zeer flexibele kinderopvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Beaujuulais, 12 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb een vraag over kinderopvang en hopelijk kunnen jullie mee hier verder mee helpen.
    Het is niet mijn situatie maar ik vraag dit voor een vriendin.

    Zij werkt 3 dagen in de week en haar vriend heeft op dit moment ww, ze hebben 2 kinderen van 2 en 4 jaar. Beide zijn werkzaam in het basis onderwijs, hij dus op dit moment niet maar is hard op zoek. En een baan vinden in het onderwijs is op dit moment (bijna) onmogelijk.
    Wat hij wel zou kunnen doen is zich in schrijven bij de flexpool/invalpool. Je vangt dan ziekte op etc. op scholen. Alleen hoor je dan soms pas 's ochtends of je wel of niet ergens moet werken. Dit kan dus betekenen dat je de ene week 5 dagen werkt en de andere week misschien maar 2 of helemaal niet.

    Het probleem zit hem in de opvang want ze weten van te voren nooit op welke dagen ze dit wel of niet nodig hebben. Zij zijn op zoek naar een soort opvang waarbij je dus op heel korte termijn kan aangeven of je kind wel of niet komt (het liefst een go).
    OPa/oma familie etc kan helaas niet worden ingezet.
    Iemand die zo'n zelfde situatie kent en hopelijk ook een oplossing weet?
     
  2. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik denk dat ze er verstandig aan doen een aantal gastouderbureaus te benaderen of in hun omgeving navraag te doen over gastouders die flexibel kunnen en willen inspringen. Dan is er vast ook een regeling te treffen over de opvang :)
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik zou ook een gob bellen. Ik heb een aantal collega's die dat ook wel eens doen.
     
  4. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Een gastouder bureau bellen moeten ze inderdaad als eerste doen
    Maar we vroegen ons eigenlijk ook af of er ook gastouders zijn die dit willen
    Bij de meeste profielen zie ik staan op welke dagen ze wel of niet kunnen maar niet of ze ook zo flexibel zijn.
    Fijn om van jou in ieder geval te horen dat het wel eens gebeurd.
    Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat je als go graag ook zekerheid wil hebben wie er wel of niet komt en of je wel of geen inkomsten hebt.
    Het is namelijk ook zo dat het dan ook om voorschoolse opvang gaat aangezien ze die dagen ook beide vroeg weg moeten.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Ja het zullen er niet veel zijn uiteraard maar er zijn wel go die het doen dus. Het kan zijn dat ze een minimum per maand vragen 15/20 uur maar als je dan verzekerd bent van opvang.
     
  6. snoeppapiertje

    snoeppapiertje Bekend lid

    24 feb 2014
    582
    0
    0
    Zit er geen Kibeo bij je in de buurt?
    Bij kibeo kun je afnemen vanaf een uur per maand.
     
  7. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Ons KDV is ook erg flexibel.. Wij kunnen per week de planning aangeven en ook per uur plannen i.p.v. hele/halve dagen.. Alleen wij moeten zeg maar de donderdag voor 12u inplannen voor de week daarop..

    Anders inderdaad een gastouder vinden die erg flexibel is..
     
  8. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    helaas niet :(
     
  9. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Dat kan je dus niet als je pas de dag van tevoren weet of je moet werken of niet.

    Een vriendin van mij werkt ook op die manier. Zij krijgt pas 1 dag van tevoren te horen of ze werk heeft en zo ja, waar (zij past op zieke kinderen bij de kinderen thuis). Het kan zijn dat zij weken heeft dat ze 3 dagen werkt, weken dat ze niet werkt of maar 1 dag of soms dat ze 5 dagen werkt. Op alle mogelijke locaties in de regio.
    "Gelukkig" heeft ze zelf geen kinderen.

    Ik zou gewoon alle gastouderbureaus uit de buurt bellen en vragen wat mogelijk is. Want je moet echt wel een gastouder vinden die mee gaat in het verhaal.
    Zit de oudste overigens nog niet op school (zodat er eigenlijk voornamelijk opvang nodig is voor nummer 2)? Lijkt mij simpeler om voor 1 kind zulke opvang te vinden dan voor 2 kinderen.

    Daarnaast zou ik ook een netwerk proberen op te bouwen in de buurt. Die vriendin kan op die dag eventueel inspringen en die persoon op die dag en die tante op die dag ... Wie weet krijg je zo bijvoorbeeld al 2 of 3 dagen per week gevuld.
     
  10. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ja hoor

    hier doet mijn gastouder bureau dat ook

    Als ik onverwachts nodig ben bel Ik mijn gastouder of ze kan. Kan zij niet dan heb ik nog twee andere gastouders die ik kan bellen. De kans dat ze ale drie geen plek hebben is zeer klein.
    Ik betaal per uur en een vast bedrag per maand.
    Het komt bij mij nooit voor dat ik een hele maand niet nodig ben

    Of te wel. Je vriendin kan gewoon een gastouder bellen om te informeren wat er mogelijk is
     
  11. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En volgens mij hoort dit onderwerp niet hier thuis maar bij het kopje opvang ;)
     
  12. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Waar heb je het nodig? Hier in ehv zit een kinderdagverblijf dat zo flexibel is, ben erg tevreden over ze!
     
  13. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Ja. Ons kinderdagverblijf doet dit ook. Je kunt tot de avond ervoor nog appen dat je kind komt. Speciaal voor ouders zoals jullie!
     
  14. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Bij mijn kdv kan je een strippenkaart kopen, in te zetten wanneer jij wil. Zij zijn extreem flexibel, hier zou jouw probleem wel opgelost kunnen worden. Ik weet niet waar je opvang nodig hebt?
     
  15. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    @ Leo85: helaas kan dat dus niet omdat hij het pas diezelfde dag te horen krijgt.

    Jouw vriendin zit inderdaad in dezelfde situatie. " Gelukkig" voor haar dat ze nog geen kinderen heeft want het is erg moeilijk plannen.
    De oudste zit inderdaad wel op school en heeft een continu rooster. De schooltijden zijn wel wat aangepast trouwens, in ieder geval niet standaard.
    Ik neem hem mee in het verhaal omdat er ook voorschoolse en naschoolse opvang nodig is.
    De school waarop hij zit ligt ook niet in hun woonwijk wat het ook niet makkelijker maakt.
    Familie en vrienden zijn al nagevraagd en kunnen niet (opa heel misschien 1 dag) ik woon helaas niet in de buurt anders had ik het graag voor haar gedaan.
     
  16. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Inge M, Vrolijkheid en Cathelijne bedankt voor jullie positieve verhalen, ik ga het aan haar doorgeven :)
    Het gaat trouwens om Arnhem.
     
  17. Manoya

    Manoya Niet meer actief

    KDV hier doet het gelukkig ook..
    dus even goed informeren!
     
  18. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    ik zit nog even terug te lezen maar jullie hebben het over een kinderdagverblijf (laatste posters)
    Alleen zal dit voor de oudste niet meer kunnen want die is al 4 jaar geweest
    Kan het alsnog doorgeven aan haar wellicht dat er voor de oudste nog andere mogelijkheden zijn :)
     
  19. Goldsword

    Goldsword Fanatiek lid

    14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Er zijn vast ook wel gastouders die dit doen hoor! Anders misschien een combi van een paar gastouders, dat als de een geen plekje heeft, de ander wel kan.
     
  20. sneeuwklokje22

    sneeuwklokje22 Niet meer actief

    Ona kinderdagverblijf heeft ook deze flexibele uren. Er word standaard een plek gereserveerd. Dus ook kinderdagverblijven doen dit. Ik zou gewoon allebei eens bellen of binnenlopen, het gevoel moet natuurlijk ook goed zijn :)
     

Deel Deze Pagina