WUR onderzoek verwentussendoortjes kinderen 3-6 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vlinderx18, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderx18

    Vlinderx18 Nieuw lid

    12 jun 2018
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Wij zijn studenten aan de Universiteit van Wageningen en moeten een onderzoek doen naar tussendoortjes voor peuters.
    Hiervoor zoeken wij minstens 150 respondenten, we zijn op zoek naar ouders die kinderen hebben in de leeftijdscategorie van 3 tot 6 jaar.
    Helpt u ons uit de brand?
    Alvast bedankt!

    link enquête: https://wur.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_cAPlRl0XCS9V2aV
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik heb meegedaan. Wel wat lastig gesteld. Wat ik belangrijk vind, vind mijn kind niet belangrijk namelijk een andersom. Dat maakt de vraagstelling soms misschien niet helemaal handig.
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik hem m ingevuld
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind de definitie erg lastig eigenlijk. Wanneer is iets nou een normaal tussendoortje en wanneer een verwen-tussendoortje? Er staat;’De vragen gaan dus niet over de tussendoortjes die u uw kind normaliter geeft.’ Dus als ik normaliter iedere dag een appelflap geef, is dat geen verwen-tussendoortje?
     
  5. Vlinderx18

    Vlinderx18 Nieuw lid

    12 jun 2018
    3
    1
    3
    Vrouw
    Beste Fuddey,

    Met het verwentussendoortje bedoelen we een tussendoortje dat op speciale momenten wordt gegeven. Dus als u normaliter uw kind elke dag een appelflap zou geven, valt dit niet onder een verwentussendoortje.
    Heel erg bedankt voor het invullen!

    Groetjes Vlinder
     
  6. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.998
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik ben gestopt met de vragenlijst in te vullen. Ik vind de vraagstelling te vaag en kan hierdoor onvoldoende antwoord geven.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Ik heb hem ingevuld maar vond sommige vragen maar wazig zeker die je in de goede volgorde moest zetten.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ben ook gestopt, vraagstelling niet specifiek genoeg en vragenlijst is te lang.
    Wij geven ook niet meer zoveel tussendoortjes, kind is al 4 en heeft gewoon vaste eetmomenten (= minimaaltijden). Snackje is nu vooral rauwkost en nootjes thuis, en qua verwennen buiten af en toe een ijsje uit school, of een kaasstengel bij de bakker.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.070
    3.516
    113
    Ik heb hem ingevuld, maar wel lastig. Welke ingredienten belangrijk zijn, voor mijn kind of voor mij? Mijn kind interesseert het alleen hoe het eruit ziet en hoe het smaakt!

    Voor een verwentussendoortje maakt het mij niet uit wat er in zit (oke geen alcohol ;) ), daar is het een verwentussendoortje voor en geef je dus alleen bij speciale gelegenheden (bij ons op zondag en op feestdagen).
    Bij 'gewone' tussendoortjes maakt het me wel wat uit, maar daar gaat deze vragenlijst niet over..
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Hier ook gestopt met invullen. Te vaag. Op verjaardagen maakt het me niet uit, op zondag is het vaak een bord met zowel groente, fruit, koek, snoep, chips (het gezonde vaak wel in de meerderheid)
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. Vlinderx18

    Vlinderx18 Nieuw lid

    12 jun 2018
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Heel erg bedankt voor het invullen!
    Ik snap de verwarring, maar we willen graag weten wat u als ouder belangrijk vindt in een tussendoortje voor uw kind. Het gaat er dus om of u let op het suikergehalte, zoutgehalte etc. in een snack en niet of uw kind dat lekkerder zou vinden.
    Ik hoop dat het nu iets opgehelderd is.

    Groetjes,
    Vlinder
     
  12. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Ik vind de vraagstelling ook erg onduidelijk.

    Ik geef regelmatig gezonde tussendoortjes als groente (komkommer, wortel, paprika) of fruit. Soms een cracker met hartig beleg.

    Ik let daarbij niet op suiker, zout, vet etc aangezien het in mijn ogen gezonde tussendoortjes zijn. Snoepjes en koekjes heb ik zelden in huis.

    Wanneer er vriendjes spelen vragen ze altijd om koekjes of snoepjes en krijgen ze standaard fruit van mij.
     
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dan heb ik eea mogelijk niet helemaal goed ingevuld.

    Zee eert graag zoet. Ik kies dus graag zoete tussendoortjes. Dat is dan vaak fruit want dat is zoet. Ik bedoel dus niet direct suiker als in koek of snoep
     
  14. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik heb in het begin aangegeven dat ik het niet belangrijk vind bij een verwen-tussendoortje wat er in zit.
    En vervolgens moest ik de dingen in volgorde zetten van hoe belangrijk ik ze vind. :rolleyes:
    Bij een verwen-tussendoortje, op speciale momenten / feestje/ iets te vieren oid, maakt het me niet uit wat er in zit aan suiker of zout of wat dan ook. Juist omdat het een verwenmomentje is en dat niet standaard gegeven wordt.

    Of ben ik nu een vreselijk ontaarde moeder?o_O:p
     
    owly vindt dit leuk.
  15. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dit dus. Precies hetzelfde waar ik tegenaan liep. Het ging om speciale verwen-tussendoortjes. Dan heb ik maar 2 wensen: het moet betaalbaar zijn en dochter moet het lekker vinden. Wat er in zit: don't care. :D
     
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik dacht precies hetzelfde. Een verwen-tussendoortje is in mijn ogen iets voor af en toe, anders is het geen verwennen meer en dan mag het van alles zijn, juist omdat het inderdaad niet elke dag/week gebeurd.
    Ik vond het ook te ingewikkeld om in te vullen.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  17. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Heb hem voor jullie ingevuld, maar ook ik vond de vragen soms wat onduidelijk en met name het rangschikken is niet van meerwaarde omdat ik bij sommige alles niet echt van toepassing vond.
    Daarnaast was soms de vraagstelling onjuist (vezels en calorieën zijn bijvoorbeeld geen ingrediënten).
    Misschien ben ik een zeur maar denk dat dit soort feedback een goed leermoment is :)
     
  18. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Invullen lukt niet
    Als je bij vraag 1 optie: niet kiest
    Kan je vraag 2 en 3 niet invullen en kan je niet door naar de volgende pagina
    De uitkomsten uit het onderzoek zullen dus niet zuiver zijn/ het lijkt dan alsof alle respondenten hun kinderen verwen tussendoortjes geven..
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Verwennen betekent je kind alles geven wat het wil. Kinderen willen suiker. Het boeit kinderen niet echt of die chocoladecake nu in de vorm is van een poesje, of een vormeloze hoop. Gisteren zag ik er nog een het suikerbakje leegeten :)
     
  20. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Ook ik ben gestopt met invullen, de vraagstellingen zijn erg onduidelijk en onvolledig naar mijn idee.
     

Deel Deze Pagina