Babyacne of overgevoeligheid?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Tash, Jan 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Hi meiden! Mijn vraag is de volgende: Heeft onze meid nou babyacne of is ze misschien ergens overgevoelig voor of kan het nog iets anders zijn? De pukkeltjes zijn binnen een paar dagen van enkele naar honderde gegaan. Ze heeft sinds een aantal dagen ook problemen met slapen, veel krampjes en is sinds gister zomaar aan het spugen. Ze is ook onrustig aan mijn borst. Trekt haar hoofd weg en wordt dan kwaad omdat ze mijn tepel kwijt is. Dit kan natuurlijk allemaal toeval zijn. Tot nu toe aan de borst ontzettend goed en niet spugen. Maar het lijkt alsof ze zich niet helemaal lekker voelt (voor zover dat kan bij een baby van bijna 6 weken). Ik maak me niet direct zorgen, maar wil toch wat meer zekerheid... Zal nog een foto toevoegen met de pukkeltjes

2. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    De foto is niet geweldig qua kwaliteit, mijn telefoon doet een beetje vreemd.. :)

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het lijkt op babyacne, maar ik zou het nog even voor de zekerheid navragen bij de huisarts! Die kan er ook wat voor geven.

Groetjes Adrienne

4. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Dank je wel voor je reactie!
    Dan bel ik maandag even met de ha om een afspraak te maken..
    Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben.
    Verder wel nog problemen met slapen. Net ingebakerd en in bed gelegd, maar alleen maar huilen. Ze is sowieso 's avonds vaak aan het clusteren. Vanavond ook. Maar hoopte dat het inbakeren voor de nodige rust bij d'r zou zorgen. Vind het zo sneu om haar zo te laten huilen nu ze nog zo klein is...

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik denk dat ze een beetje aan het regelen is, zodat er meer productie is. Ik zou daar beslist aan toe geven hoor, dan wordt het vanzelf weer meer.

Groetjes Adrienne

6. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik hoop dat ze niet te veel regeldagen zal hebben. Heb te veel voeding en ik ben het samen met het cb aan het proberen om het terug te brengen...

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je teveel voeding hebt, zal het wel geen regelen zijn hoor. Baby's zijn in de avonduren altijd wel wat wakkerder. Om de voeding terug te brengen is het echt voeden op verzoek. Maar snap dat het lastig is om te weten wanneer ze honger heeft, of zuigbehoefte.

Groetjes Adrienne

8. Tash

Tash Fanatiek lid

Sep 7, 2011
    1,996
    0
    36
    Noord Holland
    Ja, dat is idd erg lastig soms. Ik voed op verzoek, maar twijfel er wel eens aan hoeveel honger ze heeft ja.. Maar ik voel me er wel goedbij hoe het zo gaat en Evi doet het ook heel goed. Ik merk wel dat ze soms hongersignalen geeft, maar vervolgens mooi gaat sabbelen. Dan haal ik haar weer van de borst. Wat ik ook merk is dat ze na een dag de deur uit/drukte een dag rommelt qua tijden. Dan komt ze sneller achter elkaar en drinkt minder lang. Dan bied ik meerdere keren dezelfde borst aan. Ik hoop dat ik dat dan goed aanpak?

9. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ja is prima, dat blokvoeden, zo noemen ze dat.

Groetjes Adrienne

Share This Page