Van het Cb moet ik mijn zoon yoghurt geven. Alleen hij vind het helemaal niet lekker. Nu heb ik er al diksap doorgedaan, maar nog geen succes. Is er een alternatief?
Als ik zoiets lees "van het CB móet ik yoghurt geven o.i.d" Dan denk ik altijd,je móet niks hoor. Ik gaf yoghurt pas met een maand of 9. Je geeft al aan dat hij het niet wil hebben, ik zou dus nog even ermee wachten,en als je wel wilt doorgaan(wat wel mag hoor,begrijp me niet verkeerd ) dan zou ik er een stukje fruit doorheen doen ofzo. En ik zou het ook niet dagelijks geven.
Hihi, ik moet inderdaad niets hoor. Maar vanaf wanneer moeten ze dagelijks zuivelproducten binnen krijgen dan?
Danoontje is tegenwoordig zonder kunstmatige suikers en kleurstoffen. Puur gezoet uit fruit. Ik heb dit mijn zoontje ook gegeven en vrij snel. Let op mijn eerste danoontje zit WEL suiker in.
Hier mocht ze het pas vanaf 9 maanden. Ze vind het lekker maar geef haar ook wel is optimel yoghurt drink.
Als het goed is krijgt je kleine borst of fles, dus krijgt hij toch zuivel binnen? Nergens voor nodig hoor om dan perse yoghurt te geven.
Ik heb het afgelopen donderdag bij de CB arts gevraagd en zij adviseerde echt nog even te wachten met zuivel, yoghurt liefst bij 9 maanden. Vreemd toch dat die adviezen niet overal gelijk zijn. Is er een speciale reden dat ze nu al yoghurt adviseren?
Hier mocht ik vanaf 7 mnd een beetje yoghurt geven. Ik meen dat yoghurt beter te verdragen is dan "gewone" melk e.d. Ik zou de yoghurt niet zoet gaan maken eigenlijk... misschien wil hij het over een tijdje wel (ook zonder zoetigheid). Ik heb zelf zoiets van, dat zoete lusten ze altijd wel en dat kan ze altijd nog leren eten. Als ik nu al met zoetigheid ga beginnen dan wil ze het straks niet eens meer zonder. Wat ze niet kennen, kunnen ze ook niet missen. En soms duurt het even voor ze aan een smaak gewend zijn. Maar goed, uiteindelijk moet je doen wat voor jou goed voelt. Het is jouw kindje. Het CB geeft advies (net als iedereen die hier reacties geeft), het is geen MOETEN hoor. Dus mooi je eigen plannetje trekken.
Ik geef Isabella lekker vla. Maar ze is een stuk ouder. Met 6 maanden kreeg Isabella gewoon de fles en de groente en fruithap. Geen extra zuivel. Pas veel later ( na 8 maanden)
Oke dan is het goed . En je bedoelt vanaf wanneer ze dagelijks yoghurt oid mogen? geloof inderdaad zoals hier ook gezegd wordt vanaf een maand of 9. Ik geef het zo'n 4 keer in de week, en eingelijk altijd yoghurt met soms wat fruit erin. En heel af en toe een danoontje.
@prinses: hier geven ze mij ook dat advies, maar toen ik vroeg waarom zeiden ze dat ze dat vooral zeiden omdat de meeste mensen in nederland een toetje eten na het eten... wat een goede redenering he! Hier alleen dus af en toe, maar ik zelf ook nooit yoghurt, drink liever eens een beker melk bij het ontbijt ofzo. Zolang je kleintje genoeg melk drinkt is yoghurt niet nodig, punt. Komt het nou ooit zover dat je kleine geen melk meer (wil) drinken dan zou je evt yoghurt kunnen proberen. Maar als je kleine het nu niet wil is het zeker geen must hoor!
Bij mij zeiden ze ook pas yoghurt vanaf 7 a 8 maanden. Ik gaf eerst die baby danoontjes omdat dat niet echt yoghurt is maar opvolgmelk. Nu krijgt ie yoghurt met een kwart stukje liga en een stukje banaan er door na zijn groentehap. De liga op zich helpt ook al tegen het zure, banaan op zich ook maar wat minder. Als ie nog niet veel gedronken heeft, dan doe ik er soms ook wat opvolg melk doorheen
Yannick drinkt ook wat yoghurt na het eten, hij lijkt het erg lekker te vinden, iets fris na z'n warme hap! Ik wist niet dat dat niet goed zou zijn... Wat kan er dan gebeuren als je nu al yoghurt geeft?