wratjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stinkerbell, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik kwam er gisteren achter dat ik twee wratjes heb zitten op zeg maar een niet zo'n leuke plek. :( Deze heb ik nog niet zo lang want ik of mijn man controleerd daaronder zeg maar best regelmatig.
    Dus donderdag naar de huisarts om te kijken wat hij eraan kan doen. Wil ze natuurlijk wel weg hebben voor de bevalling.
    Ik heb gisteren nog even op internet geneust wat het zou kunnen zijn. En nu kwam ik uit op een soa:(. Die zou nu met de verminderde weerstand de kop op kunnen steken. En al een hele tijd geleden kunnen hebben opgelopen maar zich dus nooit heeft geuit. Mijn man heeft gelukkig nergens last van.
    Werd er gisteren wel en beetje verdrietig van. Vind het namelijk nogal eng om dit te laten weg halen. En het woord soa is ook al zo verschrikkelijk.
    Wie heeft dit ook gehad of heeft wat geruststellende woorden voor me?
     
  2. UmmKais

    UmmKais Actief lid

    11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geruststellende woorden helaas niet.. ik had hetzelfde; toen ik iets van 18 weken zwanger was kwam dat opeens tevoorschijn. Ook nooit eerder last gehad. Het is niet meer na te gaan wanneer ik het opgelopen heb en van wie. Mijn man heeft nergens last van, maar kan drager zijn zonder zelf klachten te hebben. Dus misschien heb ik het van hem, misschien van eerdere relaties. Dat is met geen mogelijkheid te zeggen.

    Ik schaamde me rot en heb het een aantal weken aangekeken maar weg gingen ze niet.. dus met 29 weken ben ik toch naar de dokter gegaan. Hoe genant! Blijken inderdaad genitale wratten te zijn, en ivm m'n zwangerschap is er op dit moment eigenlijk niets aan te doen. Heb wel aanstipvloeistof gekregen maar met de mededeling erbij dat het vaker niet helpt dan wel.. plus dat het natuurlijk niet zo makkelijk aanstippen is zo met die dikke buik. Andere behandelmethoden kunnen schadelijk zijn voor mn kindje dus wil mn huisarts me pas behandelen na de bevalling. Er is ook een grote kans dat ze dan vanzelf weg zullen gaan, maar waarschijnlijk zullen ze dan op een later tijdstip ook weer terugkomen.

    Erg vervelend en ik vind het zo genant dat ik waarschijnlijk straks moet gaan bevallen terwijl er wratjes zichtbaar zijn! Ik moet het dus binnenkort maar aan mn vk gaan vertellen..

    Misschien een kleine geruststelling: het schijnt vaker voor te komen dat het virus opeens de kop opsteekt tijdens de zwangerschap, alleen wordt er niet zo vaak over gesproken. Dit stelde mij niet erg gerust, maar jou misschien wel?
     
  3. UmmKais

    UmmKais Actief lid

    11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh en dan vergeet ik nog het allerbelangrijkste: je baby loopt op dit moment en ook tijdens de bevalling geen risico. Dat verzekerde de huisarts me tenminste. Ze noemde het meer een 'cosmetisch probleem'.
     
  4. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Toch wel heel erg fijn (nou ja wat je fijn noemt maar misschien snap je wel wat ik bedoel :)) om te lezen dat ik niet de enige ben.
    En ik schaam me er ook rot voor. Het vervelende is nu dat ik me dus ook niet goed meer kan scheren omdat ik veel te bang ben dat ik ze eraf scheer.

    Ik had inderdaad ook gelezen dat ze vanzelf kunnen weg gaan. Maar wil daar eigenlijk niet op wachten. Kunnen ze niet aanstippen met stikstof? Is dat ook gevaarlijk? Dus alleen een zalfje? Beetje jammer.

    En ook ik zal het a.s Woe. maar gelijk aan mijn vk vertellen :(.
     
  5. brit76

    brit76 Actief lid

    29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik dacht ook dat ik wratjes had en dat die kop op staken vanwege de zwangerschap. De huisarts heeft er naar gekeken en het bleken fibroompjes te zijn. (ik heb er 2). Deze fibroompjes kunnen geen kwaad en kunnen vanzelf verdwijnen maar je kunt ze er ook af laten knippen, bij mij zitten nog gewoon want dat knippen... :D

    Ik hoop voor jou dat het ook iets onschuldigers is dan wratjes.

    Groet Brit
     
  6. Stinkerbell

    Stinkerbell Fanatiek lid

    1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    dankje brit,

    Ik hoop dat het dit is.
     

Deel Deze Pagina