Wrat

Discussie in 'Verzorging' gestart door girly84, 18 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girly84

    girly84 Lid

    6 jul 2012
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo.

    Ik heb een zoontje van 6. Hij heeft een wrat onder zijn voet. Deze hebben we 2x aan laten stippen bij de ha. Dit was geen succes en heeft alles bij elkaar gegild.
    Nu is de wrat helemaal dik en loopt erg scheef.

    Iemand tips? Zal maandag een afspraak maken bij de ha. Dat hij er even naar kijkt.
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.906
    15.214
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is wschl eelt. Na het douchen of badderen een beetje vijlen met een kartonnen vijltje en vet houden met vaseline om teveel eelt te voorkomen en je zou een salicylzuurzalf aan de dokter kunnen vragen.
     
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Kijk even of er in de buurt een pedicure zit die met een cryo pen een watje kan bevriezen. De pedicure haalt eerst al het eelt weg en bevriest hem dan.
    Ik heb zelf echt 6 jaar met een wratje onder m'n voet aangemodderd. Zo vaak aan laten stippen het hielp niets en heel pijnlijk.
    Toen na de pedicure en zij gaf aan dat er eelt op de wrat zit dus het aanstippen bij een huisarts dringt 9 van de 10 keer niet diep genoeg door. Alleen maar pijn en gezonde huid die mee aangestipt wordt.
    Ik was er naar 3 behandelingen af met de cryo pen en nooit meer terug gekomen. Je voelt er veel minder van omdat gezonde huid spaart.
    M'n zoontje had er 1 op de grote teen, meteen er heen gegaan. En 2 x behandeld met de pen en weg
    Hij vindt het gevoelig maar niet pijnlijk!
    Ik ben bij provoet geweest misschien zit dat ook bij jou in de buurt?
     
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Heb je er een foto van? Mijn zoontje van bijna 5 heeft er pas 3 gehad. Duurde best een tijd, maar ze zijn helemaal vanzelf weggegaan! Wilde ook al de ha bellen, omdat hij er best veel pijn aan had met lopen zonder schoenen. Maar ik had gelezen dat evt behandeling geen snellere genezing geeft en pijnlijk is, dus ik heb ervoor gekozen om het uit te zingen. Mét resultaat!
    maar ik weet niet zeker of het om dezelfde soort wrat gaat natuurlijk.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier bij de jongste er een likdoornpleister op gedaan (bevat salicylzuur) en dat verweekt het eeltlaagje helemaal, daarna ging de wrat heel snel vanzelf weg. Deed geen pijn.
     
  6. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.237
    11.923
    113
    Vrouw
    Bij mijn kinderen heb ik endwarts gebruikt. 1x per week aanstippen. Dat duurt wel een poos hoor. Grote wratten ben je best een behoorlijk aantal weken bezig, maar het werkte hier goed. Je ziet ze op den duur zwart worden en dan vallen ze er af.
     
  7. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.541
    3.775
    113
    Overijssel
    Hier ook een dikke wrat net langs de zijkant/onderkant voet. Hij wilde absoluut niet naar de dokter totdat hij er echt last van kreeg met lopen,toen ineens wel ( net 6 jaar)
    Doktersassistente heeft ongeveer 3 a 4 keer aangestipt ( elke week) en ondertussen moest ik ook formule W erbij gebruiken. Dat heeft goed geholpen.
    Eerste keer ook drama qua huilen en daarna viel het mee ( opa ging met hem dus weet niet zeker)
     
  8. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier alle kindjes wratten gehad op de voet. Dochter van 3 heeft er nu 1 grote op de zijkant van haar voet.

    Alle keren naar de huisarts geweest. Die schraapt een groot deel weg en stipt het daarna aan (voelen ze helemaal niets van. Enkel het schrapen kietelt). Als dat klaar is thuis elke avond de wrat lichtjes vijlen en er dan wortie/formule w op doen. Binnen no time waren de wratten weg.
     

Deel Deze Pagina