Wrat en weerstandverminderend middel als behandeling

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 16 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Mijn dochter had precies een wrat onder haar hak, echt geen fijne plek ivm pijn bij lopen. Na meerdere aanstip behandeling bij de huisarts is hij operatief verwijderd. Nu helaas 2 wratjes terug op dezelfde plek. Ben bang dat aanstippen wederom niet gaat werken.
    Nu heeft mijn broer in verleden ook erg last van wratten gehad die maar niet weg wilde. Toen kreeg hij de tip om weerstandverminderend middel te gebruiken en toen waren ze snel weg. Maar ja is jaren geleden en helaas niet meer te achterhalen wat dat middel precies was. Iemand enig idee en weet wat ik bedoel?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou vragen om salicylzuurzalf, dat hielp hier heel goed.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.080
    93
    Vrouw
    ik gebruik medicatie die mijn weerstand verlaagd waardoor wratten niet zelf door mijn lichaam opgeruimd worden. Ben hiervoor bij dermatoloog geweest aangezien ik er eentje op mijn elleboog had die niet weg wilde.
    Operatief deed ze niet want dan had je veel kans dat ze terug komen. Ik ben meermaals moeten langskomen voor aanstippen met stikstof. En flink aanstippen, liep de hele week dan met een fikse blaar rond. Uiteindelijk nu geheel verlost, het is dus een kwestie van doorzetten en iedere keer weer terug laten aanstippen.
     
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Ik heb een twee jaar geleden erg zitten tobben met een wrat op mijn voet. Deed ik niets? Dan was hij in een min van tijd erg groot gegroeid en had ik er erg last van. Maar aanstippen deed niks meer dan hem klein houden. Ik ben ongeveer een jaar lang elke keer naar de ha gegaan voor het aanstippen. Toen heb ik aangegeven dat dat dus niet ging werken en heeft de ha een of ander zuur erop geprobeerd. Dan schraapte hij met een mesje zo veel mogelijk weg en smeerde dan dat zuur erop. Weet niet meer wat voor zuur dat was. Het was geel dat weet ik nog wel.
    En ik kreeg salicylzuur om erop te doen. Ook daar ben ik lang mee bezig geweest. Uiteindelijk heeft het bijna twee jaar geduurd voor ik dat kreng had weggepest.

    Nu heb ik een zoon met twee tenen vol wratten.:cry: Aanstippen lijkt mij geen optie, want dan kan hij zijn tenen wel in de stikstof dompelen.o_O
    Ik heb al met wratten spul van de drogist bezig geweest, verschillende soorten, maar niks helpt:(.
    Ik ga nu maar kijken of ik nog wat salicylzuur heb staan om dat te proberen.

    Ik lees dus graag mee voor goede tips!
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Eeltverwijderaar zalf of pleisters kopen met salicylzuur . Dan regelmatig even met een schone fijne vijl even stukje wrat eraf vijlen en nieuwe zalf erop. Bij mij zijn de wratten zo weg en bij de oudste ook e geen centje pijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.268
    113
    Mijn man heeft een wrat op z’n vinger. Onze buurman vertelde dat z’n broer er vroeger ook veel op z’n hand had, allerlei middeltjes geprobeerd maar werkte niet, en toen hij er elke dag aan ging likken (gewoon 1x per dag met je tong er overheen), waren ze in mum van tijd weg. Wij dachten dat hij ons in de zeik zat te nemen. Maar m’n man is dat ook gaan doen en het werkt. :eek:.
    Dus misschien het proberen waard.
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Ik heb inderdaad al meer dan eens gelezen dat het speeksel van direct na het slapen goed zou helpen.
    Dus meteen uit bed, voor je wat eet of drinkt, speeksel op de wrat smeren.
    Ik zie mijn zoon nog niet likken aan zijn tenen:roflmao:
    Maar het is het proberen waard met een wattenstaafje ofzo. Of even een flinke rochel op je tenen..:D
     
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.268
    113
    Ja zo zou je het ook kunnen proberen. Zou dan een wattenschijfje doen, vangt wat beter op :roflmao:. Ja snap echt dat je niet aan je voet gaat likken hoor. :|
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  9. Zeebra

    Zeebra Bekend lid

    5 aug 2020
    802
    1.080
    93
    Vrouw
    Dat zuur dat hebben ze bij mij ook geprobeerd. Was van een insecten (Spaanse vlieg of zoiets?) gemaakt volgens mij. Kreeg daar ook een lelijke blaar van maar hielp uiteindelijk niets. Die salicylzuur werkte bij mij ook niet.
    Balen idd zeg en zeker als je t dan bij je kind terug ziet.

    als kind had ik ook mijn hele voet vol wratten, totdat we op vakantie waren geweest. Ik schaamde me er toen gruwelijk voor. Tijdens vakantie hebben we toen hele dagen op het strand rond gerend en na de vakantie waren alle wratten weg!
     
  10. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Las ik ook, dat zou door het zeezout komen.
    Kan ik natuurlijk ook thuis proberen met een bakje zout water en daarin elke dag weken...
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Oh een wattenschijfje is wel een goeie. Werkt denk ik beter dan een wattenstaafje.
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  12. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.017
    5.163
    113
    Hier werkt bij dochter salicylzuur goed, ik heb zo’n pen van Wartner waarmee je met salicylzuur de wratten kan ‘inkleuren’ - als het naast de wrat op de huid komt, doet het wel flink pijn…
    Hier doen we telkens ‘s avonds salicylzuur erop, en dan een keer een voetenbadje met zeezout om goed te weken - dan kan dochter de oude huid van de wratten plukken. De ene wrat gaat makkelijker weg dan de andere, ze heeft een paar hardnekkige op twee tenen die ook wat lastig in te kleuren zijn met die pen (want het komt dan snel tegen de teen ernaast, pijnlijk!). Maar nu merken we dat die wratten ook af lijken te nemen in volume, na ongeveer een maand behandelen. (Ze heeft ze al heel lang, ook bij de huisarts eens eentje laten bevriezen, maar die gaf aan dat gewoon afwachten beter werkt - nu heeft ze echter wel last gekregen van die wratten, daarom zijn we er nu wel actief mee bezig.)

    oh nog 1 tip; hier zat ook een wrat op haar hak, waardoor ze pijn had met lopen. Daar deden we zo’n likdoornpleister op met salicylzuur en zo’n cirkelvormig kussentje, dat werkte heel goed!
     
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn zoon echt te lang afgewacht. Zo balen. Ze zitten bij zijn ene teen helemaal rond zijn nagel, die ziet er nu ook vreemd uit.
    Het zit tussen die twee tenen in nu helemaal vol. Een grote wratten plek.:confused:
     
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik herken het middel ook niet -maar zweer zelf bij ductape... In het verleden onder de bal van mijn voet veel wratten gehad - werd één grote plek. Uiteindelijk weggebrand onder narcose door de dermatoloog... tegen de tijd dat dat genezen was, bleek het nog niet voldoende. Toen uiteindelijk ductape gaan gebruiken - en dat was de oplossing.

    Ook bij mijn dochter toen ze klein was en een paar kleine wratten onder haar voet had hebben we het gedaan. We probeerden de ductape er zo lang mogelijk op te laten zitten, maar als het losliet - of met zwemles eraf moest, vervingen we het naderhand, maar ook bij haar werkte het perfect. Dat aanstippen wilde ik haar met haar 4 jaar nog niet aandoen... Maar de wratten werden dus volledig verstikt als het ware....
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.645
    21.145
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat ducttape hoor ik vaker. Ook na vakantie dat ie weg is, door het zoute zeewater.
    Hier bij dochter salicylzuurzalf 40% (op recept) Elke avond insmeren, pleister erover. Ze had toen nog zwemles, dus dat weekte wel lekker. Binnen 2 weken was ie eraf.
     
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.017
    5.163
    113
    Ahh welke ducttape gebruik je? Ik heb het met Tesa van de supermarkt (niet ‘extra krachtig’ ofzoiets, gewoon grijze tape) geprobeerd, maar dat liet direct los…
    Ik zag op tv laatst dat dat in de UK nu het standaard eerste advies is, ducttape plakken om te verstikken.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.493
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gewone ductape, zwarte of grijze - maar soms moet je het inderdaad wat verder plakken of gelijk een sokje ofzo er overheen - of witte pleister om het vast te zetten als de plek wat lastig is waardoor je niet rond kan plakken.
     
    evaleana vindt dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.317
    12.013
    113
    Vrouw
    Dat ga ik proberen!
     
  19. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Helaas werkt de salicylzuur hier ook niet. Aanstippen tot nu toe geen effect, het groeit zelfs….. zeezout in water of duck tape dus….
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  20. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.189
    4.332
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wratten worden veroorzaakt door een virus. Je lichaam zal het uiteindelijk toch zelf moeten oplossen. Ik had de wratten bij twee van mijn kinderen al meerdere keren aangestipt, maar het hielp allemaal niets. Dus ik was er mee gestopt en dacht dat het lichaam het uiteindelijk zelf wel zou doen. Niet dus.

    We gaan door een behoorlijk heftige periode en iemand zei mij: probeer TRS!
    Voor mijzelf dan. Er zit zeoliet in en dit heeft een zuiverende werking. Ook goed voor de weerstand. Vond het wat zweverig maar ok.
    Toen zei ze dat ik het ook aan de kinderen kon geven. Dat het ook werkt tegen wratten. Toen haakte ik af.
    Maar in het kader van ‘baat het niet dan schaadt het niet…’ toch maar gedaan.
    Je raadt het al, een maand of iets meer later waren, zowel bij mijn dochter als zoon, de wratten weg.
     
    GossipGirlxoxo en suus02 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina