatting alweer in de buurt van mijn echte leeftijd ;)

    Ik ben zelf vorige maand 31 geworden.
    Met uitgaan word ik rond de 23/24 geschat....word dan meestal ook aangesproken door "jochie's" van 22.
    Mannen van me eigen leeftijd lopen me meestal zo voorbij hahahaha.
    Als ze me vragen naar m'n leeftijd en ik vertel dat ik kinderen heb en getrouwd ben kom ik in de buurt van 28/29.
    Want tja, met 3 kinderen waarvan de oudste alweer 9 is lijkt 23 toch weer wat onwaarschijnlijker hahaha.

    Ach ja, zolang ik nog "jonger" word geschat geniet ik er nog van.
    Voor je het weet is het over ;)
     

Deel Deze Pagina