zelf geboortebord maken; wat voor verf??

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

    ALeV84 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Het lijkt me zo leuk om zelf een geboortebord te maken. Ik heb gekeken naar de huurprijzen, gemiddeld 12 euro per week, best prijzig als ik het een maand in mijn tuin wil hebben. Ik ga het daarom zelf maken. Heb op Internet wat info gezocht en het is me een en ander al aardig duidelijk. Wat ik nog niet zo goed snap is wat voor verf ik het beste kan gebruiken. Er staat overal acrylverf maar je hebt hier verschillende varianten van. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden allemaal. Bij de v&d verkopen ze ook acrylverf maar dan voor schilderijen, kan ik dat er gewoon voor gebruiken. En wat kan ik gebruiken voor de zwarte lijntjes? Gewoon een dikke zwarte stift??

    Ik hoop zo dat hier iemand is die er verstand van heeft, want ik heb er reuze zin in :)
     
  2. lenka

    lenka Bekend lid

    13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat je nog allemaal nodig hebt maar ik denk dat als je alles bij elkaar optelt dat je ook nog een aardig bedrag kwijt gaat zijn. Langs de andere kant kan je dit later ook verkopen of verhuren of leuk aan de deur of op het kamertje hangen van je uk.
     
  3. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Dat kost idd niks om er zelf 1 te maken.
    Ik heb het ook gedaan, was in 1 middag klaar.
    Bij de action hebben ze bussen verf (bij de hobby verf zeg maar) Die kosten niks, ik geloof acrylverf.
    Goed laten drogen en vervolgens met een spuitbus blanke lak er flink overheen spuiten. Klaarr, ik was nog geen 10tje kwijt voor mijn bord en heb er veel leuke opmerkingen op gehad!
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja gewoon idd naar de action en de acrylverf kopen en met blanke lak spuiten. Helemaal goed.
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Gewone acrylverf idd die je ook voor hobbyschilderen gebruikt en daarna wel HEEEEEL goed lakken, zodat je bord wel echt weersbestendig is!
     
  6. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    je kunt toch het beste verf gebruiken op basis van terpetine
    eerst goed in de grondverf en dan verf erover
    hoef je hem niet af te lakken
    ik maak ze ook zelf en doe dat altijd met terpetineverf
     
  7. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    #7 mama 1984, 31 jan 2012
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
    Wij hebben een ooievaar zelf gemaakt (kreeg hier hele leuke reakties op)... Wij hebben er gewone verf voor gebruikt wat voor zowel binnen als buiten te gebruiken was...
    Oranje /wit en zwart...
    Ondertussen hebben wij hem er al dik uit natuurlijk ;) hij is bij al onze kinderen gebruikt.
    Maar nog altijd is hij erg mooi en heeft hij zelfs al eens bij iemand anders in de tuin gestaan.
     
  8. ALeV84

    ALeV84 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Bedankt voor jullie hulp dames mijn geboortebord is bijna af (geverft met acrylverf). Het ziet er zo leuk uit dat ik mijn ogen er niet van kan afhouden hihi.

    Net tijdens het verven kwam er een idee in mijn op. Het lijkt me leuk om geboorteborden te maken en te verkopen. Het is simpel en leuk om te doen. Maar denken jullie dat er veel vraag naar is. Ik denk zelf van wel want huren van een simpel bord kost best veel geld en kopen helemaal. Ik wil het nl voor minder geld aanbieden. Morgen wil ik een foto plaatsen van mijn bord dat jullie beter kunnen beoordelen of het succes wordt. Weten jullie uit eigen ervaring of van die van omgwving of er veel vraag is en hebben jullie tips voor me hoe en waar ik mijn borden kan aanbieden (bijv. marktplaats of webshop)?
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Zodra je er echt bedrijfsmatig wat mee wilt, zou je even een gesprekje moeten doen bij de kamer van koophandel en eventueel daarna de belastingdienst. Er zijn namelijk een boel aantrekkelijke startersregelingen waar je gebruik van kunt maken.

    Ben erg benieuwd naar de foto, ik zou zelf wel belangstelling hebben voor een goedkoper geboortebord, maar dan moet de kwaliteit wel weer voldoende zijn idd :)
    Verder: als je geboorteborden gaat maken van geregistreerde merken, (zoals disney, nijntje enz), moet je er officieel auteursrecht over betalen. Houd er dus even rekening mee dat als je echt met een officiele website gaat werken, die merken je eventueel ook weten te vinden.
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Mijn heeft ons bord toen ook gewoon gemaakt met de verf die we nog hadden staan.
    Het is prima gegaan buien (in december...)
     
  11. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    ik wilde ook zelf gaan maken maar vraag me dan af of ie niet staat te verstoffen in de schuur als ik m na mijn bevalling niet makkelijk kan verhuren ofzo
     
  12. Alita

    Alita Niet meer actief

    mijn vriend heeft ze beide keren ook zelf gemaakt.....veel specialer!
     
  13. ilayda

    ilayda Bekend lid

    23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    ben wel benieuwd naar je foto.
     
  14. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ik heb de mijne met gewone verf gemaakt. maar ga nu denk ik eens met die acrylverf en blanke lak proberen.

    ons bord van onze eerste hebben we onder het prieeltje gehangen zeg maar. dus daar komt die van de baby ook bij.
     
  15. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ik ben benieuwd naar foto
     
  16. naomi123

    naomi123 VIP lid

    22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik heb het bord met plakkaatverf geschilderd en daarna inderdaad blanke lak eroverheen gespoten en dat is gewoon mooi gebleven ;)

    gebruik hem straks weer hihi en heeft vorig jaar toch in de winter buiten gehangen!!
     
  17. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Als je dit soort dingen wilt gaan verkopen met er over een maand een interessante site online voor je. Daar kan je alle homemade spullen op gaan verkopen. Als je de site naam alvast wilt kan ik hem wel geven via pb. Ik weet niet of een sitenaam noemen ook als reclame word gezien.
     
  18. pinguin

    pinguin Bekend lid

    8 apr 2011
    974
    0
    0
    somewhere
    ik denk persoonlijk dat het niet uit kan qua geld
    hout en verf is duur en je er gaat een hoop tijd inzitten om een bord te maken
    dan zou al snel over de €50,- moeten vragen voor een bord en ik zou dat er zelf niet voor geven.
    (komt misschien ook omdat ik zelf heel handig ben en het zelf kan)
    hoop voor je dat het wat wordt
     
  19. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Tja ik ben dus handig, understatement, en zo het er dus wel voor overhebben. Maar goed, da is dan gewoon proberen.
     

Deel Deze Pagina