Zelfinseminatie kansen/ervaringen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annebel27, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw
    Beste Leden,

    Zijn er hier leden met ervaring voor zelfinseminatie?
    Wat zijn de kansen/ervaringen.

    Klopt het ook dat je sperma het best even 5 minuten op kamer temperatuur bewaren moet voor het insmenineren?

    Vriendelijke groet,

    Annebel
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Geen ervaring met zelf inseminatie. Maar toen wij voor onderzoek zaad moesten inleveren werd ons gezegd dat dit op lichaamstemperatuur moest zijn en zo vers mogelijk.... hopelijk heb je hier iets aan.
     
  3. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Hier ervaring. Na opvangen supermarkt denk ik dat het zo'n 5 minuten later is ingebracht met een spuitje. Tijd maakt niet veel uit. Wel wordt het iets vloeibaarder zodat je het makkelijker op kunt zuiden net een spuitje.

    Geïnsemineerd op de dagen dat ik een positieve ovulatietest had. ''s ochtends getest en toen twee avonden geïnsemineerd.

    Het was bij ons toevallig in 1 keer raak :)
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Supermarkt is sperma. Leuke Autocorrect.

    Weet niet of het werkte, maar een orgasme bij jezelf werkt misschien ook extra succesvol.
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Kansen zijn volgens mij gelijk aan kansen op de normale manier. Mits je geen uren wacht of er zeep aan het potje dit ofzo.
     
  6. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ja heb ervaring. Ben 3x vrij snel zwanger geraakt. Ik had steriele potjes via internet besteld omdat ik ervan overtuigd ben dat hoe schoner het is hoe beter het is.
    Ik haalde het gevulde potje bij de donor op, droeg het onder mijn kleding op mijn huid, reed naar huis zo'n 10 minuten, zoog het op met steriel spuitje, ging liggen met kussen onder mijn billen en benen omhoog tegen de muur en bracht het zo diep mogelijk in en bleef zo een kwartier liggen.
     
  7. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties.

    Geeft me toch wel hoop!
    Ik heb de urine containers van de kruidvat gehaald en een doos van 10ml steriel verpakte spuitjes besteld .
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Urine containers van kruidvat zijn verre van steriel. Potjes zitten zelfs open in het doosje. Zou ik zelf niet doen. Voor een habbekrats zijn er steriele potjes op internet te bestellen.
     
  9. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw

    Bedankt voor de tip.
    Ik ga ze via internet steriel bestellen.
    Zonde als het daardoor niet zou lukken omdat er bacteriën opzitten.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  10. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
  11. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw
  12. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb gewoon die van het kruidvat besteld hoor! Je mag ze gewoon omwassen en weer gebruiken, dan zijn ze ook niet meer steriel!

    Sperma zelf is ook niet steriel, en je vagina ook niet.

    Ik heb spuitjes met een opzetstukje gebruikt, omdat ik die nou eenmaal had, en het is gewoon gelukt. Derde ronde, omdat ik de eerste twee rondes mijn eisprong falikant gemist had xD
     
  13. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Ik bij de 3e zwangerschap. Wij lazen dat het beste was om het sperma een poosje te laten 'vervloeien' bijv. zo'n 15-20 min.
    In het ziekenhuis zit ook tijd tussen het potje inleveren en er daadwerkelijk iets mee doen.
    Eerste ronde dacht ik t wat sneller in te moeten spuiten (want in t 'echt' gaat dat ook met snelheid) maar dat leverde juist wat knoeien op. Tweede ronde dus langzaam gedaan. Ik ben de tweede ronde zwanger geraakt.
     
  14. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Sperma is redelijk plakkerig en dik na de zaadlozing omdat het zou blijven kleven aan de baarmoedermond. De vloeistof waarin ze zitten wordt vloeibaar na een vijftal minuten om daarna de zaadjes los te laten. Je hoeft dus niet echt te wachten tot het waterig is, dan blijft alles zelfs minder goed kleven. De reden waarom er in het ziekenhuis een pauze tussenzit is omdat het sperma nog wordt behandeld, dat is dus nog wel wat anders.
     
  15. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw
    Denk dat ik max 5 minuten ga aanhouden..

    Bedankt voor alle reacties tot nu toe .
     
  16. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Toch hebben wij het zo gelezen toen wij informatie zochten over zelfinseminatie.
    Doordat het minder plakkerig is zou het voor de zaadjes makkelijker zwemmen zijn omdat ze er nu niet met 100 km/uur ingeschoten worden maar het meer op eigen kracht moet.
    Ik denk ook dat er vaak meerdere theorieën erover uitgesproken worden, er zal niet 1 waarheid zijn. Wij lazen toen deze info en hebben het zo toegepast. Tussen de lozing en het daadwerkelijk insemineren zat bij ons destijds ongeveer 25 minuten (tegen de huid aan bewaard). Vanwege op een andere plek het zaad produceren dan insemineren juist omdat we deze theorie tegenkwamen en het ons vervolgens gemakkelijker leek voor de man ;). En ik ben er toch echt zwanger door geraakt.
     
  17. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Klopt. Het is allemaal toch een beetje het zelf uitzoeken. De meeste artsen staan er niet zo positief tegenover, ze hebben liever dat ze het zelf doen in het ziekenhuis. De meeste informatie die te vinden is op het internet komt van dames die zelf ook maar wat hebben uitgeprobeerd. Niet echt wetenschappelijk gefundeerd dus.
     
  18. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Dat denk ik nu niet echt, anders zou het ook zo werken bij een normale vrijpartij. De natuur kiest altijd de beste of gemakkelijkste weg. Dat het zaad plakkerig is heeft dus een reden.
     
  19. lailap

    lailap Lid

    14 apr 2017
    66
    17
    8
    In dit artikel over vaginisme gaat het ook over zelfinseminatie, misschien interessant om eens te lezen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Annebel27

    Annebel27 Lid

    17 aug 2018
    56
    10
    8
    Vrouw
    Denk je?
    Het is toch niet schadelijk om het bij je zelf te doen?
     

Deel Deze Pagina