Goede morgen, Sinds dit jaar heb je recht op verlenging van je wazo uitkering als de baby in her ziekenhuis heeft gelegen. Mijn dochtertje heeft na haar geboorte 3 dagen op de couveuse afdeling gelegen, daarna mocht ze mee naar huis maar toen ze een week oud was werd ze weer opgenomen in het ziekenhuis. Vandaag mag ze naar huis en heeft ze dus 12 dagen in het ziekenhuis gelegen. In totaal 15 dagen. Ze is geboren met 38+6. Heb ik nu recht op compensatie van mijn uitkering? En wat moet ik hebben als bewijs van de opnames? Mvgr Kelly
Beste Kelly, Ik hoop dat het goed gaat met je dochtertje en dat ze inmiddels weer thuis is. Of je WAZO-uitkering wordt verlengd, hangt onder andere af van de ingangsdatum van het verlof. Daar kan ik op basis van de informatie in je vraag geen antwoord op geven. Op onze website vind je een uitgebreide uitleg over de berekening van het verlengde verlof. Daar vind je ook een aanvraagformulier. Dit kun je door het ziekenhuis laten invullen en naar UWV sturen, waarna we berekenen of je recht hebt op een verlenging van het verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV