WW -> WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door babywens93, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Hi UWV,

    Op dit moment heb ik een WW-uitkering. Deze stopt per 21/6, ivm zwangerschapsverlof (WAZO). Wat ik heb begrepen is dat ik op elke 1e van de maand mijn inkomsten moet doorgeven aan jullie. Hoe zit dat deze maand? Moet dit op 1/7 of 21/6 al?
    Werkt het doorgeven van mijn inkomsten hetzelfde met een WAZO of gaat dit dan automatisch?

    Alvast bedankt :)
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Babywens93, het is goed dat je vraagt wanneer je jouw Inkomstenopgave moet versturen.
    Als de WW-uitkering halverwege de betaalperiode eindigt, dan verstuur je wel gewoon de Inkomstenopgave in na afloop van de gebruikelijke betaalperiode.

    Over de WAZO-uitkering hoef je geen Inkomstenopgave te versturen. Je ontvangt automatisch, elke week een betaling.

    Tip: heb je na je verlof geen baan gevonden? Vraag dan opnieuw de WW-uitkering aan. Dit gebeurt niet automatisch.

    Ik wens je veel succes in de laatste weken van je zwangerschap en ik wens je uiteraard veel geluk toe!

    Met vriendelijke groet,
    Marthijn
    UWV Webcareteam
     
    babywens93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina