Hallo dames, Wie kan mij geruststellen? Gisteren een woning aangeboden gekregen van de woningbouw. Het gaat om een superleuke woning in de straat waar ik al jaren wil wonen. Vlakbij school, supermarkten, centrum. Ideaal! Een geliefde buurt waar dit soort woningen niet vaak vrij komen. Morgen de bezichtiging en als alle formulieren akkoord zijn, kunnen we binnen een paar dagen de sleutel krijgen. Ik ben mij alleen zo druk aan het maken. Ik sta op het punt om te bevallen. Het klussen neemt mijn man voor zijn rekening, maar verf, laminaat enzo uitzoeken... dat is toch echt meer mijn ding. En dan nog alles inpakken en het oude huis opruimen. Wie is er ook kort voor of kort na de bevalling aan een verhuizing begonnen? Hoe ging dat? Tips?
Tja het 'echte' verhuizen zul je even aan anderen over moeten laten (inpakken en sjouwen enzo) maar laminaat en behang uitzoeken kan ook prima vanachter je computer! Geef je man opdracht om proefstaaltjes op te halen, kun jij lekker kiezen. Het blijft lastig, je kunt morgen bevallen en het kan nog drie weken duren... Een pasgeboren baby in het stof en in de verflucht lijkt me niet zo geschikt dus zal een deel van het klussen misschien even uitgesteld moeten worden.
Ik heb de hoop dat ik morgen na de bezichtiging nog naar de woonboulevard kan. Hoop tot morgenmiddag nog even niet te bevallen Mn man is vanaf maandag 2 weken vrij, dus hij kan daar lekker hele dagen gaan klussen. Pas als alles geverfd is en de vloer er ligt, wil ik er wonen. Verflucht ben ik ook niet zo'n fan van. En al helemaal niet met 2 kinderen van 5 en 7 en straks de baby erbij.
Poeh, pittig zeg! (maar wel gefeliciteerd, natuurlijk, met het huis!!) Tja, of ik tips heb? Verhuizen is één van die gebeurtenissen die je leven echt even op z'n kop zetten en ik zou je daarom op je hart willen drukken om zoveel mogelijk rust te nemen.. Hoe moeilijk ook.. Jouw aandacht is nu nodig voor dat wondertje in je buik.. Schakel veel hulp in en ontzie jezelf zoveel mogelijk! (ook al begrijp ik dat dit misschien best moeilijk is...) Sterkte en kracht gewenst de komende tijd!
Dank je! Zodra het huurcontract getekend is, ga ik een plan van aanpak maken. Bij mij helpt het altijd om lijstjes te maken. Dan is het in mn hoofd niet zo een chaos.
Heb je goede vrienden of ouders die je blind vertrouwd? Die heel veel voor je laten doen. En inpakken van spullen kan zittend op stoel!
Vorig jaar ben ik drie weken voor m'n bevalling verhuisd. Ik heb helemaal niks gedaan en ik vond het allemaal erg stressvol. Mijn tip is geef mensen instructies en ben er zelf niet bij. Dat zou mij wel hebben geholpen, want uiteindelijk duurt het allemaal toch een paar weken voordat alles zn plekje heeft gevonden en wen je daar ook weer aan. Ook het inpakken in het oude huis kon ik niet en hebben anderen gedaan. Hoe stressvol ik het toen ook vond nu denk ik het viel allemaal wel mee. Toen eenmaal alles over was en de ergste troep opgeruimd was voelde het al zoveel beter. Vandaar dat ik ook denk ik had er eigenlijk beter niet bij kunnen zijn, heb me alleen maar opgewonden over de troep en chaos.. :S Verder veel hulp inschakelen en een planning maken. Ik had ook een tekening gemaakt met wat ik waar wilde hebben staan, en m'n moeder en schoonmoeder hebben alles schoongemaakt en de kledingkasten/keuken ingeruimd etc. Dat heb ik maanden later zelf allemaal nog omgehangen en verandert toen ik daar meer tijd en rust voor had.
Je zou iemand naar de bouwmarkt kunnen sturen en staaltjes mee kunnen laten nemen. Dan kun je thuis de kleuren e.d. bij elkaar zoeken. Zowel voor verf als voor behang. Laminaat zou ik idd via Internet doen. Succes! Het lijkt mij stressvol, maar het huis af slaan zou ik zeker niet doen als ik je zo hoor. Nogmaals sterkte en veel plezier met je woning.
Ik zou de verhuizing idd 'langzaam' doen. Zorgen dat je nieuwe huis toppie wordt en pas als dat helemaal af is je oude huis gaan inpakken. Wellicht ben je dan al bevallen en zelfs al even tot rust gekomen! Want daar gaan dan gerust 4 weken overheen. Waar ik ook heilig in geloof is dat je lijf zich aanpast. Als jij door de verhuizing niet klaar bent om te bevallen is het mogelijk dat je het onbewust ook gewoon tegenhoudt! Ik zou nu je dus nog mobiel enzo bent snel de zaken afhandelen die jij moet doen. Dus het laminaat uitzoeken en de verf enzo. Het huis indelen kan vanaf de bank met tekeningen. Als je dan alles voor jou idee hebt geregeld keert de rust terug in je hoofd en ga je vast bevallen Dat zou ik lekker allemaal in het oude huis laten bij wijze van spreken. En dan als je wat bijgekomen bent, zeg maar een week of twee na de bevalling, ga jij dirigeren waar alles in moet en waar heen. Terwijl je lekker blijft zitten
poeh pittig hoor! Kunnen je andere 2 kinderen niet even bij opa en oma logeren? zodat je daar geen drukte van hebt? Kun jij lekker behang, verf, laminaat uit gaan zoeken! En als je thuis komt lekker even gaan liggen! Of indd op internet gaan struinen! En hulp in gaan schakelen, vrienden/familie/kennissen! Ze willen vast helpen om alles in te pakken. Kun jij mooi op de dozen zetten wat erin zit. En anderen pakken het voor je in. Vrachtwagen/verhuis bedrijf inschakelen? Zodat die ook kunnen helpen, en alles voor je in kunnen laden. Kan je man doorgaan met klussen, jij hoeft niet te sjouwen. (zou ik sowieso doen met alle meubels! Anders blijf je aan het rijden!) Tsja, en hoe zit het met de babykamer? Dat moet dan ook allemaal nog even snel snel! Vind het knap van je dat je dit nu in deze situatie doet! Zou mij teveel stress bezorgen! Maar gefeliciteerd met jullie huis! En wel rustig aan gaan doen he!!! Pas op jezelf en je kleintje! Succes!
ik zou het inpakken en uitpakken en verhuizen gewoon door een verhuis bedrijf laten doen en een gedeelte uit laten besteden. je man krijgt ook een kind je kan dan toch niet verwachten dat hij in de kraamweek alleen maar aan het klussen is.
Zitten jullie financieel heel krap? Want anders zou ik gewoon een extra maand dubbele lasten kiezen. Dus wel het huis aannemen, maar pas over 2 mnd verhuizen. Dan nog kun je er niet veel zelf aan doen, maar dan is de baby er tenminste sowieso tegen de tijd dat je verhuist, en ook al ruim een maand oud. En: heeeeeeel veel hulptroepen inschakelen! Vraag vrienden, familie, collega's, wie je maar kan bedenken, om mee te helpen met alles, zeker in het nieuwe huis. In je oude huis even rust houden, niet teveel drukte, want er moet rondom de geboorte niet teveel stress zijn! Sterkte, het lijkt mij een hel, eerlijk gezegd, maar ik snap dat je dit huis niet wil laten schieten!
Dames, bedankt voor jullie reacties! We nemen de woning. Morgen alle papieren inleveren en als alles ok is, vrijdag de sleutel. We houden onze huidige woning nog een maand aan. Wel dubbele woonlasten, maar dat heb ik liever dan alle stress. Heel augustus kan er dus in het nieuwe huis worden geklust en in het oude huis zal ik beetje bij beetje opruimen. Wordt een lekkere weggooi actie