Zandbak, modderbak?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Luppy, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Onze enige zandbakervaring was met zo'n schelp. Na elke regenbui was het een modderbak geworden.
    Wat voor soort zandbak houdt geen water vast, maar is tegelijk ook niet te open, zodat het zand er aan alle kanten tussenuit loopt? Mijn man haat namelijk zand op de tegels in de tuin, maar ik wil er zo graag eentje voor mijn peutertje die nog niet op straat mag spelen met zijn grote broers.
     
  2. EnBee

    EnBee Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Misschien denk ik tè simpel.. Maar uhm, nog een schelp en na het spelen die andere schelp als deksel erop doen? Zo deden wij dat hier.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Het deksel op de schelp en je zand blijft netjes droog.
     
  4. susy26

    susy26 Niet meer actief

    Wij hadden ook een schelp... werkte prima, maar toen kwam er een soort scheur/spleet in en toen kwam er water binnen. Nu een houten staan, met zeil erover...kan over een tijdje weer lekker open....heerlijk!
     
  5. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook water binnenin de schelp. Heel bijzonder, aangezien het deksel er gewoon op zit :(
     
  6. liefsvanmama

    liefsvanmama Niet meer actief

    Ik hoor juist vaak dat de schelp een onding is, en niet goed afsluit.
    De buurman klaagt ook steeds dat het zand daar in nat blijft. Hij is nu over op de schildpadden little tikes en geen probleem meer. En wij hebben zelf ook de schildpad en ook nooit problemen mee gehad
     
  7. zonnetje1980

    zonnetje1980 Fanatiek lid

    9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier een dubbele schelp en inderdaad een zwembad. Komt ook water in als hij dicht is. Hoe weet ik niet.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Zelf heb ik het idee dat het condens is of dat het via die rand erin loopt, hier nl ook.
     
  9. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Wij hebben een houten zandbak. Mijn vriend heeft er een dak op wielen ervoor gemaakt. Zodat het zand niet nat wordt, maar ook dat het kan luchten zodat er geen schimmel in komt.
     
  10. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hier een plastic schildpadzandbak en die doet zijn werk prima. Zand blijft mooi droog als het deksel erop zit.

    Het is overigens hier wel zo dat als kinderen in de zandbak spelen, de halve achtertuin onder het zand wordt gegooid. Dus tegels zullen niet geheel zandvrij blijven, vrees ik.
    Wij zeggen wel steeds tegen Aiden dat het zand in de zandbak moet blijven, maar kijken we even de andere kant op, dan ligt er weer een lading naast de zandbak. En ook Finley kan er wat van, lol.
     
  11. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Nou,dan is het wel heel veel condens.hier is het nu modder met daarboven tot de rand water en dat terwijl we er nog een dikke tak op de deksel hebben gelegd zodat die er beter op blijft liggen. Echt een onding.
     
  12. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    schildpadzandbak is ideaal nooit nat geworden!
     
  13. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Eerst schildpad zandbak van little tikes gehad, werkte prima maar het zand lucht niet dus word wel muf. Nu heben weeen grote vierkante houten (praxis) waarbij je van de deksel zitbankjes maakt. We hebben er worteldoek in geniet zodat het zand er niet uit kan lopen aan de onderkant en zodat spinnen er geen nesten inbouwen (die maken ze helaas graag in houten zandbakken). Leggen er na hetspelen ook een stuk worteldoek op om viezigheid wat evt door de deksel gaat weg te houden. Zand kan mooi luchten nu en blijft schoon.
     
  14. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben een zandtafel van Little Tikes, ideaal! Sluit hermetisch af, hij staat al 4 jaar buiten (zo niet langer) en nog nooit water erin gehad. Heb even snel een plaatje van Google opgezocht, wij hebben een iets ander model met een parasolletje erboven. De klep kan eraf en dan heb je twee verschillende bakken om in te spelen. Je zou ook eentje met water kunnen vullen en de ander met zand.
     
  15. miss84

    miss84 Bekend lid

    2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zoon schildpad. Nooit water in gehad.
     
  16. Beitsche

    Beitsche Fanatiek lid

    12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Wij hadden eerst een schelp en daar stond altijd water in( met deksel erop).

    Nu hebben we een schildpad en nu blijft het zwand wel droog
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Same here..
    Voordeel is wel dat je geen bak vol "Zacht zand" hebt :)
    Maar het is wel elk voorjaar eerst flink hozen voor er weer gespeeld kan worden.
     
  18. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een houten zandbak met twee kleppen die uitgeklapt bankjes zijn. Worteldoek onderin en het water loopt goed weg zonder dat we last hebben van onkruid. Enne dat zand op de tegels....het hangt er maar net vanaf hoe 'netjes' je kinderen spelen.
     
  19. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Oke, dus de schildpadden zijn wel waterdicht. Misschien dat dat nog een optie is. Of anders een houten met worteldoek. Ik vroeg me al af hoe je dat zand in zo'n houten bak zonder bodem kunt houden, maar met worteldoek is idd een goed idee.
    Bedankt voor de tips!

    Wij hadden idd ook vaak een hele laag water in die schelp staan, ondanks het deksel.
     
  20. Jaime

    Jaime Niet meer actief

    Wij hebben stoeptegels onder in de houten zandbak liggen.
     

Deel Deze Pagina