Zenuwen voor 2de echo op 8+3w

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door PharmD, 24 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PharmD

    PharmD Lid

    15 mrt 2019
    55
    44
    18
    Vrouw
    Dag dames,

    1,5 week geleden heb ik een echo gehad op 6+3 weken. We zagen al een mooi kloppend hartje en alles zag er goed uit. Vrijdag heb ik opnieuw een echo op 8+3 weken, maar ik heb echt opnieuw zo’n zenuwen. Ik ben bang dat het alsnog gestopt is met groeien en het hartje niet meer klopt... Nog even volhouden...
     
  2. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Zo herkenbaar En ik zat in precies dezelfde weken als jij. Even volhouden meid en blijf positief:thumup:

    Ik kan je uit mijn eigen ervaring vertellen dat je ook na de tweede goede echo onzeker blijft. Na 3 goede echo's en ineens wat bloedverlies ben ik ook weer heel bang dat het misgaat.. terwijl we ons kindje al flink hebben zien bewegen bij bijna 10 weken op de 3e echo. :) de eerste maanden blijven altijd spannend

    Dikke knuffel voor jou. Ik zal duimen voor je dat alles goed gaat:D
     
  3. PharmD

    PharmD Lid

    15 mrt 2019
    55
    44
    18
    Vrouw
    Bedankt! Ik duim ook voor jou!
     
  4. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Hier precies hetzelfde.. vandaag mochten wij eindelijk weer kijken.. Ik kijken en kijken..en ik zag maar niks..werd steeds nerveuzer..
    Maar mijn darmen waren het probleem, nog nooit gebeurd..ze lagen ervoor..:eek::eek: dus moest ik alsnog inwendig. Toen zag ik daar eindelijk onze klein guppie..bewegelijk maar lekker dwars met zijn hoofd naar beneden.. dat maakte het opmeten eerst wat lastig waarbij ik 1e paar metingen 1 week terug gezet werd:confused:maar uiteindelijk na een aantal pogingen is het uiteindelijk op 2 dagen terug gezet..dus zeer tevreden..vandaag 9+5 weken..
    Die onzekerheid is gewoon vervelend maar ik heb het bij alle zwangerschappen gehad. Zenuwen bij elke echo en vooral omdat je het nu nog niet kan voelen.

    Gewoon positief blíjven en vertrouwen hebben in je lichaam!:)


    Hier mijn echo van vandaag
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fleur84 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Na elke goede echo was ik maar een paar dagen gerustgesteld. Heb 1 met 6+0 gehad en 1 met 8+3. Pas na de termijnecho van 10+2 ben ik écht gerustgesteld. Heb nu geen ongerustheid of angst meer.

    Kwestie van afleiding zoeken en de tijd uitzitten helaas... bij de echo van 6+0 moest ik echt moeite doen om niet onderuit te gaan van de spanning, bij de tweede ging het iets beter en bij de derde echo mocht mijn man die dag niet eens z'n neus ophalen of ik schoot al uit mijn slof van de spanning.... Na de bbz is er een hoop angst bij gekomen iig....
     
  6. PharmD

    PharmD Lid

    15 mrt 2019
    55
    44
    18
    Vrouw
    Ik probeer inderdaad m’n lichaam te vertrouwen, maar je wilt jezelf precies altijd beschermen voor slecht nieuws...

    Nog veel plezier met je verdere zwangerschap!
     
  7. PharmD

    PharmD Lid

    15 mrt 2019
    55
    44
    18
    Vrouw
    Goed nieuws! Geniet ervan!
    Ik hoop dat deze echo mij ook weer wat meer vertrouwen geeft zodat ik er weer van kan genieten.
     
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Herkenbaar! Ik mocht vanmorgen voor een tweede echo en ben nog nooit zo zenuwachtig geweest (na mijn ma in januari). Maar godzijdank was alles goed. Over 2 wk termijnecgo maar dan zal ik wel weer enorm zenuwachtig zijn, het blijft zo onzeker die eerste tijd!

    Hopelijk heb je vrijdag een mooie echo en is alles goed!
     
  9. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Na niet zo’n beste geschiedenis was ik bij alle echo’s de eerste 14 weken op van de zenuwen. M’n man hoefde niet tegen me te praten als we in de wachtkamer zaten en zodra we de kamer van de gyn binnenstapten vroeg ik of we meteen konden beginnen met de echo. Nerve wracking!! Vol ongeloof lag ik dan ook op de stoel als ze zeiden dat alles goed was. Hopelijk ga jij dit ook meemaken met je echo, want dat is een gevoel om nooit te vergeten. Alle goede echo’s hebben we daarna meteen gevierd met taart :). Ik duim voor je!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Heel herkenbaar! De onzekerheid blijft kan ik je vertellen. Lekker de goede momenten vieren! Wij gingen na elke echo uiteten tijdens mijn eerste zwangerschap!
     
    Seffie vindt dit leuk.
  11. PharmD

    PharmD Lid

    15 mrt 2019
    55
    44
    18
    Vrouw
    Alle spanning is er af. Mooi kloppend hartje!! Alles zag er perfect uit! GENIETEN maar!!!
     
    kellox, Seffie, Ila en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina