wormenkuur

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lennylenn, 1 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    misschien een rare vraag maar ik weet dat wij vroeger thuis 1-2 keer per jaar een wormenkuur kregen van mijn vader. na verloop van jaren was ik dat helemaal vergeten natuurlijk tot mijn zus gisteren plotseling vroeg van heb je M. al een wormenkuur gegeven? uuhhmm neee

    zij dus jaa moet je doen bal bla bla. nou ja ik omdat ik het vroeger ook kreeg ging ik dus vandaag zo een kuur halen voor de oudste. mijn vriend keek heel raar toen ik het vertelde want hij heeft dat nooit gehad.

    is dat dan echt zo raar?
     
  2. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ik kreeg het alleen als ik ze ook daadwerkelijk weer eens opgelopen had.
     
  3. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    hoe wisten je ouders dat dan? *shameface) ik heb echt geen idee....
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier krijgen ze het als ze wormen hebben. Hoe wij daar achter kwamen? Kinderen die niet kunnen slapen en klagen over pijn/kriebels bij hun billen. En bij Lisa ook flink vieze luiers.
     
  5. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Jeuk "daar" hahaha. En dan vooral 's nachts.
    En je kan het ook in de ontlasting zien, de wormpjes.

    *lekker onderwerp ook lol*
     
  6. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kreeg het volgens mij ook alleen als ik wormpjes had (zie je wel in de ontlasting, vieze witte krioelende wormpjes :))
    Volgens mij heet het aarsmaden, dat komt het meeste voor bij kinderen...
     
  7. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    gatverdamme!:(:(:(:(:(:(:(:(:(:( ik denk dat ik van mn stokje ga als ik dat zie
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja het klinkt heel vies, maar bij je eigen kinderen valt het best mee, vind ik ;). Ik heb de wormpjes wel eens in de ontlasting gezien, maar vooral bij de billen. Eva heeft het een keer zo erg gehad dat ze helemaal tussen haar schaamlippen kronkelden, het was zó zielig! Heb ze toen met een billendoekje weggehaald en haar meteen een pil gegeven.
     
  9. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik hoop echt niet dat ik flauwval, ik gruwel zo ontzettend erg van die beesten dat ik liever een kakkerlak zou opeten dan dat ik een worm moet zien/vastpakken.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach een worm vastpakken, ze zijn heel dun en hooguit 1 cm lang, dus dat valt wel mee. Gewoon een billendoekje pakken en wat vegen/pakken, je voelt absoluut niet dat je wormpjes vast hebt. Ik heb ze zelf trouwens ook gehad en dacht dat ik ervan zou gruwelen, maar nee, het was alleen heel irritant.
     
  11. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Oh ja, is het niet zo dat als 1 iemand het heeft je het hele gezin moet behandelen?
    Staat me nog iets van bij.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben er zelf gevoelig voor blijkbaar, dus ik neem ook meteen een pilletje. Mijn man niet, die heeft er nog nooit last van gehad.
     
  13. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ja klopt, dat stond ook in de bijsluiter. maar als mijn vriend een pilletje neemt mag ie anders zn ontlasting dumpen hoor..hij eet regelmatig rauw vlees en heeft nooit een kuur gehad dus bij hem zullen er wel slangen uit kruipen
     
  14. Juli2009

    Juli2009 Niet meer actief

    En bedankt.... Echt nooit over nagedacht of bij stil gestaan :) Waarom open ik dit topic ook ;) nog zo eentje die dus van z'n stokkie zou gaan. Visueel ingesteeld, dus ik zie die beestjes al kroelen over her verschoningkussen..... Gadverdamme!!!

    On topic: een kuur kan het toch helemaal niet voorkomen? Is het dan wel nuttig om het preventief te doen?
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ik snap even niet wat je schrijft geloof ik ;).

    Voor zover ik weet werkt zo'n kuur niet preventief.
     
  16. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik weet dat mijn moeder ze vroeger wel altijd standaard in huis had ( en ik nu trouwens ook )

    ik kreeg ze alleen als ik ze had!

    en tja het is misschien vies maar echt raar is het niet,want eigenlijk ieder kind heeft hier wel last van!

    mijn man heeft het een keer in turkije gehad en hij schaamde zich dood
    had het nog nooit gehad.
    maar via onze ha daar pilletjes gekregen en het is zo over!

    ik heb ze dus altijd in huis, maar ik geef het alleen als ze ze ook echt hebben ( hier nog niet voorgekomen)
     
  17. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    Nee het werkt zeker niet preventief hoor. Maar mijn zoon zou niet zeggen dat zn billen kriebelt, hij ziu er de hele tijd aan friemelen en ik heb eingelijk niet opgelet of hij dat deed. Gisteren leek het wel zo maja dt komt dan eerder omdat je er echt op gaat letten en bij de kleinste beweging zeg je dan zie je wel!!!

    Maar goed. Vanochtend geen wormpjes gezien gelukkig moet ik dan toch nog over 14 dagen het volgende tablettje geven?
     
  18. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ja dit zou ik zoiezo wel doen!
    gewoon afmaken!
     
  19. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik lees hier pijnlijke en jeukende billen... kan iemand mij meer vertellen hierover? pijn tijdens ontlasting ofzo? mijn zoon klaagt nl over pijn als hij gepoept heeft en ook over jeuk tussen zijn billen... ik dacht aan ee aambei omdat hij toen hij 2 was een moeilijke poeper was... maar nu lees ik dit wil graag mee weten :) ik zelf ben helemaal niet bekend met wormen en kinderen... wel bij katten haha.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa zegt pijn, maar bedoelt dan eigenlijk jeuk, maar daar was ze nog niet mee bekend (het woord dus ook niet), dus dat werd toen pijn. Toen ben ik gewoon eens gaan kijken naar haar billen en daar zag ik dus de wormen. Die kronkelen ook in/bij de anus en dat jeukt echt heel erg irritant. Zodra hij klaagt gewoon even kijken en als hij wormen heeft, dan zie je ze wel.
     

Deel Deze Pagina