Ze heeft het te koud 's nachts

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door vogel, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogel

    vogel Actief lid

    23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Onze dochter van 1.5 jaar slaapt in een rompertje lange mouw, flanellen pyjama lange mouw, sokken en winterslaapzak van de Hema lange mouw.
    Het is 17 graden in haar kamer, maar ze wordt deze week elke nacht wakker van de kou. Haar nekje voelt ook erg koud aan dan.
    Dekentje durf ik niet zo goed omdat ze het hele ledikant rond draait in haar slaap.
    Iemand nog tips waardoor ze het warmer krijgt 's nachts?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Heeft ze het niet gewoon wat warm, waardoor ze gaat zweten, het zweet afkoeld en ze daardoor koud word incl koude nek..?
     
  3. vogel

    vogel Actief lid

    23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Goeie, maar nee dat denk ik niet, alles voelt koud aan. We hebben een heel koud huis, misschien wel 17 graden, maar gevoelstemperatuur is altijd veel kouder door de enkelsteens muren, waardoor je altijd een soort van toch voelt.
     
  4. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    een kruik bij haar in bed liggen en deze voor een warme vervangen als je zelf naar bed gaat?

    en hier helpt wollen kleding erg goed. en een wollen onderdeken.
     
  5. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Hier net zo aangekleed met wel nog twee dekentjes en gaat prima. Mijn dochter draait ook heel veel, maar gaat altijd richting hoofdend.
     
  6. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Toch maar een deken?
    Een winterslaapzak over een zomerslaapzak doen?
     
  7. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Weet je zeker dat het 17 graden is in haar slaapkamer? Ik vind dat een best hoge temperatuur om het zo koud te hebben.

    Wat je nog zou kunnen doen is met nog meer laagjes werken, zoals een maillot aantrekken onder de pyjamabroek. Als dit niet genoeg helpt dan een andere slaapzak (idd de puckabag of de ergopouch 3,5 tog)
     
  8. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier is het maar 14 graden en onze zoon lag altijd in een puck a bag en dan de winter uitvoering echt ideaal nu ligt hij onder een dekbed. Ik zette de verwarming ook altijd een klein beetje open zodat de temp iets opliep. Wij hebben ook een koud huis en is nog van voor de oorlog
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou ook wollen kleding gebruiken. En meer laagjes is ook een optie. Evenals een kruikje bij naar bed gaan en als jullie naar bed gaan opnieuw.
     
  10. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    deken is hier een ramp. die gooit ze heel kwaad haar bed uit als ik er maar mee in de buurt kom, laat staan in haar bed leg.
    even de verwarming aan voordat ze gaat slapen, iets dikkere longsleeve en evt sokjes aan en pyjama broekje, romper met lange mouwen en dan slaapzak. dat gaat eigenlijk prima. nu heb ik wel geluk met gedeeltelijk dubbelglas, ook al is het een hoekhuis, het koelt meestal niet al te veel af.
     
  11. pepe

    pepe Fanatiek lid

    29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Je kan nog de mouwen eraan doen, of doe je dat al? Ik zou niet perse met meer laagjes gaan werken, dan beter een iets dikkere slaapzak kopen als ze het echt zo koud heeft of een wat dikkere pyjama? Ik zou geen maillot eronder doen, kan al snel weer te warm worden denk ik dan?
     

Deel Deze Pagina