Zaterdag rijden echt zo erg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MariekeRox, 19 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Dames, wij moeten voor het eerst in de zomervakantie op vakantie. Ik heb echt totaal geen rekening mee gehouden dat de zaterdag dus een drukke dag is om te rijden. Wij vertrekken de 23ste juli en wilde om 4 uur in de nacht gaan rijden. Maar is het echt zo verschrikkelijk?
     
  2. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.385
    2.551
    113
    Als je snachts weg rijd, rijd je de drukte vaak voor. En met heel laat weg rijden dus echt zaterdag avond is het vaak al ver over. Al ligt het er natuurlijk aan over welke weg je rijd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Ligt er ook wel aan waar je heen wil.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Het hangt echt van je route af.. als je heel Duitsland door moet richting kroatie of Toscane ofzo… dan kun je wel om 4u vertrekken maar dan sta je smiddags toch met de Duitsers in de file.
    Kun je niet vrijdag al vertrekken?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.367
    5.637
    113
    Wij kunnen alleen op zaterdag op de camping aankomen (stacaravan), maar moeten een deel over de route du soleil. Het is niet ver (800 km), maar omdat we geen zin hebben om heel laat aan te komen, vertrekken we een dag eerder en doen we er een hotelovernachting bij.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij zijn vorig jaar op vrijdagavond vetrokken, maar wij doen het niet weer haha.
    Het was geen zwarte zaterdag, maar echt extreem druk.
    Vooral route du soleil was echt verschrikkelijk.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    @MariekeRox waar ga je heen, hoe ver moet je rijden?

    4 uur sochtends is namelijk niet echt vroeg weg op zwarte zaterdag. en JA het is dan sowieso druk! duitsland, frankrijk, alle grenzen/tunnels door oostenrijk/zwitserland, het is echt file rijden. langs grotere steden ook, niet een beetje maar gewoon honderden kilometers.

    Wij vertrekken om die reden altijd op een door de weekse dag.
    Als wij echt op zaterdag ergens moeten zijn dan zou ik op vrijdag al het eerste stuk rijden en een extra overnachting nemen, en de zaterdag nog een kort stukje tot de vakantie bestemming.
     
    Youtan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    We gaan naar Bordeaux. Moeten 1000 km rijden.
    Mijn man moet vrijdag gewoon nog werken.. dus ja eerder vertrekken is niet echt een optie.
     
  9. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Als je naar Spanje rijdt of zuid Frankrijk dan sta je gegarandeerd vast in de middag. Zeker op zaterdag!
    Wij zijn vorig jaar naar Spanje gereden en vertrokken ook om 4 uur 's nachts maar op maandag en toen hadden we al flink veel file 's middags..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.560
    2.416
    113
    Ehhh ja dan is het echt erg met de files. Ze noemen het niet voor niks zwarte zaterdag... Ik zou de vrijdagmiddag vrij nemen, direct vertrekken en een hotel of B&B boeken voor de vrijdagnacht. Of zondag vertrekken en de eerste campingdag skippen.
     
    GossipGirlxoxo en HappyRabbits vinden dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ja dat is echt vreselijk. Wij hebben eens over een stuk van 1200 km ruim 21 uur gedaan. Dat is iets wat je 1x en daarna nooit meer doet. Wij proberen nu altijd door de weeks aan te kunnen komen en anders nemen we de dag ervoor een hotel in hetzelfde plaatsje
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.611
    3.987
    113
    Oeh, ja bordeaux, dan sta je gegarandeerd in de file. als je om 4 uur weg rijd, zul je al snel in frankrijk vast staan vrees ik, vooral parijs bordeaux :(:(:( file garantie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.531
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Een vriendin van mij vertrekt altijd op vrijdagavond laat. Dan komt haar man op tijd uit zn werk en gaat meteen slapen. Dan pakt zij de auto in en eet met de kinderen en doet ze pyama aan en tandenpoetsen en alles. En dan rijden ze om 22u weg en rijden dan de hele nacht door. Dat moet je ook echt maar kunnen hoor, als ik dat doe ben ik de eerste week van mn vakantie hondsberoerd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.039
    2.168
    113
    Ja het is wel echt een zwarte zaterdag. Ik zou ook kijken of je toch een dag eerder weg kunt of evt pas op zondag. Zo’n filedag voegt niks toe aan de vakantie.

    En het schijnt dit jaar nog erger te worden dan anders, omdat er toch al meer mensen op vakantie gaan dan de afgelopen twee zomers en omdat er nu ook nog zoveel vluchten geannuleerd worden en mensen aanvroeg alsnog met de auto gaan.
     
    GossipGirlxoxo en vlindermoeder vinden dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.021
    5.167
    113
    Wij hebben 1x zwarte zaterdag meegemaakt - nooit weer! Dan maar bv de maandag erna weg en twee dagen ‘missen’. Wij hadden na al die files en uren vertraging echt meer dan twee dagen nodig om bij te komen, dus echt beter wat later vertrekken lekker achter de drukte aan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Anemoon13

    Anemoon13 Bekend lid

    12 mei 2012
    958
    57
    28
    Wij hebben het altijd vermeden. Door eigen tent en later caravan, zijn we flexibel in de reisdagen.
    Je kunt overwegen zondag te reizen?
     
  17. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    735
    477
    63
    ja, zeker in dat weekend want dan hebben net alle regio's vakantie. 4 uur 's ochtends wegrijden heeft ook geen zin, want dat doet bijna iedereen al. Wat wij de vorige jaren zagen was dat het rond een uur of 12 al helemaal vast stond op de route de soleil met een paar 100 km files op de bekende wegen naar het zuiden. 1 keer gedaan, was de hel. Daarna besloten om gewoon voortaan altijd overdag te rijden en desnoods onderweg te overnachten. We gingen altijd naar Zuid-Frankrijk (huis van mijn moeder) en reden rond een uur of 9 weg en konden dan altijd lekker doorrijden omdat we achter de files aan reden. We kwamen dan rond een uur of 11 's avonds aan, dus 14 uur over 1250 km, inclusief stops, zonder stops iets van 12 uur. 1 keer hebben we het in in 2 delen gedaan en onderweg een hotel geboekt en dat beviel ook erg goed en sindsdien overnachten we op de heenreis altijd ergens onderweg. Kost wel wat meer maar zorgt er wel voor dat je vakantie iets relaxter begint. Wil je het toch in 1 keer doen dan zou ik op vrijdagavond al gaan rijden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja is voor ons de reden om nooit als aankomstdag zaterdag te kiezen. Ik zou lekker 1 of 2 dagen eerder weggaan en er een overnachting aan plakken. Stukken relaxter dan in de file staan in de hitte.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wij vertrekken altijd op vrijdag en dan vroeg. Meestal tussen 3 en 4. Dan rijden we zo een 3 uur voor we op de plaats van bestemming en nemen daar een hotel of B&B en rijden de volgende ochtend de laatste kilometers. Achter ons zijn dan de files en wij zijn zo op de camping.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.608
    788
    113
    Ik
    Begreep dat het weekend daarop als zwarte zaterdag is aangemerkt..
    wij gaan niet over route de Soleil…
    We kunnen vrijdag niet vertrekken mijn man werkt die dag nog
     

Deel Deze Pagina