Zelf insemineren, iemand ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rachel93, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hoi dames,

    Wij zijn al een jaar bezig met zwager worden, naar de huisarts geweest en daar kwam godzijdank uit dat hij gezond was en ik de eerste ronde bloedtest ook goed ben door heen gekomen. Vanwege mijn jonge leeftijd moeten we het nog een half jaar proberen. Prima. Geduld.

    Uiteindelijk eerlijk vertelt vanuit schaamte van mijn vriend dat hij moeilijk in mij klaar komt en ik denk zelf dat het een groot probleem is omdat ik het gevoel dat het de kracht en de diept niet goed worden behaald.

    Waarop de titel al luidt stelde ze voor om zelf inseminatie te doen. Iemand daar ervaringen mee? En dan bedoel ik vooral die positief zijn uitgepakt haha. Zijn het mogelijk ongemakkelijke situaties waard? Haha.

    Bedankt voor het lezen!

    Groetjes.
     
  2. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.243
    2.420
    113
    Vrouw
    Hoi meid, mijn partner en ik zijn 2x zwanger geworden door zelfinseminatie. Wij kunnen wel met elkaar naar bed, alleen niet als er teveel spanning op zit. Wij hebben ovulatietesten gebruikt om de eisprong te achterhalen en bij een positieve test hebben wij met een potje en klein spuitje geïnsemineerd. Ik heb dat via internet besteld. Bij mijn dochter ronde 2 raak en nu ronde 1. Over 2 dagen de keizersnede. Stuur me gerust een pb.
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Patty, ik ben benieuwd of je bij de positieve ovulatietest dan 1× insemineert? Of de dag erna ook nog? Of??
    En zijn dat speciale spuitjes en potjes?
     
  4. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ik heb een pb gestuurd! En ik weet wel van mijn huisarts dat het inderdaad speciale spuitjes en potjes zijn teuntje83. Jullie denken erover om het te gaan doen teuntje83?
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Geen speciale potjes of spuitjes hoor.
    Ik bestel steriele urinecontainers via internet.
    En ik haal steriele 10 cc spuitjes bij de apotheek.
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het is hier ter sprake gekomen ja.
    manlief heeft soms moeite met presteren onder druk zullen we maar zeggen. Daarnaast is seks geen hobby van me..
    Dus insemineren zou een optie zijn.
     
  7. RSL

    RSL Fanatiek lid

    16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Wij hebben dit ook gedaan. . Zodra de ovulatie testen wat donkerder werden gingen we om de dag insemineren. Voordat manlief naar het werk ging.. Ik heb een partij spuitjes gekocht en het resultaat is nu 17 maand
     
  8. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bizar eigenlijk, dat dat kan hè?
    Breng je het meteen in? Of wacht je even?
     
  9. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Volgens mij heeft Romyatilla veel ervaring. Misschien haar een pb sturen?
     
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ik wacht altijd. Maar dat is omdat ik het potje zaad bij de donor ophaal en ik daarna 20 minuten moet rijden. Voordeel is dat het sperma daarna vervloeit is en het makkelijk op te zuigen is in het spuitje.
    Belangrijk is wel om te zorgen dat het potje en spuitje op lichaamstemperatuur zijn voor deze in aanraking komen met de zaadjes. Dus voor gebruik even op je huid dragen onder je kleding.
     
  11. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    Heey hoi :)

    Over tien dagen heb ik de eerste inseminatie... zo spannend!
    Heb er een heleboel over gelezen en veel geleerd het afgelopen jaar..

    Ik heb 1ml spuitjes gekocht, deze zijn wat langer en dus is het denk ik minder gedoe met inbrengen..
    Over het vervloeien heb ik heel verschillende dingen gelezen, maar volgens mijn huisarts kan het geen kwaad en is het makkelijker om het vervloeide sperma in het spuitje op te zuigen..

    Er is op deze site nog een ander forum te vinden met een heeeeele hoop info over zelf inseminatie, heb daar giga veel aan gehad!
    Ik weet niet of het me lukt maar probeer de link hieronder te plakken.. wie weet heb je er wat aan :)


    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/86734-zelfinseminatie-wie-doet-heeft-tips.html

    Liefs Flynn
     
  12. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben ook 3x zwanger geworden door zelfinseminatie.
    Idd als de ovulatietest donkerder wordt beginnen, of als je een regelmatige cyclus hebt vanaf dag 10 om de dag.
    Wij gebruikten gewoon 10ml spuitjes en wegwerp plastic bekertje uit de supermarkt.
    Maar voor mannen die moeilijk onder druk presteren, dit geeft ook veel druk hoor.
    Rachel misschien kan je om en om proberen? Een dag normaal daarna zi, dan weer normaal. En de diepte niet halen...als het erin zit is het toch erin of het moet er echt buiten komen?
     
  13. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    @berbel
    Misschien een beetje genant maar hoe gaat dat allemaal in z'n werk ? Het lijkt me zo'n gênante situatie... hoe heb jij dit alles ervaren ? En was het snel raak of deed je er langer over ?
    Ondanks dat ik al veel gelezen en geleerd heb blijf ik zoveel vragen houden :( :(

    Liefs Flynn
     
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Als je goed timed is 1 a 2 x per cyclus insemineren echt voldoende hoor. Dat scheelt ook nogal wat druk voor de man.
    Ik heb de 1e zwangerschap volgens mij 2x geinsemineerd. En de volgende 2 zwangerschappen zelfs maar 1 x geinsemineerd. De dag na de 1e positieve ovulatietest is het beste. Het gaat om timing.
     
  15. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Ja! Dat is een goed idee. Het loopt er inderdaad gelijk uit, ik denk dat het net niet de kracht er achter zit. Net te laat zeg maar. Ik denk eigenlijk vanaf het begin dat dat het probleem is eigenlijk. Marjo nu een jaar later weten we wel dat we gezond zijn, dus vind ik dit zeker de moeite waard! Maar inderdaad om en om proberen. Hij komt dus juist makkelijk klaar, alleen niet in mij een bepaalde wrijving wat niet behaald word denk ik. Ik ga vanmiddag naar de apotheek om informatie te vragen.
     
  16. rachel93

    rachel93 Actief lid

    12 jan 2016
    199
    76
    28
    Hoi Flynn (leuke naam trouwens!)

    Erg bedankt voor je reactie. Ik ga als ik thuis ben het even rustig allemaal door lezen. Want van die spuit maten heb ik ook nog geen idee wat dat allemaal betekent.

    We beginnen er deze cyclus mee, dus dat betekent voor mij ook over 10 dagen gaan beginnen met insemineren! Maar eerst eens informatie over zoeken.
     
  17. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    @Madelie
    Ja het timen vind ik nog erg lastig, hoe bepaal/bepaalde je op welke dagen je moet insemineren ?
    Ik wou voordat ik zou beginnen mijn cyclus en ovulatie goed in kaart brengen, dit heb ik gedaan door het dagelijks bij te houden en te testen... heb dit een half jaar gedaan en zo een goed overzicht gekregen.
    Elke keer als ik mijn ovulatie had berekend schreef ik dat op, zo kon ik op de dag dat ik een positieve ovu test had zien of ik goed zat met m'n berekeningen en heb er nog geen een X naast gezeten, als alles klopt zou het in een keer raak moeten kunnen zijn.... óf heb ik dan teveel hoop ?
     
  18. Flynnagan

    Flynnagan Niet meer actief

    @Rachel
    Maar als jij over tien dagen de eerste inseminatie hebt, lopen wij precies gelijk! Ik heb ook over tien dagen de eerste :D :D :D
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ik doe ovulatietesten en ik temperatuur iedere ochtend op hetzelfde tijdstip.
    Een positieve ovulatietest is namelijk geen garantie dat je eitje ook werkelijk springt (meestal springt hij wel, maar heel soms dus niet. Dit wordt past bevestigd als je temperatuur stijgt ten opzichte van je basale temperatuur en deze ook 3 dagen hoger dan de basale temperatuur blijft.

    Je eitje springt doorgaans binnen 24-48 uur na het begín van je lh-piek.
    Sommige vrouwen hebben één dag een positieve test, sommige vrouwen twee dagen lang. Totaal onbelangrijk. Wat belangrijk is om het begin van de piek te vinden, want die zet de eisprong in werking.

    Zodra mijn ovulatietesten beginnen op te lopen test ik meerdere keren per dag, twee keer en soms zelfs 3x per dag. Zo kan je echt het begin van je piek vinden en dat is belangrijk voor je timing.
    Test je maar 1x per dag dan kan het zijn dat je je piek wel vindt, maar al aan het einde van je piek zit en dat zou kunnen betekenen dat je eitje al binnen een paar uur springt. Je wil dus echt het begin van je piek vinden.

    Omdat ik met een donor werk kan ik alleen in de avond insemineren.
    Begint mijn piek vroeg in de ochtend dan insemineer ik het liefst diezelfde avond nog want eitje kan de ochtend daarop al springen en dan liggen de zaadjes maar alvast klaar. Maar als donor dan niet kan dan insemineer ik de volgende dag in de avond.
    Een eitje is na eisprong nog zo'n 12 uur vruchtbaar (en niet 24 uur zoals je vaak leest, want hoe langer na eisprong hoe moeilijker doordringbaar de schil wordt).

    Begint mijn piek pas in de middag of avond, dan insemineer ik de de volgende dag in de avond.
     
  20. 3llen

    3llen Lid

    14 sep 2015
    62
    0
    6
    Vrouw
    Hey Flynnagan,

    Ik reageer even omdat ML met hetzelfde probleem kampte, nl. presteren onder druk. Bij ons is het uiteindelijk toch gelukt zonder zelf inseminatie <3.

    Wat ons geholpen heeft is:
    - het "geheim" houden van mijn vruchtbare periode
    - bekkenbodemspier opspannen op moment van bijna klaarkomen
    - slipje aanhouden (geeft extra wrijving)

    Over zelf inseminatie kan ik geen tips geven, maar ik wens je alvast heel veel succes en ik hoop dat je hier toch iets mee bent :)
     

Deel Deze Pagina