Heeft er iemand ervaring met een wortelkanaalbehandeling? Ik ben te lang doorgelopen met een loszittende vulling, nu is de vulling vervangen, maar er zit ook cariës bij de zenuw die de tandarts niet kon weghalen. Binnenkort moet ik een foto laten maken en is de kans groot dat er een wortelkanaalbehandeling nodig is. Is dit werkelijk zo verschrikkelijk als je weleens hoort?
Nee hoor, heb er verschillende gehad en geen greintje pijn. Behandeling is in principe pijnloos en voor de napijn kun je van te voren alvast pcm slikken en die goed op peil houden, sterkte!
Ik vond het een opluchting. De eerste keer had ik een noodtandarts die de verdovingen bijna pijnloos zette. Dat was erg fijn. De tweede keer mijn eigen tandarts en daarbij was alleen de verdoving pijnlijk.
de verdoving is even gemeen - zoals élke verdovingsprik. En daarna geen problemen hoor. Ik zou misschien wél vast die spiegel paracetamol opbouwen.
Ik ben ook echt een held op sokken haha Bij de tandarts zei hij ik beloof je 1 ding je gaat er niks van voelen! Ik zei volgens mij beval ik liever dan een wortelkanaalbehandeling Nou daar ben ik van terug gekomen ik heb echt geen centje pijn gehad! Zou het zo weer doen.
Mooi Als het op de tandarts aankomt ben ik echt een watje, ik wist natuurlijk allang dat die vulling kierde, kop in het zand en door. Daarnaast ook collega's gehad die dagen liepen te klagen. Blij dat dat meestal niet zo is.
Behandelingen zelf vond ik echt meevallen, 0 pijn. Maar ik had na de eerste behandeling wel fikse napijn, dag of 2-3.
NEE! Ik had er ook dikke vrees voor omdat ik alleen maar akelige verhalen las/hoorde, maar enkel het zetten van de verdoving voelde ik en verder niks. Ik had het trouwens in een voortand en het schijnt dat dat normaal vervelender is dan bij een kies. De verdoving was ook idd. erger dan bij een kies vond ik. Overigens doet onze tandarts het in twee sessies. Maar er bestaan er ook die het in één keer doen. PCM heb ik niet genomen en ook na afloop geen pijn gehad. Alleen een vervelend gevoel aan mn tand, net alsof mn mond moest wennen dat ie niet helemaal natuurlijk aanvoelde ofzo.. Had overigens ook nul pijn aan de tand zelf. Tis dat de foto's genoeg zeiden maar zelf geen pijn gevoeld.
Ik vond het echt meevallen, vervelendste vond ik zo lang met je mond open, veder geen netjes pijn gehad, ook daarna niet
Ik heb er nu een stuk of 6 gehad (ja eigenlijk is het een abonnement) en alleen die aan mijn voortand was vervelend (maar die was ook flink ontstoken) Als eenmaal de spuit erin zit merk je er maar weinig van en als je echt al pijn hebt aan de kies dan voelt het gewoon als een opluchting. Heb zelden last van napijn maar bij pijn kun je 2 paracetamol + 1 ibuprofen nemen
Laatst ook gehad, zag er zo tegenop want was m'n eerst maar de kiespijn was ondraagbaar. De verdoving was even vervelend en tijdens de behandeling deed het soms even pijn helaas (niet genoeg verdoofd?) maar de napijn viel me super erg mee! Had het veel erger verwacht. Dus al met al kijk ik er best positief tegenaan en zou ik me voor een volgende keer niet meer zo druk maken Sterkte!