Zelfmaken, wikkeldoek o.a. voor in MaxiCosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pica750, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pica750

Pica750 Lid

14 apr 2008
    60
    0
    0
    zorg
    Zuid Holland
    Goedenavond, zijn hier ontzettend handige zelfmaakmama's die een wikkeldoek hebben gemaakt? À la puckababy gogo, zo een met beentjes en uitsparingen voor het gordeltje. Zoja, hebben jullie hier een foto, patroon en werkomschrijving van? Ik kan op internet niet echt iets vinden. Alvast bedankt, groetjes Pica

2. misa

misa Niet meer actief

Ik kan je er niet aan helpen, maar ik héb wel een handige mama. En wat we wel eens deden, is iets kopen in de winkel, er een patroon van maken en weer terug naar de winkel. En dan kon ze het zo maken. Misschien een tip?

3. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.544
    732
    113
    Andere tip. Koop een fleecedeken (IKEA 4 euri) en dat leg je als een ruitje in de maxi cosi. Vervolgens vouw je de bovenste punt naar beneden (ver genoeg zodat het hoofdje er bovenuit steekt) en dan leg je de kleine er in. Vervolgens doe je de beugeltjes vast en klap je de doek onder over het lijfje en links en rechts. Hoppa klaar. Handig voor korte ritjes in de auto want dan kun je het even open leggen (ivm warmte). Werkte bij ons perfect en je loopt niet te stuntelen met een of andere doek.

Succes

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb zelf een wikkeldeken gemaakt, maar niet met uitsparingen voor de MC riempjes.
    Ik heb in een winkel de koeka doek uitvoerig bekeken en daarna uit mn hoofd nagemaakt, supersimpel hoor!
    Heb het van badstof gemaakt, dat lijkt me lekker luchtig voor de zomer. Met voetendingetje en klittenband om het goed af te sluiten. Ik heb een wikkeldoek voor in de MC bij de hema gekocht, volgens mij 12 euro. Daar kan ik het niet voor namaken ;)

5. sprankje

sprankje Actief lid

9 jul 2009
    135
    0
    0
  6. misa

misa Niet meer actief

Die van hema ziet er leuk uit! heb 'm even opgezocht!
    HEMA - baby - bad - omslagdoek

HEMA - baby - bad - omslagdoek

Als je op details (onder de foto) klikt, dan zie je hoe ie er opengeklapt uit ziet! Ik wil 'm wel hebben!

7. Pica750

Pica750 Lid

14 apr 2008
    60
    0
    0
    zorg
    Zuid Holland
    @sprankje: Vet Goed! (excuses le mots) precies wat ik bedoel, en gelukkig is mijn frans ook nog redelijk!
    Heel erg bedankt!

@Jois: dit is een goede tweede, niet te duur, deze houd ik achter de hand, de oma die hem zou moeten maken heeft het al zo druk! Ik moet zeggen dat ik de Hema babyafdeling op mijn duimpje ken, maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen. Maar ik kan hem altijd online bestellen.

Lieve helpers allemaal ontzettend bedankt, ben weer helemaal blij!
    Groetjes Pica

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb het patroon van de baby-nomade.
    Als je wil kan ik je het patroon opsturen.

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    zou je mij dit patroon ook kunnen/willen toesturen?

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik heb wel het patroon uit de knippie omslagdoek voor in de mc :) daar zit geen uitsparing in maar je zet het gehele pakketje in mc

Deel Deze Pagina