Zelf muziekmobiel maken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffertje83, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffertje83

    Juffertje83 Bekend lid

    20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil zelf een muziekmobiel maken voor boven de box. Kan niets leuks vinden in de winkel. Maar waar kan ik zo'n "kale" mobiel vinden? Zodat ik er zelf dingen aan kan hangen? Of ergens een heel goedkope mobiel zodat ik hem kan 'slopen' en nieuwe dingen eraan hangen? Wie o wie weet waar ik dit kan vinden?
     
  2. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Dit was mijn antwoord op dezelfde vraag die in januari gesteld werd (je kan ook de terugzoekfunctie gebruiken, kun je de antwoorden lezen op jou zelfde vraag)



    Je kunt ook een mobiel maken met een ijzeren ring die je bekleed met lint of stof.
    Die kun je kopen bij hobby winkels of via hiphandwerk.nl

    Kijk maar eens naar deze mobiel:
    - www.google.nl (afbeeldingen aanvinken)
    - Muziekmobiel Kathe Kruse kinderkamerwebshop.nl
    ----- Dan komt hij als 2e in beeld

    Het muziekdoosje zit hier in het hartje bovenaan. Er zit vilt omheen.

    Maar als je zo'n ronddraaiend ding wil, dan kun je denk ik beter via marktplaats speuren. Dan heb je wel je muziekdoosje over. Maar daar kun je ook een leuke hanger van maken.

    Zoek anders maar eens via 'google-afbeeldingen'. Bijv. op:
    - Muziekdoosje
    - Muziekhanger vilt
    - Muziekhnger vilt
    - Muziekmobiel vilt

    Dan kun je afkijken hoe anderen het hebben gemaakt. Er zijn veel webwinkeltjes die zelfgemaakte mobieljes en hangers verkopen.
    Ik maak ook veel zelf, ben wel creatief. Maar niet in het bedenken. Ik zoek altijd een voorbeeld en maak het vervolgens naar eigen smaak na ;)
     
  3. Juffertje83

    Juffertje83 Bekend lid

    20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    De site van hiphandwerk.nl doet het, maar webshop niet... jammer! bedankt voor de tips!
     
  4. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0

    O, das vreemd.
    Maar zo'n ring is ook wel te koop bij andere hobbywinkels hoor.
    Ik heb er een mobieltje van gemaakt zonder muziekdoosje; alleen voor de sier dus.
    Met lint hangt hij vast en aan 5 lintjes hangen 5 hartjes; metalen en 2 houten. Hangt boven het bedje...
    Vind hem zelf erg leuk, maar je moet d'r van houden ;)

    (heb die trouwens pas gemaakt nadat ik destijds een reactie stuurde, haha)
     
  5. Juffertje83

    Juffertje83 Bekend lid

    20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil eigenlijk niets boven het bedje. We gaan geen klamboe of hemeltje hangen, dus dan kan ik die ring ook nergens aan bevestigen... Dus zit heel erg te twijfelen. Als ik met zo'n ring aan de slag ga, dan kan ik hem natuurlijk ook niet boven de box bevestigen?? (zou zo even niet weten hoe)
     
  6. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0

    Haha, nee dat schiet inderdaad niet op ;).
    Wij hebben een schuine wand waar het ledikant onder staat. De mobiel van de ring hangt met lint aan het schuine plafond; hier ook geen hemel/ klamboe.

    Als je iets wil maken voor de box is denk ik een mobiel kopen (mp) beste optie en dan andere dingen naar wens eraan maken.
    Suc6
     
  7. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    kringloop winkel, tweedehands kledingbeurs oid. een mobiel scoren en dan zelf figuurtjes eraan hangen.
     
  8. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier ook eentje van de kringloop, stomme beestjes eraf gesloopt en zelf eentje gemaakt, hypermodern:D. Kon ook geen leuke vinden, allemaal met stomme schapen of beertjes:$, wil ik zélf niet eens naar kijken.
     
  9. Mama van 3

    Mama van 3 Fanatiek lid

    31 mei 2010
    3.254
    0
    0
  10. giraf

    giraf Niet meer actief

Deel Deze Pagina