Zeg me dat het....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjes, 11 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    ....over gaat.
    Wie herkent dit en kan me zeggen; ach joh dat duurt een paar dagen maar dan slapen ze weer door"!
    chiem wordt sinds een week 's nachts (tussen 2-4 uur) wakker begint dan te woelen en te brommen, dit gaat over in huilen. Als ik dan op zijn kamer kom is hij klaar wakker. In 2 uur tijd breng ik hem wel 5 keer op nieuw naar bed om hem er vervolgens 4 keer weer uit te halen ivm met hevig huilen tussen door besluit ik hem dan maar even wat te eten (fles of borst) te geven. Hij wil voornamelijk rollen en spelen. Na een uurtje of 2 wakker te zijn kan ik hem weer in bed leggen en dan slaap hij vervolgens nog 4-6 uurtjes door. Erg vervelend om mijn nachtrust al 5 dagen verstoord te hebben.
    Wie herkent dit bij hun kindje van rond de 7 maanden en kan me aub zeggen ALLES KOMT GOED
     
  2. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Jaja..hoort er allemaal bij hoor je dan, heb je zo weinig aan he, maar is wel waar.
    Valentino heeft er ook een tijdje een handje van gehad, en bij ons heeft t geholpen om wel even te gaan kijken, speentje er weer in en weggaan.
    Niet eruit halen en geen voeding geven want daar wende hij dan weer aan..het is even doorzetten en kost je nog een paar slapeloze nachten maar bij ons geeft Valentino t nu op, af en toe wordt hij nog wel eens wakker s'nachts maar dan kijk ik even en slaapt hij vanzelf weer in, hij brabbelt nog wel eens een kwartiertje maar dan is t stil.
    Succes ermee, en echt T GAAT OVER!
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wat je nu met hem doet is intervalbeloning. D.w.z. af en toe belonen (door hem eruit te halen of voeding te geven). Intervalbeloning is de meest efficiente beloningn om gedrag in stand te houden. Dus door onvoorspelbaar te zijn, zorg je er juist voor dat je kind het gedrag blijft houden. Ik zou eerder met Sientje meegaan: even laten weten dat je er bent door een speen te geven. Niets zeggen en je kind vooral op bed laten. Dit stug volhouden want het duurt vaak best even voor je kind snapt dat de nacht is om te slapen.
     

Deel Deze Pagina