zelf vrij en kind toch naar kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door esmee1808, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    AMEN! :D

    En dank voor deze reactie!
     
  2. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    heerlijk om te lezen... ik doe het ook wel eens en voel me er altijd schuldig over.. Ga dan als een gek poetsen en andere " nuttige" dingen doen om dat gevoel te compenseren.. maar ben dus niet de enige.. ha ha..
     
  3. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Heb niet alles gelezen.

    Het komt hier geregeld voor dat ik dinsdagmidag vrij ben en mijn dochter bij de gastouder is. Ben dan om 13.uur vrij.
    Haal mijn dochter dan pas op rond 16.30.

    Meestal slaapt ze daar sowieso tot een uur of drie. Dus ik ga even wat boodschappen doen of dingen halen die ik met haar minder makkelijk doe. Of gewoon even lekker winkelen.En nu ik hoogzwanger ben rust ik vaak lekker uit. Lijkt me geen probleem. Dochter heeft het erg naar haar zin bij de gastouder.

    Bij het KDV pik ik haar wel eerder op als ik eerder vrij ben, en op mijn vaste vrije dagen gaat ze onder geen beding weg (tenzij het niet anders kan, bijv doktersbezoek oid).
     
  4. sas2008

    sas2008 Actief lid

    24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    De mama's moeten zich niet meer zo schuldig voelen! Met schuldig voelen help je niemand, als je kind het naar zijn/haar zin heeft op het KDV waarom schuldig voelen dat je even op de bank hangt en straks weer helemaal opgeladen bent?

    Het aangehaalde voorbeeld van t kind dat 5 volle dagen gaat en de moeder thuis is en meerdere keren per dag langs het KDV loopt tja dat gaat wat ver maar een dag(deel) eens in de week/twee weken.... ik zou zeggen geniet ervan!!

    Mijn kinderen gaan niet naar het KDV, maar 1 dag in de week naar oma als ik werk en heeeel soms (eens in de paar maanden) een dagje naar oma dat ik gewoon thuis ben en ik koester die dagjes al moet ik mezelf ook bedwingen om niet allerlei 'nuttige' dingen te gaan doen. Benut lekker de mogelijkheden en laat evt negatieve omgeving lekker babbelen, dat zijn toch bijna altijd de mensen die in een andere situatie zitten (geen kleine kinderen 24/7)
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    als ik vrij ben dan zijn de kids ook altijd vrij. breng ze dan niet naa de oppas of gastouder toe. heb dit altijd zo gedaan en vind dat ook normaal. wil zo veel mogelijk bij ze zijn en zou me zelfs schuldig voelen als ik ze weg breng omdat ik dan even kan shoppe of iets dergelijks. als je bijv naar ziekenhuis moet of dokter dan kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt dat je ze even wegbrengt naar een oppas maar anders niet. boodschappen kan ok samen met de kids en tijd voor mezelf is de tijd dat ik in de douche sta of als de kids savonds op bed liggen

    dochter zit sinds ze 2 is ook op de peuterspeelzaal 3 dagdelen en daar gaat ze wel gewoon naar toe. dit zie ik ook anders dan kdv en is meer een voorschool.
     
  6. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Ook mijn dochter gaat gewoon als ik eens een dagje vrij ben, en ook straks tijdens mijn verlof blijft ze gewoon 2 dagen gaan.

    Ik lees dat sommigen schrijven dat de uren van het KDV aangepast moeten worden. Maar even ter nuancering: je hebt de mogelijkheid om van half 8 tot 6 je kind te brengen. Dus de ped. medewerkster moet er ook echt in die tijd zijn, ongeacht of je kind wel of niet komt. En als er bijgehouden moet worden welk kindje een kwartiertje-half uurtje-uurtje-enz, eerder en later moet beginnen, dan zitten daar zoveel administratieve kosten aan vast dat dat waarschijnlijk niet voordeliger is dan de huidige construtie. Want alles moet ook weer gefactureerd worden, want een contract vooraf is dan weer niet mogelijk.
    Dus het is niet zo simpel als het lijkt....(werk in de kinderopvang dus spreek uit ervaring). Ik vind wel dat er een mogelijkheid tot ruilen moet zijn, bij sommigen lees ik dat dat helemaal niet kan. Dat is wel heel karig!
     
  7. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ben het met Jannanas eens voor wat betreft die administratie hoor. Zoiets is volgens mij alleen rendabel als een kindje in- en uitklokt, zodat een systeem het zelf bijhoudt. Maar dat is ook weer zo wat.

    Maar juist omdat je er al voor betaalt, is het net zo logisch dat je je kindje dan ook brengt. Ik vind echter wel, dat wanneer je dat niet doet - en dat doe ik ook regelmatig - dat je het wel tijdig moet afmelden, zodat er wellicht een leidster een vrije dag kan opnemen (hier wordt dan zo geschoven, dat er wellicht een ratio komt, waarbij er eentje vrij kan hebben).

    Hier kun je eemaail in de drie maanden een keer ruilen...
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Nee hoor.. een nanny is echt wat duurder (tenminste als je het legaal wilt doen) maar dan nog.. wat maakt het uit.. laat haar lekker. Het lijkt me alleen onverstandig om langs te komen op het kdv, dit lijkt me erg verstorend voor het kind EN voor het werk van de leidsters
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    dat had ik idd ook al eens uitgelegd, dat zulke flexibele opvang gewoon niet meer rendabel is en er ook haast niet meer is. Als ouders dat echt willen zullen ze ook bereid moeten zijn om voor de uren dat je kindje wel komt 3 of 4 keer zoveel te betalen.

    helemaal mee eens.
     
  10. september08

    september08 Fanatiek lid

    20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Mijn zoontje gaat maar 1 dag naar het kdv. Ik heb hem 1x gebracht toen ik thuis was, heb ik het huis gepoetst naar zijn feestje en een afspraak bij de vk. Verder ben ik zelf nooit vrij geweest.
    Maar als ik straks verlof heb, breng ik hem wel. Heb ik verschillende redenen voor, het belangrijkste vind ik dat hij het helemaal geweldig vind, ik even rust heb nu ik zwanger ben of wat nuttigs kan doen waar hij toch geen zin in heeft en hij niet uit het ritme gehaald moet worden. Hij heeft vast nog wel een week (dag dus) of misschien 2 vrij, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe hij reageert op de baby. Maak ik hem gelukkig om hem thuis te houden of kan ik hem beter brengen nar het kdv voor het ritme en een momentje voor hem om vrij te spelen...
    Maar nee, niet schuldig voelen!!!
     
  11. jomidi

    jomidi Bekend lid

    13 okt 2010
    904
    1
    0
    Bij mij gaan ze 'maar' 1 dagdeel, maar deze wil ik eigenlijk wel laten doorgaan, ook al ben ik thuis.
    Ten eerste omdat er anders teveel tijd tussen zit, en ze nogal moeite hebben met afscheid elke keer.
    Ten tweede, ik vind het heeeeeeeerlijk om even tijd voor mezelf te hebben en daar schaam ik me echt niet voor. Kan ik als een razende door het huis, administratie, boodschappen ect.
    Succes met je keuze.
     
  12. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.287
    2.215
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn kinderen gaan 1 dag in de week (2 dagdelen) naar het kdv. Nu ben ik soms wel eens vrij (schoolvakanties), maar ik breng ze er gewoon heen. Ten eerste omdat ik het zonde vind om een paar 100 euro per maand te betalen zonder dat ze gaan.
    Ook vind ik het wel lekker, ik doe op die dag dan lekker het hele huishouden. En zo heb ik de andere dagen extra veel tijd met mijn kindjes.
    En dan heeft mijn dochter ook nog eens heel lang moeten wennen, be bang dat wanneer ik oversla, ze gelijk weer zo'n moeite zal hebben.
     
  13. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn zoon gaat gewoon naar het kdv of ik nu werk of niet. Op dit moment ben ik in de ziektewet, ik zou als het echt moet wel voor hem kunnen zorgen. Maar waarom zou ik het mezelf nog moeilijker maken? Hij kan daar lekker spelen, hij heeft het daar naar zijn zin. En zo kan ik weer even energie opdoen want ik heb nog 2 kinderen. Soms brengen we hem ook wel eens omdat ik dan iets met de meiden ga doen waar hij gewoon niet bij kan zijn. Bijvoorbeeld naar de film of naar de klimwand. Mijn ouders of die van mijn man wonen niet dichtbij dus daar gaat hij nooit heen. Ik vind het geen probleem om hem te brengen dan. Maar inderdaad sommigen kijken je echt heel raar aan als je dat verteld. Alsof je je kind weet ik wat aandoet! Verschrikkelijk is dat maar die weten waarschijnlijk niet wat het is om een balans in alles proberen te bewaren zodat iedereen het naar z'n zin houdt. Ik bedoel, als ik als mama niet regelmatig wat tijd voor mezelf heb dan loopt het hier gewoon helemaal niet. De moeder is de spil van het gezin. Mijn man doet heel veel hier, ook thuis. Maar en dagje zonder kinderen doet je ook enorm goed hoor. Ik vind het dus helemaal niet raar, trek je maar niets van anderen aan, probeer ik ook.
     
  14. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik kom terug op mijn vorige berichtje. Ik mis Daan zo erg als hij weg is dat ik hem inmiddels niet meer breng als ik thuis ben. Vandaag dus lekker mama-zoon dag. Ik betaal er dan wel voor, maar dat is dan jammer, ik geniet er gewoon teveel van om lekker met hem thuis te zijn.
     
  15. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ook prima toch? :) Ik moet wel zeggen dat ik er ook nog moeite mee had toen mijn oudste zo klein was. En nu met de jongste ook weer meer dan met de oudste. Komt denk ik doordat de oudste de leeftijd heeft dat ie het er echt leuk vindt, terwijl de jongste er natuurlijk nog niet zoveel aan heeft. Maar toen ik met verlof was, had ik er dus helemaal geen moeite mee. Ik trok het sowieso slecht om in mn eentje met die dikke buik voor mijn zoontje te moeten zorgen, dus die paar dagen waarin ik kon bijkomen waren heerlijk.
    Op dit moment komt het trouwens niet voor, ik ben vreselijk druk. Af en toe een dagje kunnen bijslapen was met de gebroken nachten echter wel welkom geweest. Gaap!
     
  16. Lyso

    Lyso Fanatiek lid

    3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik doe het wel, ik werk zeer onregelmatig, en het gebeurt ook nog wel eens dat ik terplekke wordt op geroepen, (mag wel altijd weigeren) Anders kan ik ook nog altijd administratie doen, ben zzp-er en heb dus altijd wel wat liggen. Maar van de week ben ik gaan shoppen. Het alternatief is dat ik haar mee neem, nou dat heb ik toevallig vorige week gedaan, en dat is echt niet leuk voor dr! Dus breng ik haar met een gerust hart, en haal dr lekekr op tijd op. Ze zegt me nauwelijks gedag, zo druk heeft ze het met spelen!;) Heb wel mazzel met een kdv die het niet uitmaakt hoelaat ik haar breng en haal. Heb haar in eht verleden ook wel pas om 11 uur gebracht, en vandaag al om half 3 opgehaald! 1 keer wilde ik haar wel meenemen met shoppen, en toen zei de juf zélf, zou je haar niet liever brengen? Dus dat is wel lekker met zo'n kdv :)
     
  17. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dat klinkt wel relaxed. Bij mij willen ze dat ik hem voor 9.30 breng en na 16.30 pas ophaal, dat vind ik dan echt te lang als ik zelf thuis ben. Hoewel hij het daar wel naar zijn zin lijkt te hebben.
     
  18. Tanya

    Tanya Bekend lid

    27 jul 2010
    668
    0
    0
    Nee hoor, gewoon lekker doen. Punt 1, heel zakelijk gezien, je betaalt ervoor, punt 2, ze went makkelijker als ze regelmatig gaat en bovendien kan ze dan met leeftijdgenootjes spelen, wat ze waarschijnlijk bij jou thuis niet of minder kan. Ik heb het ook gedaan en ik doe het nog wel eens (eerder van het werk weg, even wat boodschapjes doen voor ik de jongen uit de nso haal, lekker makkelijk en dan heb ik thuis meer tijd voor hem).
     
  19. Miracle1984

    Miracle1984 Bekend lid

    5 jan 2009
    727
    0
    0
    Ons mannetje gaat momenteel 2 dagen naar kdv en 1 dag oma en strakkies 1 dag kdv en 1 dag oma. Ik wil hem het liefst zoveel mogelijk bij me hebben dus ook als ik vrij ben, maar moet zeggen dat af en toe een dagje of middagje helemaal vrij zijn ook even lekker is en ik dat soms best even kan gebruiken. Volgende week gaan mn vriend en ik dus samen lekker een dagje sauna pakken en gaat de kleine wel naar de creche. Ook heb ik over een paar maandjes een dagje gepland zodat ik thuis even alles goed kan uitzoeken, en weggooien wat wegkan want daar kom gewoon niet aan toe met die kleine druktemaker erbij en zijn slaapjes van 3 kwartier hihi!;)

    Maar begrijp je situatie, zou me er niet schuldig over voelen.
     
  20. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik snap dat je het te lang vindt als je zelf thuis bent, maar ik snap de haal en brengtijden goed. Halen vind ik zelf nog niet zo'n punt, maar brengen midden op de dag heb ik zelf ook een gruwelijke hekel aan. Zit je net midden in een activiteit of aan tafel en dan wordt er weer iemand gebracht. Baby's maken natuurlijk niet zo veel kabaal. Maar die regel geldt dan ook voor peuters en die zetten de hele boel op de kop. Wij hebben er ook strenge regels voor.

    Voor cb, arts e.d. maken we natuurlijk een uitzondering, want dat is onmacht.
     

Deel Deze Pagina