Hoi, Zeynep is al 2 daagjes ziek.. Ze had twee dagen achter elkaar 39.4 koorts. Dus gisteren naar de huisarts. We moesten maar aankijken. Ze schreef alleen zetpillen veders niets. Vandaag is het koorts weg alleen ze heeft heel erg last van diarree.Had ze gister ook last van. Vandaag zat ze 4 keer helemaal onder.. De probleem is dat ze nauwelijks drinkt. Hierdoor heeft ze droge luiers. Geen volle gehad vandaag. Nu maak ik me zorgen dat ze gaat uitdrogen ofzo. Gaat uitdrogen snel? Zal ik tot morgen afwachten of gelijk naar de huisartsenpost? Veder ziet ze wel goed uit ze speelt en kan lachen
je moet dat heel erg goed in de gaten houden bij die kleintjes. ik zou morgen weer naar de huisarts gaan. je kunt op haar handje wat vel tussen de vingers pakken en als het blijft staan dan is ze aan het uitdrogen/uitgedroogt, anders is er nog niks aan de hand, maar zeker in de gaten blijven houden. tegen de diarree schijnt rijstwater te helpen. heb ik vorig jaar gedaan bij onze dochter. die moest ik 7x verschonen zo dun was het. moet je maar eens googlen. succes.
Emma had dat een aantal weken geleden, maar was er niet ziek bij en dronk goed. Dan was er niks aan de hand zei de HA. Nu moet je er idd wel om denken dat ze niet uitdroogt. Bij de apotheek (en drogist?) kun je ORS krijgen. Dit helpt tegen uitdroging. Kijk maar eens. Als ze gewoon ook nog vrolijk is hoef je je ook nergens zorgen over te maken hoor, zei de HA ook.
Probeer inderdaad ORS te geven. Hier is ze rond de 6 maanden erg ziek geweest en toen vroegen we ook van: Maar haar melk dan? Maar als ze weinig drinkt is op dit moment de ORS belangrijker dan de melk. Verdere symptomen van uitdroging: Huilen zonder traantjes en een droog onderlipje. Verder is je kindje dan minder alert. Wij hebben in die tijd regelmatig bij de huisarts gezeten, uit angst voor uitdroging en uiteindelijk werden we doorgestuurd -hoewel hij twijfelde of ze wat zouden doen, omdat ze nog zo alert was (ook geen plasluiers meer) maar ze is nagekeken etc, maar we gingen dus naar huis met een flesje O.R.S (die ze toendertijd weigerde te drinken) en verder moesten we het nog aankijken.... Zolang ze zo alert blijft, zou ik het nog aan proberen te kijken, misschien kun je wel aan O.R.S zien te komen. Dat hebben wij dus tegenwoordig standaard in huis...
Ze heeft na mijn topic hier, gewoon ernstig overgegeven. Ben toch naar de Huisartsenpost gegaan.. Maar ben weer terug naar huisgestuurd.. Moest gewoon afwachten.. Ze heeft gecontroleerd alles zag er goed uit. Ik ga morgen die ORS kopen voor het zekerheid. Nog bedankt voor de tips
Hoi Eerder mij verhaal hierboven. Vandaag is het zaterdag mij dochter heeft nog steeds diarree. Drinken gaat er gelukkig nu wel goed naar binnen. Ze heeft geen volle luiers plas maar ze plast gelukkig wel een beetje.. Ze heeft geen koorts en speelt gewoon. Ze heeft al sinds donderdag diarree. Zal ik vandaag toch voor het zeker naar de HAP gaan? 3 dagen diarree is dat niet erg??
Heb je de diarree al proberen weg te krijgen met dingen als bananen, ontbijtkoek, rijstewater en pruimen? Lijkt me een buikgriepje. En het is gewoon erg belangrijk dat ze blijft drinken en dat doet ze nu wel weer toch? Dan zal ze wel aan de betere hand zijn. Hopelijk gaat de diarree ook snel weg!
Ja ze drinkt gelukkig weer.. Heb banaan geprobeerd. Niet geholpen alleen rijstewater en ontbijtkoek niet gedaan. Doe ik ook even.. Hoop dat het helpt.
In principe gaat het nu dus beter eigenlijk, ondanks de diarree. Ik ben er eigenlijk van overtuigd, dat de HAP je onmiddellijk naar huis stuurt, als ze verder niet ziek is. Als je kindje nu pas net 1 maand oud was, dan reageren ze wat anders. Maar ik denk dat het nu echt zinloos is en alleen vervelend voor jezelf en voor je kindje. 3 dagen diarree kan verder geen kwaad als ze niet uitdrogen. En aangezien ze weer wat drinkt en zelfs plast -ondanks de diarree! Lijkt het mij dat ze niet uitdroogt. Als je over de diarree blijft twijfelen zou ik eerder maandag gewoon even naar je eigen huisarts gaan. Wel rot he, die water drapjes in de luier.. hopelijk houden haar billetjes het een beetje...