Zelf betalen medicijnen miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vivonne, 5 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    Helaas is er bij mij een miskraam vastgesteld. De miskraam komt niet vanzelf op gang en ik heb dan ook medicijnen (mifegyne + cytotec) voorgeschreven gekregen. Wat mij toch wel verbaasd is dat je de mifegyne à €40 zelf moet betalen. Op internet staat dat een abortus met dit middel een patiënt niks kost. Ik vind dit toch vrij wrang en wilde gewoon even gal spuwen door middel van dit topic.
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.814
    5.560
    113
    Vrouw
    Allereerst wat enorm rot van je miskraam. Ik heb de medicatie helaas al een aantal keer moeten gebruiken maar nooit zelf iets hoeven betalen. Zou het gewoon declareren bij je zorgverzekeraar.

    Sterkte!
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wat raar, hier heb ik het ook niet zelf hoeven betalen. Ik zou het nog eens navragen. Niet netjes dit soort dingen, alsof je nog even een trap na krijgt.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.435
    936
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ten eerste sterkte met het verlies.
    Apotheken kunnen verschillende werkwijzen hebben mbt medicatie uitgifte. Dat is ook afhankelijk van je zorgverzekering. In veel gevallen declareren hun het voor je en het kan ook zijn dat je het zelf eerst moet voorschieten en dan declareren bij je verzekering waarna je het geld terug krijgt.
    Zou net als hierboven al beschreven staat gewoon declareren.
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Valt dit niet onder je eigen risico? Medicijnen tijdens zwangerschap iig wel.
     
  6. Vivonne

    Vivonne Actief lid

    19 okt 2020
    191
    177
    43
    Vrouw
    De apotheek in het ziekenhuis gaf aan dat de mifegyne helemaal niet wordt vergoed en dat ik daarom direct moest betalen.

    Ik heb de rekening bij mijn zorgverzekering ingediend. Ben benieuwd of ik het terug ga krijgen. Nu kan ik het gelukkig makkelijk betalen, maar stel je nou voor dat je weinig te besteden hebt. Dan is €40 toch een flink bedrag naast je eigen risico.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Voor sommige medicijnen geldt een eigen bijdrage (ook tijdens zwangerschap). Maar dan betaal je niet het hele bedrag.

    Kan zijn dat door het contract met de zorgverzekeraar de apotheker geen vergoeding krijgt voor een bepaald merk medicijn. Heel krom, maar dat heeft dus met het contract tussen apotheker en verzekeraar te maken.

    Enige wat je kunt doen is zelf contact opnemen met de verzekeraar en aandringen op vergoeding conform richtlijnen voor vegoeding rond zwangerschap en bevalling (miskraam).
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik heb hiervoor niet hoeven betalen. Ik heb ze ook niet via de apotheek gekregen maar op de poli gynaecologie.
     
  9. Loeskaz

    Loeskaz Bekend lid

    10 okt 2020
    818
    624
    93
    Vrouw
    Ik moest dit inderdaad in februari ook zelf betalen a 38,50. Heb de rekening ook ingediend maar kreeg het niet vergoed.
    Ik vond het ook verbazingwekkend.... net of je deze medicatie als extraatje voor je plezier neemt....
     

Deel Deze Pagina