Zelfstandig leren drinken uit de fles

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mw1980, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mw1980

    Mw1980 Actief lid

    15 jan 2017
    341
    190
    43
    Ons meisje is op 26 juni geboren op een termijn van 35 weken en 5 dagen. Ze woog bij haar geboorte 1878 gram.
    We zijn inmiddels 1,5 week verder en ze is nu de 2 kilo gepasseerd. Ze weegt nu 2036 gram. :)
    Dit is een echte mijlpaal voor ons. Ze drinkt ook al best goed aan de borst en zuigt krachtig, maar nog lang niet voldoende.
    Ze krijgt af en toe ook via de Special Needs Feeder van Medela, maar ook daar drinkt ze niet alles volledig uit.
    Ik wil toch eens kijken of er andere manieren zijn om haar misschien te kunnen helpen om zelfstandig te drinken. Zou ik ook al met gewone flesjes kunnen starten of is dat nog teveel gevraagd?
    Vandaag kreeg ze om 15:00 uur via de sonde voeding en toen spuugde ze ineens alles uit. Arm kind.....het kwam zelfs uit haar kleine neusje......Ik moest er gewoon van huilen.....:(
    Alle tips zijn van harte welkom.
    Ik weet dat het tijd nodig heeft, maar ik zou zoooooooo graag met ons meisje uitzicht hebben op naar huis gaan.
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Je kunt dr dr brown met prematuren speen proberen. Mijn persoonlijke ervaring is dat de borst beter ging. Dan vaker kleinere beetjes. Maar inderdaad is geduld het belangrijkste. Mag je haar misschien met sonde mee naar huis??
    Je zal zien als de 40 weken in zich zijn dat het veel beter gaat. Ze moet echt nog even groeien meid!
    Hou vol je borstvoeding. Heel waardevol voor je kleintje nu, en straks als ze thuis is.
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Nog gefeliciteerd! Onze uk kwam met 34.5 en kreeg meteen flesjes dr brown. Mijn lijf liet me in de steek en kon geen borstvoeding geven.

    Hij was snel te moe om te drinken, hij heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, daar kreeg hij wat uit het flesje en de rest uit de sonde.

    Na die 10 dagen mocht hij naar huis met de sonde het duurde best een tijd voor hij de flesjes echt leeg kon drinken, moest hem onder de voetjes kriebelen, de rest met de sonde.
    Als de sonde goed zat en je het langzaam deed ging het goed, te snel en kwam het omhoog en inderdaad via zijn neus.
    We schreven op wat hij dronk uit de fles en wat met de sonde om de paar dagen was het wat meer. Al met al mocht de fles niet langer duren dan 30 min de rest met de sonde.
     
  4. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier hetzelfde als bij @owly . Geboren met 35 weken en wogen 1790 en 1895. Na 9 dagen mee naar huis met sonde en 2x in de week iemand uit het ziekenhuis op bezoek om te meten/wegen/sonde vervangen en kijken hoe het ging.

    De een dronk goed uit de dr. Browns, de ander niet, we hebben toen de prematuurspenen voor hem gekocht en toen verslikte hij zich minder en ging het beter.
    Onze ene zoon dronk al redelijk en trok na 2 weken zelf de sonde eruit en dronk erna meteen alles leeg, dat had hij nog nooit gedaan!
    De ander deed er 2 weken langer over, we dachten dat hij het voorlopig nog niet zou kunnen want de flessen gingen voor minder dan de helft leeg. De verpleegkundige die thuis kwam bleef volhouden dat het zomaar uit t niets opeens zou lukken. En ze had gelijk! Op een ochtend kwam zijn sonde er ook uit, en vanaf dat moment dronk hij ook alles leeg!

    Wat wel een tip is wat bij ons heeft gewerkt is om in zijligging te voeden, mocht ze zich dan verslikken dan loopt het uit haar mondje en is ze sneller weer klaar dan wanneer je haar op d arm of rechtop voedt.
     
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
  6. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Mijn ervaring is dat het ineens heel snel gaat. Ineens hebben ze het drinken uit de fles/ borst ( in mijn geval beide) door en was de sonde niet meer nodig.
    Woensdag ging ie er ineens uit en op zaterdagochtend naar huis ( had vrijdag al gekund maar ze wilde echt wachten tot hij de 36 weken had aan getikt)
    Ik zelf gebruik diftax flessen vind ik persoonlijk fijner dan dr. Brown
     

Deel Deze Pagina