ZEER droge buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AniS, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Dag meiden, binnen enkele dagen ben ik 23 weken. Nu sinds ik 21,5 weken was, kreeg ik last van een zeer droge buik waarbij je soms echt 'schilfertjes' ziet. Ik schrok me kapot. Ik smeer me met rozen-amandel olie van de rituals. Dat blijkt voor enkele uren te helpen maar dan zie ik dat het terug heel droog is?

    Iemand ervaring hiermee en wat kan je eraan doen?
     
  2. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik gebruik palmers cacao creme. Ik vind de werking van olie sowieso te kort. Zou dus eerst eens goede vette creme gaan proberen ipv olie.
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Kokosolie
     
  4. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik heb van mezelf een droge huid, dit helpt bij mij;

    • Na het douchen niet afdrogen, eerst smeren met babyolie en daarna droogdeppen met een handdoek
    • Vervolgens insmeren met vette crème (die Palmers van hier boven is idd erg fijn!)
    • De extra droge plekken extra insmeren met calendulan zalf/lotion of cardiflore zalf, soms ‘s morgens én ‘s avonds
    Zeepvrije wasgel werkt ook wonderen bij mij! Voor een droge hoofdhuid (heb ik met name tijdens zwangerschap) gebruik ik parabeen/sulfaat en siliconen vrije shampoo (bv Palmers of nature box)
    Is natuurlijk niet gegarandeerd dat mijn ritueeltje voor jou werkt, maar ik en Mn dochter gaan er een stuk beter op :thumup:.
    Hoop dat je er wat aan hebt
     

Deel Deze Pagina