zelf geboortekaartje maken

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 9 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Wij willen graag het geboortekaartje zelf gaan maken, maar ik weet dus niet precies wat je er allemaal voor nodig hebt.

    Wie kan me helpen
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Femke
    Je hebt een pc nodig , papier , een printer + inkt ( gekleurd en zwart/wit ) , een leuk bewerkings progje en natuurlijk je zelf bedachte tekst ;)
    Zo kun je dus heel makkelijk je kaartje op de pc ontwerpen en dan zelf uitprinten .
    Heb ik ook gedaan met de geboorte van onze jongste .

    Je kunt natuurlijk ook 3d kaartjes maken , maar dan ben je wel even bezig .
    Dan heb je 3d plaatjes nodig , voor gevouwenkaartjes ( bij elke hobby winkel verkrijgbaar ) , lijm ( het liefst siliconenlijm ) of dubbelzijdig tape , naar gelang stickers met texst of mooie pennen .
    En dan is het heel veel knippen en plakken en schrijven ;)

    Groetjes Joyce
     
  3. Niet meer actief

    wat is een progje kan je dat downloaden van het internet?

    heb je ook bepaalt papier nodig want printpapier is wel dun voor een kaart te maken, maar kan dik papier in een normale printer?
     
  4. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    progje staat voor programma ;)
    Ik heb zelf print expert , daar heb ik het kaartje voor mijn jongste mee ontworpen

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik gebruik zelf wat dikker papier , kun je kopen bij de hobby speciaal zaak ( ik kocht het bij pippo`s , zit door het hele land ) met bijpassende enveloppen .
    En je hebt dan ook nog in allerlei kleurtjes en als je wilt een motiefje erin ( wel in de zelfde kleur , het staat er in gedrukt zeg maar ) .
    Dit papier is ook geschikt voor de printer .
    Je zou voor het papier anders ook bij bv office center kunnen kijken .
    Dan moet je op het gewicht van het papier letten ( 120 gram is goed , maar zwaarder is natuurlijk beter ) .

    Groetjes Joyce
     
  5. Niet meer actief

    zo joyce dat ziet er echt heel leuk uit zeg
     
  6. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dank je :oops: :oops:

    Groetjes Joyce
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb de geboorte kaartjes ook zelf gemaakt ik had verschillende ideeën als je wil kan je eens op onze jongen zijn site bij de fotos onder doopsuiker kijken daar staat een foto van het geboortekaartje

    je kan ook van stof een hemdje stikken en dit met mini wasknijpers aan een klein wasdraadje van touw op een kaartje plakken ook erg leuk.

    groetjes talia
     
  8. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Je kunt ook zelf in Word een kaartje ontwerpen en dat als PDF aanleveren bij een drukker. (Daar kun je terplekke de papiersoort en kleur uitkiezen.) Dat hebben we ook met onze trouwkaarten gedaan en dat gaat heel goed. Na enkele proefdrukken waren we tevreden en de kosten vielen reuze mee! Dan heb je niet zelf al dat gedoe net na de bevalling.

    Succes!

    Groetjes Suusje
     
  9. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    wij gaan ook zelf ons geboortekaartje maken...
    nja,mn schoonbroer waarschijnlijk dan voor ons hehe
    hij is onwijs handig met dat soort dingen (maakt ook spellen voor de xbox enzo) en als het goed is gaat hij het doen voor ons...
    ik heb er zelf geen verstand van
     
  10. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ja ziet er leuk uit joyce! Het is ook mooi mee genomen als je dus crea bent. Ik ben dat niet, dus mocht het zo ver komen dan ga ik op zoek hihi.
     
  11. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

    Mijn vriend heeft het kaartje ook zelf gemaakt en ook geplastiviseert.

    Je moet wel stevig papier gebruiken en een goede printer hebben en een hoop fantasie want vond het zelf wel moeilijk om te doen.

    http://www.fmxo.nl/mark-jr/
     
  12. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij hebben het kaartje ook zelf ontworpen, alle ideeën, kleuren en het papier hebben we doorgegeven aan een vrouw die geboortekaartjes maakt en zij heeft het geboortekaartje inelkaar gezet!
    Is zooo leuk geworden dat we het bij de tweede weer gaan doen!!!

    Ramona, heeft je vriend het kaartje van www.geboortekaartjes.nl gehaald en toen zelf inelkaar gezet, want daar staat precies hetzelfde kaartje namelijk?!?
     

Deel Deze Pagina