Zenuwachtig; termijn 1e komt dichterbij

Discussie in 'Prematuur' gestart door ettol, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Bij onze eerste dochter braken mijn vliezen 32+6 en heb ik weekje in ziekenhuis gelegen tot bleek dat ze haar voetje al uit baarmoedermond had getrapt dus toen moest bevalling wel beginnen.
    3,5 wk heeft ze in ziekenhuis gelegen.

    Nu zwanger van numero 2. Ik krijg proluton maar de kans dat het bij mij werkt is klein; want baarmoederafwijking waardoor die kleiner is dan gebruikelijk en dus wordt gezegd dat ik hooguit een weekje later zal bevallen...

    Nu de termijn iets dichterbij komt zit ik onwijs in de rats. Wat moet ik doen met dochterlief als het weer begint met vliezen breken? Mee naar ziekenhuis? Buren gaan bijna op vakantie en opa&oma wonen wat verder weg.
    Hebben jullie het extra rustig aan gedaan om herhaling te voorkomen? Of hebben jullie nog andere tips om het uit te stellen?
     
  2. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hi ik denk niet dat heel rustig aan doen veel verschil zal maken, tenzij je dit natuurlijk als advies hebt gekregen van je verloskundige/ gynaecoloog.
    Ik zou niet je kindje meenemen, ik wilde dit ook doen, dacht dat ik extreme voorweeen had, gelukkig raden mijn verloskunde dit af. Had op dat moment ook niemand geregeld, mijn moeder zou het doen maar die had ik net op Schiphol afgezet.
    Maar ondanks alles is het toch goed gekomen, kleine was er al heel snel dus blij toe.
    Dus zou dan opa en oma alvast vragen of ze dan direct kunnen komen.

    Maar wat ontzettend spannend meid! Hoop dat je de 37 weken gewoon gaan aan tikken!
     
  3. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.819
    1.673
    113
    Vrouw
    Hoe lang reizen opa en oma erover? Evt dochter toch meenemen en laten ophalen in het ziekenhuis?
    Of vrienden/familie die iets dichterbij wonen?

    Mn 1e kwam ook te vroeg maar de reden daarvan weten we niet.
    Bij de 2e is het me wel aangeraden om het rustiger aan te doen, om harde buiken terug te dringen.
    Of dat het verschil maakte weet ik niet maar nr 2 kwam pas met 39 wk.
    Was wel erg spannend tot die tijd...

    Probeer de opvang te regelen zodat je je er niet meer druk om hoeft te maken. Stress is ook niet bevorderlijk.
     

Deel Deze Pagina