25 weken alweer voorbij ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NikkiF, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Zaterdag was ik al weer 25 weken zwanger van ons eerste kindje ! Wat gaat dat enorm snel, de weken vliegen voorbij. Soms ook wel akelig snel. Ik voel me goed, dus werk nog steeds volledig, waardoor de dagen al helemaal voorbij vliegen.

Dit weekend hebben zeker vier mensen tegen me gezegd "de laatste loodjes hè !" Dan zei ik: "Nee, ik ben nu pas 25 weken". Soms vraag ik me dan af of mijn buik werkelijk al zo flink is ...

Wel merk ik nu ook dat ik heel graag wil dat bepaalde klussen klaar zijn. De achtertuin, die komende zaterdag helemaal klaar zal zijn, en dan natuurlijk ook de babykamer. Soms kan het me heel onrustig maken als ik denk dat dat toch nog allemaal moet gebeuren.

Het slapen gaat ook wat minder. Ik slaap tegenwoordig met een kussen onder mijn buik (ik lig dan op mijn zij) en een kussen tussen mijn benen. Dan gaat het redelijk ... en die hitte ! De kleine vindt het prachtig ! Hij of zij beweegt meer dan ooit, maar ik merk dat ik toch langzaamaan weer sneller moe wordt. Het hoort erbij zullen we maar zeggen !

Wie beleeft hetzelfde ?

Groetjes,
    Nikki F

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hai NikkiF

Ja gaat snel hé, als je zo achteruit kijkt!
    Nog even en ik zit in mijn verlof (nog 8 weekjes)
    Ik werk ook gewoon nog hele dagen, nog niks aan de hand..

Het probleem bij mij is, ons kindje ligt heel erg laag, waardoor het mijn zenuw raakt bij de lies.
    Ook heb ik altijd al wat een zwakkere rug gehad, en ja dat begint nu ook wat op te spelen.

Het klinkt misschien wel heel erg raar, maar ik ben wel blij dat het allemaal achter de rug is..
    Niet dat ik nu zoveel klachten heb, maar dan kunnen we maar beginnen met hetgene waar we nu op wachten.
    Ook aangezien mijn heftige emoties, ja hoop ik dat het snel voorbij mag gaan.

Ik ben de 26 weken gepasseerd, en zag op de banner dat ik al onder de 100 dagen zit, terwijl toen ik de banner maakte, nog ver boven de 200 dagen zat..
    Mijn man wil nu ook graag delen in de dingen die ik nu al voel.. Hij voelt savonds ook de bewegingen in mijn buik, maar ja wij hebben het hele dagen..

We moeten de zomer nog even door, hopenlijk gaat het bij mij zoals het nu blijft gaan, gewoon rustig aan, dan heb ik nergens last van.

Op naar de laatste (zware) loodjes!

Groetjes Kalush

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Kalush,

Ja die emoties zijn bij mij op momenten ook behoorlijk aanwezig en dan krijgt mijn man dat weer allemaal over zich heen. Gelukkig heeft hij er veel begrip voor en leeft hij ook erg met mij mee. Dat scheelt een hele boel.

Ik ben ook blij dat we al zo ver zijn. Dingen waar je onzeker over was, of alles wel goed zou blijven gaan in het begin en dat soort zaken, dat is nu allemaal een stuk minder en daar ben ik blij mee. Het brengt een stuk rust terug.

Ik moet na deze week nog 1 week werken, dan heb ik 6 weken zomervakantie en daarna moet ik nog 3 weken werken. Mijn verlof begint op 2 september ! Heerlijk lijkt me dat.

Tegen de bevalling kijk ik nog steeds niet echt op, al denk ik er wel steeds vaker aan ... ik denk dat ik maar wat blij ben als ons kleintje gezond en wel in mijn armen ligt !

Groetjes,
    Nikki F

4. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    hallo,

Nou dat verhaal dat ze denken dat je niet lang meer moet dat ken ik maar al te goed! :)
    Of ze zeggen zo heb je een heel elftal in je buik ofzo, of zijn het er geen twee??

Ik ben dan al bijna 28 weken maar hier vliegt de tijd ook hoor pff.
    En die kleine zo leuk af en toe zie je een voetje of een armpje door je buikwand heen.
    Ik heb zelfs al van veel mensen tehoren gekregen dat die al wat aan dalen is. (heeft altijd met hoofdje al beneden gelegen)

maar ik slaap met een zwangerschaps kussen idiaal! Kan goed onder me buik en tussen me benen

groetjes
    Stephanie

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe ik ben ook bijna (morgen) 26 weken...
    Het gaat echt snel joh! Ik kan me nog herinneren dat ik hier op de site terecht kwam..echt puur toevallig via google ofzo..en dat ik een paar dagen over tijd was...en ja hoor ik bleek zwanger te zijn...en kan me nog herinneren dat kalush toen der tijd dus ook zwanger bleek te zijn hehe..we lopen bijna gelijk :)

Ik merk wel dat mijn kleine echt steeds drukker wordt en harder schopt haha...Mijn hele buik hobbelt soms heen en weer...wat ze daar binnen allemaal doet geen idee hehe..
    Ook heb ik verschrikkelijke last van me rug..kan niet veel werk meer verrichten of wandelen ofzo..maarja verder gaat alles hardstikke goed..
    En mijn buik neemt ook een spurt nu..haha..hij was steeds nog redelijk klein..maar nu wordt ie wel flink hoor..alhoewel nog steeds niet reusachtig :) maar hij wordt wel echt duidelijk kan er niet meer omheen.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ook ik ben morgen alweer 26 weken.
    Zondag was voor mij de 100 dagen grens.
    Ik zit nu op medische indicatie al 4 weken thuis ( heb nog 1 dag geprobeerd te werken) en zal pas 2 januari 2007 weer aan het werk gaan.
    Aan de ene kant is het best lekker en merk ik dat mijn lijf het de rust ontzettend nodig heeft. Aan de andere kant zou ik ook wel willen dat ik niet zo beperkt wordt in mijn doen en laten, en wat onbezorgder door mijn zwangerschap kan gaan.
    Ik slaap trouwens ook met een zwangerschapskussen. De ene keer vind ik het heerlijk, de andere keer vind ik het helemaal niets.
    Mijn buik is ook vrij groot, nou ja dat schijnt in ieder geval (zie album) en het kindje beweegt goed! Striae valt mee en ik smeer me dan ook graag in. ( Volgens mij helpt het toch wel iets)

Nou ja dames, het kindje is vanaf nu in ieder geval levensvatbaar :D
    Is toch ook weer een mijlpaal!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben (nog maar) 12 weken en kan me gewoon niet voorstellen dat ik straks een week of 25 zal zijn. Waarschijnlijk roep ik dan hetzelfde als jij. En dan nog een vloek en een scheet, en de kleine ligt al in de armen.

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

Stef, ik denk dat ik ook zo'n kussen ga kopen. Ik heb nu van die kleine kussentjes van beneden op de bank, maar dat is best een gedoe. Zo'n lang kussen lijkt me inderdaad beter !

Gulay, ik kan me nog herinneren dat ik toch stiekem wel jaloers was op al die dames die toen al zo ver waren. Zij hadden al alle zekerheid, of in ieder geval meer dan mij. Nu vind ik het heerlijk om al zo ver te zijn. Als ik nu die dames zie die nog eens 10 weken verder zijn ...

Pinguin, ja het is nu wel fijn dat je de rust mag nemen voor je kindje. Weten ze nu al waar het door kwam ? Ik hoop dat het met rusten beter blijft gaan. Inderdaad, vanaf 25 weken heeft het kindje een kans om te overleven en doet de medische wereld haar best het kindje te redden als het geboren zou worden. Zeker een mijlpaal ! Maar ik hoop dat ons kleintje toch nog minimaal 12 weken wil blijven zitten ...

Daphne, let maar op, het gaat sneller dan je denkt ! Geniet er maar lekker van, die tijd is namelijk veel te snel voorbij !

Groetjes,
    Nikki F

9. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    hallo

Nikki, ik heb zo kussen gewoon op marktplaats gehaalt je kan er altijd zelf nog zo hoes voor kopen bij de hema. Ik heb er 10 euro voor betaalt in de winkel is zo gek ding 35 euro ofzo.
    Maar 's nachts dan ligt die wel naast me bed maar ach ik val er wel lekker mee in slaap dus daar gaat het om. Alleen met vriend vind soms wat minder die ligt helemaal op het randje :)

Maar jij heb idd ook wel een mooie ronde buik en groot al. Hoeveel cm ben je eigelijk in omvang?

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Stef !

Bedankt voor de tip van het kussen !

Ik heb het net even gemeten, het is 96 cm. Daarbij moet ik dan wel even zeggen dat ik voor mijn zwangerschap maat 34 in broeken had, dus mijn buik was eigenlijk helemaal plat ! Behoorlijk dus al ! Maar ik vind het niet erg ! Juist leuk ! Ik ben nu 6 kg bijgekomen, van achteren zie je niet dat ik zwanger ben, ben ik nog steeds slank. Alleen de buik en borsten zijn flinker geworden.

Groetjes,
    Nikki F

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik had gemeten toen ik 22 weken was ofzo toen was mijn buik 91 cm...nu meette ik van de week ws ie 97 maar toen ik de volgende ochtend meette was ie weer 94 hehe...ik weet het nu niet.
    Maar ik merk echt dat ie groeit hoor jeetje mina..hehe

Ik was niet echt jaloers hoor..heb ik nooit ervaren eigenlijk..vind het allemala prima dat het 9 maanden duurt..heb echt die tijd nodig gehad om te wennen :)

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    nou ik had dan wel een maatje meer en mijn metingen zijn nu dan ook wel wat groter ik zit nu op 115 cm maar meet ook waar me buik het dikste is. Maar ik meet elke week in de ochtend en ik zou niet echt weten wat ik aangekomen ben want dat heb ik nooit bijgehouden eigelijk.Maar van achteren lijk ik idd ook niet zwanger alleen me borsten en me buik zijn (iets) meer :)

Nou ik was vroeger echt wel jaloers op vrouwen die al 25 of langer zwanger waren.
    Met de termijnecho in ziekenhuis pff al die vrouwen met een dikke buik zit je daar dan tussen.
    Maar ja nu ben je zelf zover best onwerkelijk hoe snel dat gaat.

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ja..mijn buik is nog wel kleiner dan de buik die jij had met 23 weken zeg maar :)
    maar ben benieuwd..wellicht gaat ie nu opeens een groeispurt tegemoet hehe..

het gaat inderdaad echt zo snel joh jeetje..
    voordat we het weten zitten we met ons eerste kindje in de armen hihi ik vind het nog steeds super eng hoor :) Ben zo bang dat ik niet weet hoe en wat :)

14. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ach ik wil me eigen ook overal op voorbereiden maar dat schiet echt niet op ik heb nu zoiets van ik zie het allemaal wel en laat het over me heen komen.

Ja ik hoor ook van veel mensen dat mijn buik een beetje groot is hoor dus maar dat verschilt toch wel per persoon

15. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Nikki de bloedingen die ik heb gehad komen door een laagliggende placenta. Mijn placenta ligt tegen mijn baarmoedermond aan, en volgens de gynaecoloog heb ik een reeele kans op vroeggeboorte. Vandaar dat ik zo bezig ben met de grens van levensvatbaarheid enzo.
    Aan mij kun je volgens mij aan alles zien dat ik zwanger ben. Ik waggel, en alles is opgeblazen aan me.
    IK zet mezelf ook niet meer op de weegschaal. Ook meten doe ik niet.
    Ik vind het niet belangrijk. Zolang ons kindje maar goed ter wereld komt.
    Daarna ben ik weer aan de beurt.

16. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Het gaat idd zo ontzettend snel!
    Ik weet nog goed dat ik net de 20 weken grens was gepasseerd....so nu ben ik al over de helft dacht ik toen. Nu ben ik morgen al 31 weken!!!
    De tijd vliegt echt voorbij....
    Zei al tegen de man we moeten nu alles gaan klaarleggen...stel je voor dat de kleine eerder komt!

Meiden geniet er nog lekker van! de 30 weken grens is zo voorbij...

17. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    @Pinguin: ik begrijp heel goed wat je bedoeld met het feit, dat je ongerust maakt over vroeggeboorte. Heb ik ook gedaan, sedert m'n 26ste zwangerschapsweek. Mijn situatie was gelijkaardig aan de uwe. Bij mij lag de placenta wel volledig voor het geboortekanaal, waardoor ik zelfs met een keizersnede heb moeten bevallen. Ik mocht ook niks meer doen van de gyn en ben dan ook onmiddelijk moeten thuisblijven van het werk. Voor de rest van de zwangerschap heeft de angst op vroeggeboorte er goed ingezeten. Maar ik heb het toch uitgehouden tot de geplande datum van de keizersnede.

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    ooh dat is goed te horen Kathy!
    Ik weet nog niet of ik gewoon mag bevallen. Als ik over een voorliggende placenta lees, zie ik toch vaak dat het op een keizersnede uitloopt.
    Ik had de eerste bloeding met 22 weken en de tweede met 23 weken.
    Ik weet dat ze nog vaker kunnen voorkomen.
    Sindsdien werk ik ook niet meer.
    Wellicht als ik een wat lichamelijk lichter beroep had gehad dat ik nog wel had gewerkt, maar ik ben werkzaam in de horeca, waar ik veel moet bukken en tillen enzo en dat is allemaal nu niet goed voor me.
    Hebben ze bij jou je keizersnede veel eerder gepland dan je uitgerekende datum was?

19. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Onze baby is 16 dagen voor de uitgerekende datum gekomen. Al bij al vind ik dit nog meevallen.
    Ik werk op een bureau, maar de gyn raadde mij aan om gewoon thuis te blijven en veel te rusten. En drukte erop dat ik niks mocht tillen enzo, en ze zei dat het 't beste was dat ik niks meer deed in het huishouden ook. Het is mss doordat ik me echt rustig gehouden heb, en veel gerust heb, dat ik het toch uitgehouden heb tot de uitgerekende datum.
    Maar wanneer ik iets wou doen, kreeg ik al vlug harde buiken en dit was het teken dat ik het rustiger aan moest doen.
    Bij jou ligt de placenta nog niet voor het geboortekanaal zeker? Zolang hij er niet voor ligt, is er nog een kans op een natuurlijke bevalling. Ik duim met je mee, dat hij niet voor het geboortekanaal komt te zitten en dat je de volledige zwangerschap uit kan doen.
    Ik kan maar één raad meegeven, doe het rustig aan en laat je mannetje maar een beetje het huishouden doen ;)

20. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Stef !

Ik heb inderdaad het dikste deel van mijn buik gemeten. Ik had dat nog nooit eerder gedaan ! Wel grappig !

Hoe dik je bent, dat verschilt ook weer per persoon. Het schijnt erg te lijken op hoe je moeder zwanger was. Toen mijn moeder zwanger was van mij dacht ook iedereen dat ze een tweeling zou krijgen. Ik was toch echt maar alleen, en maar 48 cm lang en nog geen 3 kg zwaar ! Het zegt dus allemaal niets.

Pinguin, ik kan me voorstellen dat je kind voor alles gaat nu en dat jezelf na de bevalling wel weer komt. Dat is hier precies hetzelfde hoor. Ik kan me nu nog niet druk maken over mijn omvang dan. Eerst maar eens het kind gezond op de wereld zetten !

Ik ben de laatste tijd weer sneller moe. Is dat normaal ?

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina