Xxl adventsdecoratie

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Bij mij in het dorp wordt er elk jaar een xxl adventskalender gemaakt, waarbij 24 gezinnen hun huis/ raam/ garage met een leuke kerstdecoratie decoreren. Ik heb toegezegd dat ik ook wel mee wil doen :eek: maar ik heb eigenlijk geen flauw idee wat.

    Welke creatieve mama wil er meedenken? Wie heeft er een leuk idee? Van afgelopen jaren weet ik dat er kerststallen worden geknutseld, kerstbomen van houten planken met lichtjes dat soort dingen.

    Wie heeft er een leuk idee?
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik wil wel meedenken maar wat is het idee precies? Elke dag gaat er 1 gordijn open oid?
     
  3. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Dankje. Het idee is inderdaad dat er elke dag 1 decoratie meer onthuld wordt. De dag (datum) moet ook goed zichtbaar zijn. Dus de 7de bijvoorberld zijn er in het dorp 7 huizen voor de adventskalender gedecoreerd met allemaal een duidelijk zichtbaar nummer. Liefst met licht zodat het ook 's avonds goed zichtbaar is. Dan wordt er de 24ste nog een rondje gelopen en afgesloten met een hapje en een drankje bij nummer 24.
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Misschien voor ideetjes even het tuincentrum rond? Er zijn zulke mooie wintersetafereeltjes daar, mogelijk kan je er een ideetje van stelen? Welk raam ben jij? (hoor je bij de eerste of meer bij de laatsten?)
     
  5. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Waarschijnlijk ben ik 23.
     
  6. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    wil je iets christelijks of meer een gezellig winters beeld?
     
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je kan een plaatje op de voorkant van je raam plakken en dit met verf of raamstiften overtrekken aan de binnenkant.. Misschien iets van een arrenslee met de rendieren ervoor vliegend door de lucht? Huisjes in de verte (zijn heel veel raamstickers van huisjes te vinden)..
    (Spuit)sneeuw erbij, lampjes erachter..

    Of zo'n kerstdorpje met allemaal huisjes en een treintje? Maak je van hout wat verdiepingen.. (hoewel dat wel prijzig wordt als je er niets van hebt..)
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ik snap nog niet helemaal je idee maar als tip kan ik je meegeven dat mijn laserprojector altijd voor veel bekijks zorgt. Hele gevel verlicht met duizenden "stipjes", en dat met maar 1 lamp. Zo simpel maar groots resultaat.
     
  9. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Mijn idee is het niet, ik heb me een beetje laten overhalen. Het idee is dat er 24 huizen/ gezinnen meedoen. Iedereen die mee doet krijgt een nummer. Op 1 december onthuld de eerste zijn adventsdecoratie, op 2 december onthuld de 2de gezin zijn adventsdecoratie. Dan zijn er 2 huizen dan het derde gezin enzovoort. Uiteindelijk krijg je dan een soort huizen adventskalender. Op 24 december ga je dan bij alle 24 gedecoreerd huizen langs en is er nog een drankje bij nummer 24.

    De buren die meedoen besteden veel tijd. Knutselen en maken er echt iets bijzonders van. Is ook wel leuk om door het dorp te wandelen en te kijken wat iedereen ervan heeft gemaakt. Alleen doe ik dus dit jaar mee en wilde ik er ook wel leuk aandacht aan besteden vandaar dat ik op zoek ben naar ideeën.
     
  10. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    Ik ben niet echt het christelijk type en woon ook niet in een christelijk dorp. Eerder gezellig of grappig of lief of zoiets. Ik dacht aan een thema als samenhorigheid ofzo. Bijvoorbeeld allemaal poppetjes die elkaar de hand geven. Zoals die die je uit papier knipt maar dan groter en bestand tegen regen, wind en sneeuw. Maar ik zie niet echt voor me dat het gaat werken.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Misschien iets van raamstickers / kerststal? Ik vind het wel een leuk idee hoor zo in de straat!

    upload_2019-11-20_21-5-48.png

    upload_2019-11-20_21-6-21.png
     
  12. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ok nu snap ik het iets beter, maar liggen de huizen vlak bij elkaar? En hoe sneu is het als je 1 vd laatste huizen bent? En wie beslist er wie er welk nummer krijgt?
    Ik vind het een fascinerend concept :)
     
  13. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.150
    1.943
    113
    Screenshot_20191120-234127.jpg 20191120_234255.jpg 20191120_234219.jpg 20191120_234306.jpg 20191120_234231.jpg 20191120_234155.jpg 20191120_234244.jpg
     
  14. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    #14 a2cmieux, 20 nov 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2019
    Het dorp heeft maar 4 straten dus de huizen liggen vrij dicht bij elkaar. Iedereen kreeg een brief in de brievenbus en kon zich aanmelden. Bij de aanmelding mocht je een wensnummer + alternatieven aangeven. Dan was het "first come, first served". Ik heb nog geen onvrede gehoord over wie welk nummer heeft.

    Ik krijg waarschijnlijk 23, vind het prima. Al snap ik dat als he weken aan het knutselen bent het wel jammer is als je "kunstwerk" maar een paar dagen bewonderd kan worden.

    Ik kan wel een paar foto's posten in december.....
     
    Sneeuwvlokjes vindt dit leuk.
  15. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Wat een leuk idee zeg! Nooit eerder gehoord. Leuk dat je mee wil doen. Helaas ben ik niet zo creatief... Ik zou dan gaan voor iets dat met weinig werk een zo groot mogelijk resultaat geeft. Dus wat creatieve versiering in een leuk thema, met als aanvulling bijvoorbeeld die lamp die werd genoemd, die je hele huis vol met lichtjes/ sterretjes zet. Dan heb je meteen een groots resultaat! Als je voor het thema lichtjes / licht brengen/ voor verlichting zorgen gaat, dan past het ook nog bij elkaar.

    Misschien iemand anders nog ideeën voor hoe je een huis redelijk makkelijk kan versieren met maximaal resultaat?
     
  16. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je zegt wind en regen bestendig. Je maakt het dan aan de buitenkant?

    Foto's lijken me heel leuk inderdaad! Ik ken het ik echt niet!
    Ik vind jouw idee ook leuk idd .. maar dan mag je het wel gaan zagen!
     

Deel Deze Pagina