Zelf gynaecoloog bepalen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Snies, 8 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik zit met het volgende bij mijn ziekenhuis heb ik één gynaecoloog waar ik alle vertrouwen in heb en die voor mijn gevoel ook echt naar mijn gevoel, angsten en wensen luistert.
    Die zijn eigen conclusies trekt en niet zo afwachtend is wanneer hij het niet vertrouwd.

    Helaas had ik hem bij de eerste bevalling / keizersnede niet want hij had toen geen dienst. Jammer genoeg zijn er destijds dus grove fouten gemaakt tijdens de keizersnede, die hij naderhand als enige toegaf en de dienstdoende gynaecoloog tot de dag van vandaag het botte pech noemt.

    Nu kan ik gelukkig voor de controles wel zoveel mogelijk zelf kiezen bij wie ik de afspraak wil hebben, en ik snap dat het bij een bevalling minder makkelijk is omdat je nou eenmaal niet weet wanneer te moeten bevallen en hij maar net dienst moet hebben.

    Nu is mijn vraag mocht het een geplande keizersnede worden, mag je dan wel je voorkeur uitspreken door welke gynaecoloog je het liefst geopereerd wilt worden? Of heb je dan ook pech en moet je het doen met de gynaecoloog die op dat moment dienst heeft?
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Als het een geplande keizersnede is en je hebt alleen vertrouwen in die gyn dan zou ik dat aangeven bij het maken van de afspraak. Spreek je zorgen en angsten uit en bespreek dit. Ook met de gyn die je wil! Dan'n kan hij er misschien ook rekening mee houden.

    Word het een spoedkeizersnede dan is het een ander verhaal. Dan heb je het inderdaad te doen met de gyn van dienst.
     
    Snies vindt dit leuk.
  3. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik had ook vertrouwen in een gyn. Zij heeft bij mij alle controles gedaan helaas door complicaties is kleine meid toen eerder gekomen. Geheel onverwachts verliep de bevalling heel goed en ben ik weleens waar te vroeg maar bij een verloskundige bevallen met gynaecoloog op standby. Het was een verloskundige die mijn dossier gelezen had en de aantekeningen van de gynaecoloog had gelezen en voelde direct vertrouwd. Bevalling kijk ik heel goed op terug. Dus wil je eigenlijk aangeven probeer open te zijn met het geen waar je mee loopt . Ze lezen allemaal je dossier en wie weet is er meer mogelijk dan wat je denkt.
     
    Snies vindt dit leuk.
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ik mocht zelf kiezen. Ook bij mijn inleiding werd rekening gehouden met wie er dienst had.
     
  5. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Als het een geplande keizersnede, inleiding, e.d. Is, zou ik het zeker aangeven. Je kunt het niet eisen, maar mogelijk gaan ze wel in je wensen mee.

    Ik had bij M. Zo'n 4 verschillende gynaecologen en klinisch verloskundigen gezien. Met allemaal prima contact. In de nacht dat ik beviel, had geen van hen dienst... Dus tsja, als het spoed of onverwacht is, vlt er helaas niets te kiezen, maar anders... Zeker aangeven!
     
  6. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dat is ook een beetje het probleem.. Ik weet dat ik zelf de keuze heb tussen een normale bevalling mits geen stuitligging of ivm vorige keizersnede alsnog weer een keizersnede. Maar ik heb nog geen idee of het uiteindelijk een geplande keizersnede gaat worden mocht ik toch voor een keizersnede gaan.
    Want ze zeiden wel dat bij mij met zeker een tweeling de kans op weer een keizersnede enorm groot is.

    Weet alleen dat ze het liefst de babies zolang mogelijk laten zitten, en normaal gesproken een inleiding of geplande keizersnede zonder gekke complicaties pas met 39 weken willen doen.
    Tenzij ik al eerder weeën zou hebben dan grijpen ze natuurlijk direct in.
    Denk persoonlijk ook niet dat ik met een tweeling de 39 weken ga halen.
     
  7. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Super lastig inderdaad.
    Ik zou je wensen/zorgen zeker bespreken.
    Wie weet is er wel iets anders mogelijk waar je zelf nog moet eens aan gedacht hebt.
    Maar probeer je ook voor te bereiden op het 'slechte' scenario.
     
    Snies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina