Zelfinseminatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bonna, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Beste dames,

    Ik probeer zwanger te worden via zelfinseminatie. Nu zou ik graag willen weten of er dames zijn die op deze manier zwanger zijn geworden.

    Bij ons gaat het door omstandigheden niet op de gewone manier.

    Groetjes van Bonna
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi Bonna!

    Helaas niet zwanger geworden door zelfinseminatie nog, maar ken er genoeg o.a. op dit forum die wel op die manier zwanger zijn geworden! Dus het kan wel! Hopelijk is het snel raak voor jullie
     
  3. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Hallo Orchid,

    Dank voor je reactie. Hoe lang ben je al bezig op deze manier?

    Groetjes,
    Bonna
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wij gaan naar ronde 8, ik had/heb vaginisme. De eerste 5 rondes alleen maar kunnen insemineren en ronde 6 en 7 ook eindelijk seks kunnen hebben, maar ook af en toe nog moeten insemineren. Mocht je vragen hebben erover mag je me ook altijd een pb sturen!
     
  5. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dag Orchid,

    Dit was ronde 3. Ik ben nu in afwachting van de NOD. Deze duurt echter nog even. Ik volg de instructies van het ziekenhuis op en gebruik hygiënische potjes en spuitjes en ook een verlengstuk ofwel canule.

    Groetjes,
    Bonna
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Het is in ieder geval echt mogelijk! Als je instructies opvolgt komt het vast goed! Spannend!
     
  7. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ja hier!
    Wat wil je weten?
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Jup, combinatie van zelfinseminatie en de gewone weg. Uiteindelijk zwanger geworden door inseminatie (die week niet gewoon gevreeën). Wat wil je er over weten?
     
  9. wepie

    wepie Actief lid

    2 nov 2014
    216
    99
    28
    Mijn schoonzusje is ook 2x op deze manier zwanger geworden! 1e keer meteen de eerste ronde (was echt een lucky shot denk ik hihi) en tweede keer zijn ze ruim 11 maanden bezig geweest maar uiteindelijk zwanger van een tweeling! Dus was het lange wachten meer dan waard.
    Ik voor je dat het snel raak is. Maar het kan dus zeker ☺️
     
  10. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Wat ik graag wil weten, is hoe lang het duurde voordat de vrouw zwanger werd.
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Je maakt even veel kans als met gewoon seks. Het kan in 1 keer raak zijn, kan ook een halfjaar duren, of een jaar of langer helaas..

    heel wisselend in ieder geval..
     
  12. Suuster

    Suuster Fanatiek lid

    6 jan 2019
    1.206
    998
    113
    Vrouw
    Docent
    Zeeland
    Ik eerst na een jaar, een bbz
    Een half jaar later opnieuw

    je hebt gelijke kansen als met ‘gewone’ seks
     
  13. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Hier wel enige ervaring. Wat betreft je vraag hoelang het duurde, dat zal per persoon en per keer verschillen. Bij mij ging het bij de oudste twee heel snel, de allereerste keer werd een miskraam, de 2 keren daarop mijn oudste kinderen. Maar nu al een tijdje bezig voor een derde.
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.953
    113
    noord holland
    Ik ben ook zwanger geraakt door zelfinseminatie. Tweede ronde werd ik zwanger.
    Ik denk evenveel kans als normaal. In mijn geval ben ik toen eerder zwanger geraakt dan bij mijn twee eerdere zwangerschappen waarbij ik 'normaal' zwanger werd (11e ronde en 4e ronde) maar bij de inseminatie heb ik ovulatietesten gebruikt. Dat is dus zeker wel een aanrader ;). Uiteraard kan het 'zwemmateriaal' ook verschil hebben gemaakt :roflmao:, dat was de 3e keer van een andere man. Maar ik denk zelf eerder dat 'het beter hebben kunnen bepalen van de ovulatie' groter verschil maakte. Kans is dus wel vergelijkbaar.
     
  15. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Wij zijn zwanger geraakt na 17 pogingen. Hebben een HSG en scratch gehad en daarna was het na 2x raak.
     
  16. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Dank voor alle reacties. Jullie positieve berichten geven mij hoop! Ik zit nu in de derde ronde en heb vrijdag 24 januari mijn NOD. Fijn om te horen dat het ook daadwerkelijk is gelukt.

    Ik koop hygiënisch in plastic verpakte potjes en spuitjes en canules. Op aanraden van het ziekenhuis breng ik het zaad na een kwartier tot twintig minuten in. Het zou namelijk goed zijn om het potje met zaad even te laten staan.

    Bij ons is het probleem dat mijn vriend impotent is. Sex lukt echt aangezien bij ook nog eens lichen sclerosis heeft. Deze problemen komen voort uit zijn diabetes.

    Groetjes,
    Bonna
     
  17. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Hoi!
    Ik ben via zelfinseminatie zwanger geworden van mijn donor. Bij mij was het binnen een keer raak (wel mijn eisprong bij gehouden). Wat wil je weten?
     
  18. Bonna

    Bonna Actief lid

    2 jun 2015
    137
    13
    18
    Secretaresse
    Groningen
    Beste Bloem2310,

    Mag ik vragen waar jij je je potjes en spuitjes vandaan had en of jij het potje ook even liet staan?

    Groetjes van Bonna
     

Deel Deze Pagina