Zagen spijkers hout- sint kado

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamavan2SE, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    Zoon is 7,5 , in gr 4 hebben ze thema middeleeuwen en zijn ze hun eigen zwaarden en schilden aan het maken van hout. Merk dat zoon dit super tof vindt maar laten papa en mama nu beide 2 linkerhanden hebbben
    Dus hebben daarvan amper iets van in huis

    nu staat er op het lijstje voor sint
    Hout spijkers en zaag.
    Is er mss een leuk boek, probeer set over wat kinderen zelf kunnen maken?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Kids at work is daar een mooi merk voor.
     
  3. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn zoon heeft een werkbank gekregen voor zijn verjaardag. Hij heeft een hamer, zaag, handboortje, verstekbak, moersleutels, schroevendraaiers, paar tangetjes en een veiligheidsbril. In de werkbank zit een bankschroef. En de spijkers, schroeven en hout wordt regelmatig aangevuld.

    Hij heeft geen boek ofzo, hij laat gewoon zijn eigen fantasie de vrije loop. En soms is het alleen maar stukjes zagen, soms probeert hij wel echt iets te maken. Ik zou dus eerst eens proberen om hem zelf wat te laten verzinnen.

    Zorg er wel voor dat hij een werkbank of tafel heeft waar hij aan mag/kan werken. Je wilt geen gaten in of stukken uit je eigen tafel ;)
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.778
    113
    Zoals iemand al schreef kids at work! Zo super leuk. Onze knul heeft voor zijn 6 verjaardag allerlei gereedschap gekregen.

    Kids at work
    - Een kinder hamer
    - Een handboor, zo handig en veilig, 1 hand op de voor en de andere hand die draait het wieltje
    - nijptang
    - gereedschapsgordel
    - gereedschapskist gekocht bij de praxis
    - schuurpapier (action)
    - doosje verschillende magen kijkertjes
    - figuurzaag met extra daagjes (praxis)

    wij hebben een workmate staan die heel laag kan. Met restjes hout kunnen ze aardig wat verzinnen. Zelf hebben we eerst een plan gemaakt.
    Het eerste project was een bootje, klinkt heel moeilijk maar valt reuze mee. Het is er een met elastiek en als je dat draait vaart je boot echt
     
  5. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Kindergereedschap is niet echt nodig hoor. Zo lang je niet het zwaarste spul uitzoekt, kan 'normaal' gereedschap ook. Ze kunnen zichzelf er even veel pijn mee doen ;)
     
    Roanna vindt dit leuk.
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Geen handige opa of oudere buurman die het leuk vindt?
    Boek is niet nodig, gewoon lekker laten fantaseren.
    Zou idd ook nog iets van een zaagtafeltje ofzo geven erbij, en een plek waar het kan en mag.
    Zoon zat en zit nog steeds graag in het tuinhuisje en gaat dan lekker aan de gang.
    Zelf zat ik vroeger graag in de tuin met hout, spijkers en een hamer.
    Zagen deed ik wel met mijn vader samen. Zo heel wat vogelhuisjes gemaakt.
    Ik heb er goede herinneringen aan en meer letsel dan een keer of wat op mijn duim/wijsvinger geslagen te hebben heb ik er niet aan over gehouden.
     
  7. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Qua zaag is een figuurzaag mmisschien al wel een goed idee. Ik weet niet hoe motorisch handig jouw zoon is?
     

Deel Deze Pagina