Workout oefeningen, schema's, routines enz. deel ze!

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 14 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Volgens mij is er nog geen topic met dit onderwerp.....hoe kan dat nou met alle goede voornemens?:p

    Mijn doel met dit topic is dat zowel de ervare sporter als de beginneling informatie, tips, voorbeeld schema's, routines en oefeningen kan vinden en delen. Dat we elkaar door vraag en antwoord, ervaring en kennis helpen/inspireren.

    Ik ben zelf een beginneling met wat ver weg gestopte ervaring:oops:. Vroega trainde ik in de sportschool en deed zowel cardio als krachttraining met soms een groepsles.
    Mijn man is al zo'n 12 of 13 jaar gemiddeld 4 keer in de week in de sportschool te vinden tussen de gewichten. Hij weet enorm veel over het lichaam, effecten van de verschillende oefeningen en voeding. Heel handig, maar niet voldoende voor mij.
    Het lijkt mij juist handig om met andere vrouwen te bekijken wat voor onze lichamen werkt. Voor bijvoorbeeld die ronde billen en strake armen in plaats van kipfileetjes.

    Waarschijnlijk begin in volgende week bij de sportschool. Ik verwacht 2x in de week krachttraining te gaan doen en 1x in de week een rustgevende groepsles als yoga. Cardio vind ik vreselijk dus dat ga ik niet doen, ja 10min als warming up.
    Oefeningen, schema's enzovoort ben ik nog aan het uitzoeken, dus die plaats ik op een ander moment.
     
    baby90 en maartje84 vinden dit leuk.
  2. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Up:D
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier elke dag drie keer planken. Als mn rug steek genoeg is dan ga ik weer sporten via mn werk.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik zoek wel eens op youtube een filmpje met een workout. Bevalt ie, doe ik m vaker!

    Ik heb nu zo'n elastiek dat je om je benen kan doen (omdat ik vooral de BBB wat meer trainen wil) en nu zoek ik dus op dat soort linkjes (resistance band workout).

    Ik kan wel wat motivatie gebruiken!
    :D

    Iemand tips?
     
    baby90 en MyMiracle vinden dit leuk.
  5. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Ik ben echt fan van FItnessBlender. Gratsi videos en heel veel keuze.
    Via hun website kun je ook programma's van 8 weken doen, elke dag een nieuw filmpje. Hier hoef je maar een klein bedrag voor te betalen.
    https://www.youtube.com/user/FitnessBlender
     
    MyMiracle en Mj89 vinden dit leuk.
  6. Mj89

    Mj89 Fanatiek lid

    28 nov 2011
    2.591
    653
    113
    Groningen
    30 day shred is ook leuk, van Jillian Michaels. Kayla Itsines bikini body guide is ook leuk, en effectief. De laatste vond ik wel vrij pittig.

    Verder zoek ik ook meestal filmpjes via fitness blender. Of zo'n challenge van 30 dagen, bijv. Touwspringen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Leuk!
    Ik ben nog een relatieve beginner wbt sportschool. Ik doe al wel lang aan hardlopen en heb een andere sport gedaan. Maar ben nu sinds kort lid van de sportschool.
    Ik heb het boek ‘rock your body’ van Green Happiness gekocht. Vond het er onwijs gaaf uit zien, gave uitleg over het sporten. De recepten zijn ook heerlijk. En aangezien ik nog een leuke bol.com bon had... ;)
    Ik moet nog beginnen met dat sporten uit dat boek maar dat ben ik van plan te gaan doen naast of i.p.v. hoe ik het nu doe.

    Maar voor alsnog doe ik het alsvolgt:
    2 a 3 keer per week sportschool: hardlopen, crosstrainer, roeien, benen en billen en buik spieren). Soms ren ik tussendoor nog in het bos. Als ik niet weg kan ivm kinderen en werk man dan probeer ik te hoelahoepen en touwtje springen.

    Veel plezier en succes met sporten. Ik ben er verslaafd aan (en ben benieuwd naar het effect na een half jaar ;))
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik gebruik ook fitnessblender! Fijne filmpjes ook, neutrale achtergrond en geen muziek, en ze doen de trainingen zelf "met je mee". (En raken daarbij de tel kwijt, gaan zelf ook stuk, geven veel tips tussendoor en zijn heel oprecht). Ze hebben een uitgebreide filosofie over "alles met mate", afwisseling zowel qua spiergroepen als qua soort training, gezond eten zonder supplementen en zo, en altijd positief benaderen.

    Jillian Michaels 30 day shred vond ik verschrikkelijk. Niet alleen klopt de methode niet naar mijn idee (10 dagen achtereen dezelfde training, steeds dezelfde spieren belasten, geen rust, oftewel een schema wat je op termijn niet voort kan zetten als je in die 30 dagen niet geblesseerd raakt), ook vond ik het gruwelijk saai om dagen achtereen hetzelfde filmpje te kijken. Zo tegen dag 4 van hetzelfde filmpje kon ik de muziekjes en grapjes niet meer uitstaan!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  9. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Helemaal eens met je reactie over Jillian Michaels. Ik heb al van zoveel mensen gehoord dat ze geblesseerd zijn geraakt door het volgen van 30 day shred.
    Zelf heb ik het ook tot het einde gevolgd en ik was wel blij met het resultaat. Ik was echt een stuk strakker geworden na die 30 dagen in combinatie met gezonder eten.
    Toch zou ik dit niet adviseren omdat het echt niet goed is om meerdere dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen te trainen zonder rust.
    Wel kun je haar filmpjes goed volgen als je het voor af en toe doet en afwisselt met andere filmpjes van bijvoorbeeld Fitnessblender.

    Hier kun je de programma's gevonden van Fitnessblender:
    https://www.fitnessblender.com/plans
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoe lang hou je het inmiddels vol per keer?
     
  11. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat fijn dat er al wat tips en aanraders gedeeld worden!

    Doen de gene die filmpjes kijken thuis trainen? Of worden de filmpjes ook in de sportschool gebruikt?
     
  12. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Afgelopen zomer ben ik begonnen met sporten (gezond eten deed ik al). Mijn doel is voornamelijk om fitter en strakker te worden (heb na een operatie, daarbij drie maanden revalideren en gelijk daarna een zwangerschap toch wat vervelende vetrollen ontwikkeld). Ik wil daarbij wel slank blijven en dus echt niet breder worden. Maar heb begrepen dat je daarom juist krachttraining met cardio moet combineren.
    Met lichaamsgewicht ben ik helemaal niet meer bezig. Heb mezelf dan ook niet meer gewogen sinds de zomer en dat geeft mij veel meer rust. Om de een of andere reden ben ik dan teveel met die cijfertjes bezig, terwijl het eigenlijk weinig zegt.

    Mijn motivatie is deze keer mijn vriend. We sporten samen vier keer in de week apart. Hij gaat naar de sportschool, ik sport dan thuis met dumbells, onze crosstrainer en hometrainer. Ik ben namelijk geen sportschooltype. Maar als een van ons geen zin heeft, weten we elkaar zo toch over de streep te trekken en hebben daardoor geen training gemist!
    Cardio doe ik vier keer minimaal 30 minuten.
    Krachttraining ook vier keer en wissel de spiergroepen dan af. Op dit moment met video's van Rebecca Louise en fitnessblender (youtube). Maar doe ook dagelijks push up's en yoga wanneer het kan.

    Daarnaast ben ik ook met intermittent fasting bezig. Niet perse om af te vallen, maar omdat het je weerstand zou verhogen en goed werkt tegen insuline resistentie. Ik had bij de laatste zwangerschap zwangerschapsdiabetes gekregen en merk ook dat mijn lichaam teveel insuline aanmaakt (lang leve slechte genen!).
    En voldoende slaap is natuurlijk erg belangrijk! Doe dan ook erg mijn best om acht uur slaap te krijgen, maar vind het soms best moeilijk om vroeg naar bed te gaan.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  13. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Misschien ken je deze oefeningen al, zo niet dan is het het proberen waard.
    Glute bridge, hip trust, hip extension en hip abduction oefeningen zou je met resistance bands kunnen doen. De oefeningen kunnen los van elkaar, maar je kunt ook combinaties maken. Bijv. De hip trust en hip abduction.
     
    baby90 vindt dit leuk.
  14. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.425
    210
    63
    Werk
    Limburg
    Hoe doe jij de intermittent fasting? Welke tijden eet je en welke niet? Bevalt het je heb je honger tussendoor?

    Ik wil dit misschien ook gaan proberen. Nu eet ik 3x hoofdmaaltijd en 3x tussendoortjes maar ik merk dat ik zo de hele dag met eten bezig ben, als ik gewoon een hele tijd niet mag eten dan gaat het beter misschien?! (ben zelf veel afgevallen en moet nu stabiel blijven, misschien nog een paar kilo eraf)
     
  15. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik ontbijt om 10.00 / 10.30 uur, lunch om 14.30 uur en avondeten om 17.45 uur, dan begint het fasten tot 10.00 uur. Geen tussendoortjes verder tenzij ik echt echt echt niet meer kan.

    Ik heb het langzaam opgebouwd en in het begin wat fouten gemaakt, maar dit kan ik prima volhouden! Heb ook geprobeerd om tussen 12.00 en 20.00 uur te eten, maar dat werkte niet voor mij. Ik wil wel samen met het gezin eten bijvoorbeeld.
    Langer fasten lukt mij niet. Dan red ik het niet qua volwaardige maaltijden en loop voedingsstoffen mis, wat je natuurlijk niet wilt.
    De honger of verlangen naar eten moet je even doorheen. Ik kreeg zelf last van lage bloedsuiker (super vervelend), maar ook daar moest ik gewoon even doorheen. Inmiddels gaat het prima! En heel af en toe heb ik wel echt knagende honger in de ochtend, maar luister dan gewoon naar mijn lichaam en eet dan wat eerder en ga gewoon weer verder met het plan.
     
  16. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    #16 Manana, 17 jan 2019
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
    Ik heb de hasfit app. Een soort van personal trainer app voor thuissporten. Ik sport al zo'n 3 jaar met hasfit. Daarvoor betaal ik 4.99 per maand voor vollegedige workout programma's. Ben nu bezig met een beginner workoutschema en hoop binnenkort weer op mijn oude niveau te kunnen sporten. Wat een zwangerschap wel niet doet met je lijf :rolleyes:

    Daarnaast hou ik mijn eten bij in myfitnesspal. Ben sinds 16 oktober weer bewust begonnen met afvallen + sporten en nu al mijn doel van - 8 kilo bereikt. Ik zit inmiddels op -9 kilo en weer op mijn oude gezonde gewicht van voor de zwangerschap. Vanaf nu is extra afvallen mooi meegenomen, maar niet meer mijn hoofddoel. Nu is mijn doel om sterker en strakker te worden. Het kan altijd beter :p
     
  17. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.425
    210
    63
    Werk
    Limburg
    Dankjewel! Dat lijkt me best wel vol te houden.. ik dacht idd eerst ook van 12-20 uur maar zo laat pas ontbijten lijkt me verschrikkelijk maar van 10-18 vind ik wel een goed idee!
     
  18. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Nu ben ik lid bij de sportschool en kan door mijn gezondheid nu alleen even op de crosstrainer en hometrainer.
    Een aantal jaar geleden sportte ik bijna dagelijks met een filmpje van Fitnessblender. Ik heb verschillende gewichtjes in huis en ook andere dingen zoals een yogamat.
    Ideaal om te doen terwijl mijn dochter aan het slapen was.
     
  19. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    u
    Wat goed dat je gemotiveerd bezig bent. Hopelijk kan je op een gegeven moment weer zo trainen als je eerst deed.
     
  20. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    424
    206
    43
    Vrouw
    Sinds een jaar doe ik 1x per week bodypump en 1x per week steps. Na deze lessen zit ik nog 15/20 minuten op de hometrainer. Ik zit ook nog 1x in de week op de hometrainer thuis. Heb een op maat gemaakt voedingsschema. Ik at veel te weinig en kreeg veel te weinig brandstoffen binnen. Nu -10 kg. hoera! Focus me nu niet meer op gewicht maar meer op spiermassa en vetpercentage.

    Van anti sport ben ik nu bijna verslaafd haha!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina