zelf kinderkleding maken!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 19 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Zoals de titel al zegt,

    Wie maakt er zelf kleding voor haar dochter of zoon.. Ben zelf niet zo fan van de broekjes die er in "de bladen"staan.. maar heb nu een aantal patronen van Farbenmix gezien en heb een patroon besteld van een tuniekje..

    Heb gisteren een naaimachine gekocht en kan de basis wel.. Maar ga nu toch eens verder kijken en misschien op les.

    Waar halen jullie je patronen..

    En ik ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie creaties!

    Wat vinden jullie leuk om te maken?? Ik vind het vooral leuk om strax zelf jurkjes en overgooiers te maken en eenvoudige kleding ( shirtjes ) zelf te pimpen!:)
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Het lijkt me zooooo ontzettend leuk om te kunnen naaien, en het is natuurlijk ook erg handig als er een broek korter moet.
    Helaas kan ik het niet, en ken ik niemand die kan naaien.

    Zou graag op les willen, alleen hier in de buurt zijn de lessen alleen op door de weekse dagen in de avonduren.
    En helaas heb ik dan geen structurele oppas.
     
  3. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Consider..

    Ben je een beetje handig? Het is een kwestie van proberen, als je eenmaal weet hoe een naaimachine werkt ben je al een heel eind.

    Heb nu een eenvoudige naaimachine gekocht.. Mocht ik het goed onder de knie krijgen en er meer mee willen doen qua kleding etc dan schaf ik wel een betere aan met meer fucties..
     
  4. Stroopie

    Stroopie Fanatiek lid

    11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik naai veel kleertjes voor mijn dochter. Ze zit nu in maatje 92 en dan vind je in de Bizzkids vaak leuke patronen. Ben nu met een bodywarmer bezig van Farbenmix.

    Kijk eens anders op de patronenwinkel.nl. Daar vind je van alles wat.
     
  5. Romaira

    Romaira Fanatiek lid

    23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Mijn zoontje zit nu in maat 74 ongeveer en ik maak voor hem ook zelf kleding .
    Ben nog niet zo heel lang bezig maar heb al wel een slaapzakje , 3 truien en 2 broeken gemaakt voor hem .
    Wil ook graag les volgen maar is altijd in de avond uren en dan werkt mijn man dus moet ik elke week oppas hebben , dat word een beetje veel allemaal + ik vind les ook wel erg duur hier in de buurt dan .

    Wens je heel veel succes en veel plezier toe ..........ik ga vanavond weer even aan de slag :D
     
  6. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

  7. esther74

    esther74 Lid

    19 dec 2008
    36
    0
    0
    ik heb bijna alle farbenmix patronen al gemaakt , maar vind de patronen van nancy toch wel veel leuker/meer bijzonder.
    Maar eigenlijk liggen alle kasten hier vol zelfgemaakte kleding
     
  8. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wat een leuk topic!:)
    ik naai heel veel zelf voor mijn meisjes, kleertjes maar ook andere dingen, speelkleden knuffels en toevallig vorige week een voetenzak gemaakt:)
    het is echt superleuk om te doen!

    ik naai trouwens zonder patronen.
     
  9. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    zelfgemaakte kleertjes van de jongste;)
     
  10. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    knuffelpaard (van stofresten)voor mijn oudste:)
     
  11. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    jurkje voor de oudste
     
  12. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hier zie je hem beter
     
  13. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nog een jurkje
     
  14. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    voetenzak
     
  15. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    de zak in actie:D
    (ik kan nog wel even doorgaan met spammen haha maar zo hebben jullie een idee van wat ik maak;))
     
  16. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wow.. wat mooi zeg! Allemaal uit je blote kop? Heb je het jezelf aangeleerd of ooit les gehad?
     
  17. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nee ik heb gewoon 3 maanden geleden een naaimachine gekocht en ben aan de slag gegaan :D en het lukt best aardig :D
     
  18. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik zie het ja!

    Hoe doe jij de afwerking van de stof? Of heb je ook een lockmachine? Vind de stof zigzaggen namenlijk niet zo mooi of steek jij hem blind weg?

    Die roze/rode patchworkstof heb ik ook.. heb er een dekenkist mee bekleed.. Hij is gaaf he!!:D
     
  19. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nog een prinsessenjurkje;)
     
  20. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb geen lockmachine, ik zigzag bijna niet omdat ik alles naar binnen afwerk ;)
     

Deel Deze Pagina