Zelf vermaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb een vraagje aan jullie, kunnen jullie kindjes zichzelf goed vermaken overdag? Ons kleintje kan zichzelf niet goed vermaken. Hij vind alles maar leuk voor 10 a 15 minuten. Zijn slaaptijd is redelijk overdag maar ik heb soms het gevoel dat ik hem echt moet vermaken, anders is het mopperen...Nou was ik vanmorgen op het kinderdagverblijf en heb ik het er met de leidster over gehad, schijnbaar vinden ze het ook erg moeilijk om hem de hele dag te vermaken omdat hij daar echt heel weinig slaapt (soms maar anderhalf uur) vorige week ging ik hem halen en hij had rode kringetjes om zijn ogen van vermoeidheid (of van het huilen?!) Ik weet hier niet zo goed raad mee, zijn er meer dames hier die dit ook hebben?
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    10 tot 15 min is genoeg voor een kleine.. Potverdikkie hij is nog maar 6 maanden.. Zijn concentratievermogen is nog niet optimaal..
    Ik denk dat je blij moet wezen dat hij zichzelf al eventjes kan vermaken.. De rest moet je toch echt zelf doen..
     
  3. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    nou nou Kalush, ik merk gewoon aan die kleine van ons dat hij heel snel ""verveeld" is, tegenover andere kindjes van zijn leeftijd in mijn omgeving, hij begint echt te mopperen en wil het liefst van 7 tot 7 vermaakt worden. Het is toch niet raar dat ik hier een vraag over stel?
     
  4. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    @ Kalush: ik vind dit niet echt een leuke reacties! Ze steld een vraag en ze zit er echt mee. En zelfs op het KDV zien ze het probleem!

    @ bella: Tijn kon niet een seen minuut alleen zijn zonder te huilen, en ja hij is pas 3 maanden! Maar niet eens 1 minuut alleen...pffff..
    Ja hier was het vanzelf inene over, Tijn is gek op geluid en beeld..als hij uitgeraast is in de box, dan zet ik hem in de wipper en hij kan dan door de hele kamer kijken en ook naar de TV. Hij kijtk niet continu TV, maar als het vermaak even weg valt, wordt hij zo wel afgeleid. Hierdoo kan ik even naar de WC, even de was aanzetten etc...

    Verder weet ik het ook niet, maar wil je wel suc6 wensen!

    kus miek
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind de reactie van Kalush ook een beetje overtrokken.

    Als je kindje weinig slaapt en zich maar 10 tot 15 minuten zelf kan vermaken betekent dat dus wel dat je letterlijk de hele dag met een kind op de arm zit.
    Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

    Hier wil het btw nog wel eens helpen om ze in de wipstoel te zetten terwijl ik bv aan het afwassen ben ofzo, meekijken vinden ze vaak wel leuk.
     
  6. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Het concentratie vermogen is bij die kleintjes nog niet zo ver dat ze zich langer met iets kunnen vermaken.
    Om eerlijk te zijn snap ik niet dat ze op het kdv dat als probleem zien, want juist daar zouden ze moeten weten dat het bij die kleintjes zo werkt.
    Mag ik vragen hoe jij speelgoed aanbiedt? Heeft hij telkens 1 ding om mee te spelen of ligt er meer?
    Wat ik merkte bij mijn kinderen was dat veel spullen om heb heen vaak meer uitdaging gaf dan 1 dingetje. Ze rolden (want ze kropen dus niet :) ) van het een naar het ander. Telkens iets nieuws te ontdekken.
    Wat je misschien ook zou kunne proberen is om telkens als hij gaat mopperen om even bij hem te gaan zitten en hm op gang te helpen met een ander speelltje. En wat ik ook deed wat iedere dag eropuit trekken, even een blokje om, naar de endjes ofzo
     
  7. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vervelend Bella dat je mannetje zich maar zo kort kan vermaken.
    Op zich zou het niet zo'n heel groot probleem zijn als hij daarnaast voldoende of iets langer sliep, maar dat is helaas ook niet het geval. Best vermoeiend hoor... Vigo is dan wel een stuk jonger, maar wij hebben ook zo'n periode gehad dat hij continue vermaakt wilde worden. Eerlijk gezegt werd ik er knettergek van!
    Ik weet niet of je er zelf al eens aan gedacht hebt (of het misschien al we gedaan hebt) maar even van speelgoed veranderen kan zijn aandacht weer trekken! Dus de speeltjes die hij nu heeft even opbergen en er nieuwe speeltjes voor in de plaats terugleggen....

    Heel veel succes! En hopelijk is dit gewoon een periode die 'snel' weer voorbij gaat!
     
  8. Bella

    Bella Actief lid

    31 jan 2006
    367
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties :D
    Ik heb eigenlijk al best veel geprobeerd, wipstoel, activity center, schommeltje voor baby's box enz enz Ook verschillende speeltjes in de box en het is echt maar voor even goed. :( Hij wil graag aandacht van mij en mijn man. Mijn moeder past ook op en die kaarte het laatst ook aan, en toen ik het er met het kinderdagverblijf over had dacht ik misschien heeft ie gewoon veel aandacht nodig? Mijn zoontje is een vrolijk ventje en ik vermaak hem met alle plezier...maar ik vroeg me eigenlijk af of dit uitzonderlijk is en of meer moeders dit herkennen? Dit is ons 1e kindje en ik weet eigenlijk niet of het normaal is dat baby's gewoon snel uitgekeken zijn?
     
  9. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    @bella, volgens mij hangt het gewoon heel erg van het kindje af. Het ene kind vermaakt zichzelf makkelijker dan het andere. Niks mis mee, hooguit wat bewerkelijk :)
     
  10. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is wel vervelend dat je ventje zich nog niet zo goed zelf kan vermaken. Misschien moet hij het gewoon even leren hoe hij zichzelf kan vermaken? Maar hoe doe je dat...da's een goeie vraag natuurlijk.

    Robin heeft af en toe ook veel meer aandacht nodig, maar over het algemeen gaat hij na z'n fles de box in en kan ik hem daar rustig 3 kwartier tot een uur in laten liggen voordat hij het beu wordt en af en toe valt hij zelfs vanzelf in slaap in de box! Is hij het liggen beu (en dat gebeurd best vaak, want hij wil het liefst alleen maar zitten) dan zet ik hem in de maxicosi of wipstoeltje. 's Avonds leg ik hem hier ook vaak op de bank en ga dan gymnastiek met 'm doen ;) Overdat gaan we minimaal toch 1 keer wandelen en 's avonds ook nog regelmatig.

    Ik ben blij dat we hier toch doorgezet hebben met de box, in het begin wilde hij absoluut niet in de box. Je hebt je handen gewoon lekker vrij, terwijl je kleintje aan het spelen is...Dus misschien even doorzetten? In ieder geval heel veel succes ermee!
     
  11. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik merk aan jayden dat als ik een minuut of 10 tot 15 min.met hem speel dat hij zich gemakkel;ijk een uurtje zelf kan vermaken en hij heeft het helemaal door dat als ik bezig met in het huis dat hij goed alleen speelt.ik wisselde het elke keer af jayden even aandacht en dan weer verder.gaat erg goed.
     
  12. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Mijn dochter vermaakt zichzelf de hele dag ! Kan heel erg goed alleen spelen ( af en toe tv kijken ) en ze slaapt nog 2 keer 2 uur per dag...
     
  13. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik vind persoonlijk 10 tot 15 minuten ook best kort. Fenja is 6 maanden en kan zichzelf wel een uur vermaken, als het niet langer is. Of ben ik dan verwend? Volgens mij is dit niet echt raar ofzo hoor voor die leeftijd, ik zie dat het kindje van Bella ook 6 maanden is, als het nu 6 weken is zeg ik ja....dan kunnen ze dat nog niet inderdaad. Maar bij 6 maanden moeten ze het wel langer dan 10tot15 min kunnen dacht ik. Maar ik denk wel dat het per kind verschilt en dat de 1 er beter in is dan de ander.
     
  14. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Maar ben na de fles vaak wel een half uur zelf met haar bezig hoor. En daarna mag ze zelf spelen.
     
  15. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik weet niet wat normaal is met 6 maanden. maar Dano vermaakt zichzelf ong een half uurtje dan is hij de mobiel verveeld. haha. maar dat wordt steeds langer heb ik het idee. alleen moet er dan wel wat te doen zijn voor hem. Misschien is hij uitgekeken op de speeltjes of het uitzicht vanaf de box/het kleed. misschien zit hij liever in een wipstoel om zich heen te kijken?

    ik roep ook maar wat hoor. Heb wel gelezen dat sommige kindje steeds iets nieuws moeten hebben om hun aandacht vast te kunnen houden.
     
  16. Robyn

    Robyn Bekend lid

    23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Fabian kan zichzelf ook prima vermaken. Ik denk dat het gewoon per kindje verschilt.
     

Deel Deze Pagina