Zeg jij "papa" tegen je moeders nieuwe vriend/man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    En geef jij hem een cadeau bij vaderdag of zijn verjaardag oid?

Ikzelf heb niet zo een goede relatie met mijn stiefvader zoals ze dat in België zeggen (weet niet of dat in NL ook zo is), en daarom mijn vraag.

Die goede relatie komen door dingen die gebeurd zijn nog niet zo lang geleden en niet zomaar kan vergeten.

Wat doen jullie?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.032
    1.256
    113
    Nederland
    Nee, ik zeg geen papa! Ik heb maar 1 vader en daar zeg ik papa tegen.
    De vriend van mijn moeder, die noem ik gewoon bij zijn voornaam!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.249
    6.770
    113
    Nee absoluut niet. Maar hij is ook maar 8 jaar ouder dan ik, :D

Mijn moeder is 12 jaar ouder dan haar vriend ( die ze ook alweer 12 jaar kent)

Dus voor mij geen "papa

Je hebt toch ook maar 1 vader?

Voor zijn verjaardag krijgt hij absoluut een cadeau. Voor vaderdag niet.

4. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik zeg geen papa, tegen mn eigen vader ook niet, vind mezelf toch wel een beetje te oud om "papa" te zeggen :p

Ik noem mijn stiefvader bij zn voornaam, of als ie niet reageert zeg ik "pa". Als ik het over hem heb tegen anderen zeg ik gewoon "mn vader".

Ik ken hem pas 3 á 4 jaar, maar daarin is hij wel meer een vader voor me geweest dan mn echte vader. Dus moeite om hem "pa" of "mn vader" te noemen heb ik niet :)

Hij krijgt ook gewoon een cadeautje op vaderdag en zn verjaardag :)

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn pa heeft een vriendin en nee daar zeg ik tuurlijk geen mama tegen.
    met moederdag krijgt ze wel wat namens ons en mijn dochtertje
    want ondanks het niet mijn moeder is
    is het voor mijn dochtertje wel haar oma.

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee absoluut niet!
    Ik heb maar 1 vader, dat is papa en ook daar is vaderdag voor (en voor mijn schoonvader)

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

denk inderdaad dat als mijn moeder nog geleefd zou hebben en mijn ouders gescheiden ofzo waren ik ook geen kado zou kopen

het ligt gewoon aan de situatie.

en ik heb ook maar 1 moeder ook al is ze er helaas niet meer

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nee! echt niet. gewoon bij zijn voornaam, vaderdag kadootje doe ik dan wel omdat ik het lullig vind om hem over te slaan, dus meer plichtsgevoel (wat ik trouwens ook bij mijn moeder heb met moederdag, ik hou niet zo van moederdag en vaderdag namelijk maar dat terzijde).

als er veel gebeurd zou zijn waardoor ik gekwetst zou zijn zoals in jouw situatie dan zou ik er niet eens over piekeren een kadootje te halen.

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn moeders vriend noemde ik nooit papa, die noemde ik gewoon bij de voornaam. Alleen mijn vader noem ik papa.

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    neee echt niet!! tenzij hij je heeft opgevoed enz en jij niet beter weet.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Een cadeautje voor z'n verjaardag vind ik logisch (in de tijd dat m'n moeder 'n vriend had dan), maar 'pappa' zeg ik tegen niemand.

12. wannie

wannie Niet meer actief

Ik zeg wel pa tegen me stiefvader. Ben door hem opgevoed vanaf mijn 8ste dus :p
    Vanaf mijn 11de draag ik dan ook zijn achternaam.
    Als ik het over mijn echte vader heb gebruik ik meerendeel zijn voornaam. Nooit pa of papa. Hij is al weer 20 jaar overleden dus dat heeft er denk ik ook wel mee te maken.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn man zijn 'echte' vader is helemaal uit beeld. Heeft zelfs betaald om ervoor te zorgen dat zijn 2 zoons zijn achternaam niet meer zouden dragen. Dat zegt wel genoeg dacht ik.
    Zijn 'stiefvader' noemen ze dan ook gewoon pa. Hij heeft ze opgevoed en groot zien worden. Hij is gewoon hun vader, klaar.
    Vergeet soms ook echt dat het niet zijn biologische vader is, ze lijken zelfs op elkaar!
    Dus ja, hier wordt stiefvader aangesproken als zijne echte vader.

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nee, hier niet. Ik heb maar één vader, de vriend van mijn moeder spreek ik gewoon bij zijn voornaam aan.

15. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik zou het best willen, maar ik kán het nog niet. Dat heeft te maken met dingen in het verleden (ex van mijn moeder). Dat heeft een behoorlijke knauw achter gelaten.
    Als ik het over hem heb, praat ik over mijn vader.
    Ook met vaderdag/verjaardag enz zorg ik voor een leuk kado.
    Hij is als een vader voor mij, ik kan altijd bij hem aankloppen en hij is een superopa voor Joey.
    Maar dat ene woordje wil nog niet lukken.

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen pa/papa. Ik heb maar 1 vader en zo ook moeder ;)

Maar voor vaderdag krijgt hij wel iets kleins. Dit gewoon omdat de vriend van mijn moeder echt een geweldig goede man is waar ik het heel goed mee kan vinden. Gelukkig ook zo met de vriendin van mijn vader ;)

17. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Mijn 'Echte" vader is uit beeld voor 11 jaar nu, en nee ik noem mijn moeders nieuwe vriend geen papa,

Wel krijgt hij gewoon vaderdag cadeaus:D

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn stiefmoeder noem ik gewoon bij haar voornaam en dat is geen mama.

Mijn zus daarentegen doet dit wel en dat vind ik enorm kwetsend naar mijn ECHTE moeder, die ze overigens als een baksteen heeft laten vallen. Ze is onze moeder niet en dat zal ze ook nooit worden. Hoe lief en aardig ze ook is....

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik noem mijn stiefvader en stiefmoeder (vader en moeder zijn allebei hertrouwd) gewoon bij hun voornaam.
    Maaaaaarrrrrr ze krijgen allemaal wel wat voor moederdag/vaderdag.
    Geen grote cadeau's ofzo...maar dat krijgen ze allevier niet! Hahaha!

Ik zeg ook altijd dat ik 4 ouders heb...zo voelt het ook...ze hebben naast mijn vader en moeder namelijk echt wel veel bijgedragen aan mijn leven en opvoeding en ik waardeer ze enorm!

Ik geef mn schoonouders ook wat met vaderdag en moederdag. Dus dan mogen mijn stiefouders die me opgevoed hebben dat ook!

20. Hell no! Mag hem niet eens! hahaha
    Ook geen kado moet hij maar bij zijn kinderen zijn daarvoor toch? mijn vader woont in england,dus die krijgt een telefoontje en een kaart :)

Deel Deze Pagina