zeurende buikpijn met 6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bianca019, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    hallo ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger
    nu heb ik 2 keer licht bloed verlies gehad, vorige week was de eerte keer en vandaag weer
    bij alle twee de keren dat ik bloedverlies had was dat nadat ik een grote boodschap had gedaan om het maar even netjes te zeggen
    maar ik weet wel zeker dat het uit me vagina vandaan kwam
    het is licht rose van kleur maar wel duidelijk dat het bloed is
    nu heb ik al een weet een soort van menstruatie achtige pijn wat heel normaal blijft te zijn maar ik heb ook een soort van kramp
    dat gevoel het ik in me onderbuik en is heel moeilijk uit te leggen het is een zeurend gevoel alsof ik uit elkaar word getrokken
    het is geen echt pijn maar wel heel vervelend
    ik weet niet wat ik moet doen en ik voel me echt heel erg onzeker
    mischien dat u me gerust kan stellen of me een tip kan geven wat ik het beste kan doen

    heel erg bedankt

    groetjes bianca


    [​IMG]
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Bianca,

    de baarmoedermond en vagina zijn in de zwangerschap heel rijk doorbloed. Na (harde) ontlasting, na vrijen, en soms zomaar, kan er een bloedvaatje springen en dat geeft roze afscheiding, soms zelfs een druppeltje rood bloedverlies. Als het hierbij blijft hoef je je daar geen zorgen om te maken. Menstruatie-achtige krampen komen ook vaak voor in het begin van de zwangerschap, de baarmoeder groeit en daardoor heb je soms pijn.
    Als je echt flinke krampen krijgt en meer heldderrood bloedverlies zou dit kunnen wijzen op een miskraam. Je kunt nu niet veel anders doen dan afwachten. Als je je niet lekker voelt, kruip dan in bed, leg een kruikje tegen je buik, eventueel paracetamol en doe rustig aan. Maak je je zorgen, bel dan je huisarts of een verloskundige bij jou in de buurt.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina